Kontrollrummet

Värdering av Shure Mickar och Gibson-gitarr

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Hej

Vad tror ni en gammal sliten gibson från hundraårsjubilet 94 är värd. Nu talar vi om mycket skavanker, repor och liknande. Men väldigt skön att spela på. Härlig grppbräda och jättemjuk att trycka ner strängarna på. Härligt ljud var det också fast ganska mycket diskant.
Tror många kommer bjuda just på grund av att det är en gibson, men vill veta vad andrahandsvärdet kan tänkas vara. Tror det var många sådana gittarer som kom de åren och att de tappa snabbt i värde. Gibson från nittiotalet är inte så hett.

Vill gärna köpa den men inte betala överpris.

Det är av modellen blues-king, sn 91534018.


Finns även ett trumsetkit från shure med bland annat pg52, 2st pg81 och 2st pukmickar. Saknar en av pukmickarna jämfört med detta.
http://www.thomann.de/se/shure_pgdmk6xlr.htm

Nååå?? Vad tror ni? Vad är bra pris, vad är kap och vad är överpris?


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
till en som vet lite om gibsongitarrer kan du väl sälja den för kanske 5-6k kr högst, annars kanske 8-9k kr..

mickarna, kanske 1500-2000 kr..
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
till en som vet lite om gibsongitarrer kan du väl sälja den för kanske 5-6k kr högst, annars kanske 8-9k kr..

mickarna, kanske 1500-2000 kr..
Mickarna är jag med på..så där är vi överens.


Men gittaren är långt ifrån mint....själv trodde jag en 3-4000 på sin höjd. Väldigt skadad, men det är ju trots allt ljudet som räknas. Men tror att den har fått sig lite smällar under åren.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
till en som vet lite om gibsongitarrer kan du väl sälja den för kanske 5-6k kr högst, annars kanske 8-9k kr..

mickarna, kanske 1500-2000 kr..
Mickarna är jag med på..så där är vi överens.


Men gittaren är långt ifrån mint....själv trodde jag en 3-4000 på sin höjd. Väldigt skadad, men det är ju trots allt ljudet som räknas. Men tror att den har fått sig lite smällar under åren.
aha.. svårt o säga utan att ha sett den, men det låter rimligt det med..
många som säljer gibson säljer dem rent och skärt på namnet..
så typ dom plankorna som är.. ja plankor med lite stålbitar på (i bästa fall stål) dvs. billiga asiatiska modeller säljs för otroliga överpriser bara för att det är gibson..
hade det vart en fender hade den gått betydligt billigare..
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Kollade på nätet med en sn grej. Sa vilken amerikansk fabrik och att den var gjord 2jun 94 (tror jag det var). Mer om den vet jag inte.


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Kollade på nätet med en sn grej. Sa vilken amerikansk fabrik och att den var gjord 2jun 94 (tror jag det var). Mer om den vet jag inte.
om det är en jänkare som du säger så kan du nog få en lite större slant än 3-4k kr för den.. sikta på ett utgångspris på 6k kr så har du lite prutmån med.. :)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Zyan

  • Don Zyan
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 929
  • I´m the Z
    • Visa profil
Tja...känns som det kostar mer för ett namn, ska se vad folk bjuder, och kanske slänger in ett.