Kontrollrummet

Hej jag heter Skilling

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Skilling

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
... eller Fredrik. Vilket ni vill.

Känner väl antagligen en hel del här från andra forum men förhoppningsvis bväntar det lite nya trevliga bekantskaper.

Har ett band som heter Phace O.S., ett soloprojekt som heter Silencio Stampa och så en grej till på g.

Phace O.S. kan man hälsa på hos på internet. Ett alternativ är på det äckligt genomdiaboliska Murdoch-ägda MySpace där vi häckar utan skrupler, ty vi äro omoraliska varelser:

http://www.myspace.com/phaceofsweden

Man kan hitta Silencio där med om man letar lite.

Tja, mer då? Singel med två katter och en jävel i köket.

Nice to be here!


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Hej Fredrik
/Fredrik

edit: bra musik förresten!
« Senast ändrad: 02.04.2007, 15:57:09 by Fidden »
blargh


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels

Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
Hejs och välkommen hit från en djävel i sängen :P  :ph34r: Öl finns i kylen!
« Senast ändrad: 02.04.2007, 21:46:12 by Dark Of Light »
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
välkommen!!!
https://soundcloud.com/secondary-protocol



Utloggad Schecter


Utloggad Skilling

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Tjenixen, vad blir det här? Forum nr 4 på gemensam mark?  :lol:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg


Utloggad Skilling

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Jag blev så rädd för "färdiga demos"-avdelningen att jag inte vågade posta där, men jag kan ju lägga in den här om nån är nyfiken. Lat som jag är saxar jag från vårt MySpace-utskick:

-------

Download the Phace O.S. single "Backdoor Out" for free!

http://phaceonline.com/backdoor_out/phace_os_-_backdoor_out_single.zip

incl.
- Backdoor Out (7" edit)
- Wonderful (Daniel Brandt Remix)
- Cover pic (jpg)

Enjoy!


Love!

/Phace O.S.

-----

Alltså ingen demo utan färdig produkt. Vassegoa!


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!

Utloggad Skilling

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Så, nu har jag varit här o kikat lite, men jag tror inte jag trivs.

Ha det bra allihop och hej svejs!


Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
 :(  Lägg pantburkarna i korgen utanför...  <_<
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad tsmalmbe

Så, nu har jag varit här o kikat lite, men jag tror inte jag trivs.

Berätta bara varför, så vi andra också vet?

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Skilling

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Jo så här:

Jag var under flera år väldigt aktiv på ett annat musikerforum där jag inte riktigt kände att jag var på samma planet (ingen värderingsfråga - jag talar alltså inte om högre eller lägre plan/nivå eller så, bara olika världar). Där hamnade jag ofta i konflikter (och jag svär att jag aldrig sökte dom, men blev ruggigt trött på vissa åsikter och "sanningar") och vissa tyckte tydligen att jag var bråkig.

Nåväl, det här tyckte jag var ganska så frustrerande, eftersom jag irl knappast anses som en "bråkig" person. Jag diskuterar gärna ämnen jag tycker är intressanta och reagerar på när jag tycker att folk kunde tänka inom lite vidare ramar (må vara inom ämnet musikproduktion eller vad som helst). Jag stryker inte medhårs, men irl slutar det mycket sällan i konflikter och jag har då aldrig hört någon där som tycker jag är otrevlig eller "bråkig" eller så. Snarare anses jag nog vara en hyvens person. Att sprida goda vibbar är dessutom något av min livsfilosofi och jag försöker med det så gott det går. I alla fall, sedan ett par år drygt hänger jag inte där längre och saknar det inte på något vis. Det är också det enda stället jag hamnat på där man inte kunnat ta min person.

Kontrollrummet känner jag påminner väldigt mycket om det stället och jag vet att jag kommer att hamna i konflikter och att jag kommer att missförstås (har redan fått frågan "vill du bråka?" när jag inte alls hade de avsikterna, men däremot reagerade på när någon ville sätta ramar för andra). Även när det gäller musikproduktion känner jag att det finns en norm jag inte riktigt orkar med, även om säkert inte alla delar den så är det tillräckligt många för att jag ska hamna i tjafs:). Likaså en (förhoppningsvis liten) falang med en ton jag aldrig stött på förr, där självgodheten tar sig halvt bisarra uttryck (och som jag dessutom inte hittar fog för på något vis, jag känner världsstjärnor som aldrig skulle uttrycka sig på samma vis). Jag kan strunta i det och undvika diskussioner och så, men då känner jag inte att det är någon mening med att vara här. Det finns andra platser i cyberspace där jag känner mig mer hemma. Ja, om sanningen ska fram så behöver jag inte fler ställen att vara på för sakens skull. Sedan skulle jag väl kunna låta profilen vara kvar och bara låta bli att skriva, men då vet jag hur det blir. Man kilar in och kollar och så kan man inte låta bli att ta diskussion och så blir jag irriterad.

I alla fall, bara för att förtydliga: Det handlar inte om att jag tycker jag är förmer eller så om nu någon tolkat mig åt det hållet, bara som att komma in på en typ av bar där man inte känner sig riktigt hemma. Då går man vidare eller tillbaks till stamstället.

Frid och kärlek, bröder och systrar!

/Fredrik
« Senast ändrad: 10.04.2007, 01:44:00 by Skilling »



Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
De flesta av de mest aktiva från Studios forum, har hamnat här - så det är inte konstigt om du upplever att du hamnar i samma konflikter som du gjode där...

Det vore trist om du sticker härifrån - för du tillför intressanta synpunkter, även om du och jag inte tycker likadant alltid. ;) Hoppas verkligen att det inte är jag som har jagat bort dig genom att gå i strid mot dina åsikter som inom vissa områden inte stämmer överens med mina åsikter - för båda sidorna handlar ju enbart om åsikter och inte om universella sanningar...
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Skilling

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
De flesta av de mest aktiva från Studios forum, har hamnat här - så det är inte konstigt om du upplever att du hamnar i samma konflikter som du gjode där...

Det vore trist om du sticker härifrån - för du tillför intressanta synpunkter, även om du och jag inte tycker likadant alltid. ;) Hoppas verkligen att det inte är jag som har jagat bort dig genom att gå i strid mot dina åsikter som inom vissa områden inte stämmer överens med mina åsikter - för båda sidorna handlar ju enbart om åsikter och inte om universella sanningar...

Ah nej, Studios forum har jag aldrig hängt på. Jag vet att jag kikade in där för något år sedan, men tyckte allt var rörigt (tydligen inget mot vad det är nu har jag förstått...) och så minns jag att det var en massa hårdrockare som inte gillade dansmusik, eller hur det nu var. Föga intressant tyckte jag och lämnade utan att ens ge det en chans. :)

Claes, du är min favoritopponent, så det är lugnt... haha... vi tycker ALDRIG lika, men så ska det vara.

Bara förtydliga att det inte är någon som har jagat bort mig. Det är ingen stor sak att jag vill ha mitt konto raderat. Det här är liksom ett internetforum och för många är det säkert perfekt, men inte för mig. Det är ett beslut jag tagit genom att iakta och inte för att jag känner mig påhoppad eller så, för det har jag inte blivit.
« Senast ändrad: 10.04.2007, 09:22:02 by Skilling »


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
De flesta av de mest aktiva från Studios forum, har hamnat här - så det är inte konstigt om du upplever att du hamnar i samma konflikter som du gjode där...

Det vore trist om du sticker härifrån - för du tillför intressanta synpunkter, även om du och jag inte tycker likadant alltid. ;) Hoppas verkligen att det inte är jag som har jagat bort dig genom att gå i strid mot dina åsikter som inom vissa områden inte stämmer överens med mina åsikter - för båda sidorna handlar ju enbart om åsikter och inte om universella sanningar...

Ah nej, Studios forum har jag aldrig hängt på. Jag vet att jag kikade in där för något år sedan, men tyckte allt var rörigt (tydligen inget mot vad det är nu har jag förstått...) och så minns jag att det var en massa hårdrockare som inte gillade dansmusik, eller hur det nu var. Föga intressant tyckte jag och lämnade utan att ens ge det en chans. :)

Claes, du är min favoritopponent, så det är lugnt... haha... vi tycker ALDRIG lika, men så ska det vara.

Bara förtydliga att det inte är någon som har jagat bort mig. Det är ingen stor sak att jag vill ha mitt konto raderat. Det här är liksom ett internetforum och för många är det säkert perfekt, men inte för mig. Det är ett beslut jag tagit genom att iakta och inte för att jag känner mig påhoppad eller så, för det har jag inte blivit.

Ok - skönt att veta.
Lycka till, vart du än styr stegen på Nätets stigar. :)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Hej då o välkommen tillbaka fRedrik!
« Senast ändrad: 13.04.2007, 11:57:20 by MrPhil »


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Hej Fredrik,
Bra skrivet. Rakryggat och ärligt av dig. Välkommen tillbaka om du tycker att forumet utvecklas åt ett håll som passar dig bättre.
DON'T PANIC


Utloggad Dark Of Light

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 153
  • Med lem
    • Visa profil
Ja, faktiskt ganska stort av dig Fredrik! Lycka till vad och vart du än företar dig i framtiden.

som att komma in på en typ av bar där man inte känner sig riktigt hemma.
/Fredrik

 ;) Fast det där händer aldrig mig...  ^_^
  Vadå för tidigt för en öl??? Jag är ju faen vaken! 


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Ja, faktiskt ganska stort av dig Fredrik! Lycka till vad och vart du än företar dig i framtiden.

som att komma in på en typ av bar där man inte känner sig riktigt hemma.
/Fredrik

 ;) Fast det där händer aldrig mig...  ^_^

Det kanske fungerar bättre om man är full redan innan

Ja ja Lev väl skilling  :)


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil