Jag har nästan bestämt mig för att köpa en Macbook eller en Macbook Pro. Främst för att jag behöver en laptop men också för att jag inte vågar köpa en PC när alla tillverkare kör Vista i alla maskiner. Sedan är jag ju lite sugen på att byta studiodatorn till en Mac Pro också, kan se det här som första steget mot en helt macbaserad studio.
Jag vill spela in 12 - 16 kanaler samtidigt, jag ska använda den ihop med mitt Motu 828 mk3 och jag behöver bara kunna spela in på den. Jag planerar att köra Logic Express på laptopen och sedan flytta över filerna och mixa i Cubase på den stationära PC'n hemma.
Räcker en Macbook till det här eller behöver jag gå upp på en Macbook Pro?
Från en som själv går i mactankar: För mig så är anledningen till att skaffa Mac att mankan köra logic. SKall du iallafall använda cubase i studiodatorn kommer du till sist bli less på att flytta filer. Ha samma DAW är nog ett tips. Eller kanske Cubase LE kan vara möjligt.
Tror att du kan köpa en PC som klarar de flesta behoven tillsammans med cubase som stationär.
Skall du ändå ha en Pro som statinoär så kan du likväl ha en PC-laptop för att spara lite pengar, om du ändå inte har samma daw.
Sen är ju iof macar sjukt snygga