Kontrollrummet

Jonnestone -Pop hop eller hip pop

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Har är en  annan liten låt idé som jag tänkt att försöka få klart till min flickväns födelsedag i oktober som en liten extra present.

En poplåt med en liten, jag menar liten touch av hip hop. Bara en grund än så länge. Beatet ska klippas upp och byggas ut med kickar, virvlar och annat godis och förhoppningsvis så får jag hjälp av vår basist så att basen blir lite tightare och svängigare än vad jag kan åstadkomma. Men som en grund att stå på kanske???

Synpunkter välkommnas mer än gärna!!  På allt!!!!

http://www.speedyshare.com/264914182.html



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
go whiteboy :)

tycker det låter bra. har inget att komma med....kasnek liiiite mer hiphop...lite scratsches och så. sen vad gäller hiphop, är dett bra tips att stretcha loopen Liiiiiiiiiiiiiiiiiite för lång, så det *hörs* att det är loopat.blirbra gung :)


hon kommer bli glad!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
go whiteboy :)

tycker det låter bra. har inget att komma med....kasnek liiiite mer hiphop...lite scratsches och så. sen vad gäller hiphop, är dett bra tips att stretcha loopen Liiiiiiiiiiiiiiiiiite för lång, så det *hörs* att det är loopat.blirbra gung :)


hon kommer bli glad!

Jodå...jag ska nog dra till loopen nårra varv innan den e färdig  :D
Men scratching.....sånt har jag ingen koll på. Vill ju inte att det ska låta hip hop, bara ha en liten touch. Men jag kan ju skicka den till dig när den börjar bli färdig så kan du få scratcha loss om du vill  :)

Ha en soft helg!!!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou JonnerStenen!

Snygg början till nånting större, blir lixåm väntande på nåt ännu mer imponerande nu.
Väldigt snyggt intro, särskilt ackena, värmer ett 80-talshjärta!

Sen behövs det ju visserligen en trollpåse med en c-del för att hålla liv och intresse uppe i alstret!
Basen kommer att ha en grundläggande del i slutresultatet, ska bli kul att höra  låten med en lite mer variabel baslirning.
Sång och komp sitter riktigt snyggt, we want more! :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tjou JonnerStenen!

Snygg början till nånting större, blir lixåm väntande på nåt ännu mer imponerande nu.
Väldigt snyggt intro, särskilt ackena, värmer ett 80-talshjärta!

Sen behövs det ju visserligen en trollpåse med en c-del för att hålla liv och intresse uppe i alstret!
Basen kommer att ha en grundläggande del i slutresultatet, ska bli kul att höra  låten med en lite mer variabel baslirning.
Sång och komp sitter riktigt snyggt, we want more! :)


h.  johan

Tackar tackar.
Ja jag funderar lite kring hur jag ska arra upp det. Vill man behålla lite hip hop känlsa så får man ju inte mixtra för mycket med det färdiga beatet som ju inte är färdigt än  :D. Men en C-del ska det absolut in.
Och jag håller fullständigt med dig om att basen kommer att spela en stor roll. Mina egna taffliga försök på Basplankan är inte mycket att hurra för. Men jag ska fjäska lite för "min" basist så fixar han biffen. Ett par öl på krogen så är han nog köpt  :lol:

Ha de underbart!!


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
En hel del snygga saker, men trummorna,, du nämner att du skall klippa upp och lägga på,, men som det är nu så är det inga kul trummor. Det enda är väl att det är just de som får det att låta lite "Hiphop".

Vad är det som inte är "kul" med dem? Det är allt för många tillslag på BD.

Sedan funderar jag på basgången, det känns jäkligt stressigt. Kanske räcker det med hälften av tonerna...


Men det är en glad liten melodi och den kommer säkert att göra flickvännen alldeles lyrisk, när den är klar. :-)


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
En hel del snygga saker, men trummorna,, du nämner att du skall klippa upp och lägga på,, men som det är nu så är det inga kul trummor. Det enda är väl att det är just de som får det att låta lite "Hiphop".

Vad är det som inte är "kul" med dem? Det är allt för många tillslag på BD.

Sedan funderar jag på basgången, det känns jäkligt stressigt. Kanske räcker det med hälften av tonerna...


Men det är en glad liten melodi och den kommer säkert att göra flickvännen alldeles lyrisk, när den är klar. :-)


Nä trummorna får det jobbas på, det håller jag med om och basen ska vi inte snacka om  :). nån basist lär jag aldrig bli. Men jag ville ha  en riktig bas och inte synth dito. Men som det är nu kan det ju bara bli bättre och det är ju iaf positivt.
Kul att du gillade själva idén, hoppas nu bara man får tid att göra färdigt den i tid.

Tjipp!!


freddy

  • Gäst
Låter bra detta, inte så mycket mer att säga :D Fint ljud på gitarren. Hon blir nog glad!