Kontrollrummet

Speedyshare = virus?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Har surfmöjlighet på musikdatorn. Använder den försiktigt och är bara inne på kända, "säkra" sidor som KR, nån dagstidning, webmail... Ändå har har jag nu en knippe virus som innebär att jag måste ta in ett antivirusprogram vilket hade varit gott att slippa för att inte ta kraft från muikprogrammen. Märkte att Speedyshare popup:er med Poker och allt möjligt annat skräp tar sig förbi IE popupskydd. Kan dessa virus ha slunkit in härifrån? Kan där ligga active-X-kontroller som jag inte kontrollerar trots att jag får frågan från andra sajter? Svårt att förstå varifrån de annars skulle ha kommit in. Innan jag vet bättre kommer jag inte gå in och lyssna på speedysharelänkar om nån händelsevis skulle undra varför jag inte lyssnar...  :rolleyes: iaf inte från musikdatorn.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad tsmalmbe

Du har väl en hårdvarubrandmur eller åtminstone en NATtande brandmur mellan din dator och internet? Annars har du ju svaret där, din musikdator är en sk. honeypot :)
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Ja, det sitter ju en brandvägg i routern.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad tsmalmbe

Min lösning skulle vara Firefox med adblock, så att du adblockar ALLTING, förutom endast de addresser du vill besöka (du använder alltså whitelist). Således slinker inget in.

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/10
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kanon TS! Eller ska jag krypa till korset och skaffa ett ett "lågenergi"-anitivirus-program? Bara så trist om uppaderingar börjar mitt i ett kritiskt musikögonblick...
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Jag kör med gratis antivirusprogram och brandvägg. :) AVG och Zonealarm, funkar kalas, tycker de inte är så tungdrivna och de har upptäkt och stoppat virus, trojaner o dyl. Vet inte om den stoppat allt men jag har inte märkt av nått iaf. :) Haft det i typ 2 år, lyssnar på Speedyshare dagligen. :D Tipset från Tsm verkade intressant också.

Mvh

Memphis


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Thnx Memphis. ÁVG är ju väldigt bra för att vara gratis men senaste testet jag såg kom de ganska långt efter ex-vis Kaspersky som jag funderar på att in en gratisversion av och sedan radera och sen kanske köra Mozilla då.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Installera om windows är ingen möjlighet? Brukar jag göra en gång i halvåret ;) (Ja, kör med brandvägg och avg)

(Löser alla problem.)
« Senast ändrad: 29.08.2008, 13:26:20 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Aettan

  • Gäst
Fan det är trist sånt där man vill nästan inte gå ut på nätet från PCn och alla dessa uppdateringar den hela tiden vill göra hmm. Själv har jag en Belkin router med wireless oxå som enligt uppgift ska ha nån slags brandvägg både för wireless och trådansluten uppkoppling mot nätverk men fan säkerhets lampan lyser ju bara när den går wireless mot min Mac mini? Man kan ju oxå undra vad virus tillverkarna har för glädje av att ställa till det för vanligt folk, det skulle vara jäkla intressant att få reda på. Hoppas det löser sig E