Forum > Demolåtar

Naive

(1/5) > >>

bi2kima:
Har börjat spela in min låt, Naive. Kolla länken nedan! Det som just nu är inspelat är till och med sticket. Därefter kommer några refränger i rad. Har lagt på en slasksång så ni fattar hur det sången går.

Behöver era åsikter! Speciellt när det gäller hur jag ska handskas med mixen. Använder cubase men har dålig erfarenhet av mixning. Vill även gärna ha tips om hur man får sången att smälta in bra. Vad tycker ni att jag ska göra? Vad tycker ni om låten allmänt?

B)

http://www.speedyshare.com/348955124.html

Emulator:
Ja, alltså, jag tycker detta är en riktigt bra start. bra sång!

En synpunkt är att komplettera tremologitarren med något annat när den åker själv..låter lite...tomt kanske.

Sen kan du kanske testa dra av reverbet på rösten när du effektar den, och testa med snäv telefonröst eller kanske lite dists istället? blir väldigt långt borta nu bara....

Skall bli kul att följa denna, hörs att du lagt ner jobb på den redan, många roliga detaljer!

bi2kima:

--- Citat från: Emulator skrivet 24.08.2008, 21:10:11 ---Ja, alltså, jag tycker detta är en riktigt bra start. bra sång!

En synpunkt är att komplettera tremologitarren med något annat när den åker själv..låter lite...tomt kanske.

Sen kan du kanske testa dra av reverbet på rösten när du effektar den, och testa med snäv telefonröst eller kanske lite dists istället? blir väldigt långt borta nu bara....

Skall bli kul att följa denna, hörs att du lagt ner jobb på den redan, många roliga detaljer!

--- Slut citat ---

Tack så mycket! Bra synpunkter!

Är inte säker på vad du menar med tremologitarren, är det den i sticket?
Jo, jag har lite problem med att få rösten att passa in. Och det är nog som du säger, mycket reverb ...speciellt i refrängerna. Jag strävar efter nån speciell röst där, eventuellt med stor del diskant (= bort med basen). Kanske är det just en sån "telefonröst" jag vill ha! Hur får jag en sån, tips?

:)

bi2kima:
...förresten, det finns ingen här som gillar att mixa sånt här? Hör gärna av er om någon vill göra ett försök!

;)

pirateKING:
Tjena. Skriver medans jag lyssnar!

Bra låt. Lite väl mycket reverb på allting. Det blir liksom lite dimmigt i mixen. Jag är själv inget stort fan av reverb, jag gillar närhet. Så gärna mer närhet i mixen. Detta gäller främst gitarrer och sång.

Tycker att låten bra och jag gillar gitarrspelet!

Trummorna låter riktigt bra och passar bra in. Men bort med reverbet. Fixa mer närhet i gitarrer och sång!

Bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion