Forum > Demolåtar

Naive

<< < (2/5) > >>

Åsa:
Jag är ju inte den som kan ge mixningstips, mer än att hålla med om reverbet, been there done that  ;) insåg till slut att mkt reverb inte ger önskad effekt  :D Kanske testa att ta bort det och lägg pyttelite delay istället? Så kommer du nog fram ur musiken. Sångtips också, slask skrev du, en bra slask tycker jag. Men det känns som om du pressar på vissa ställen så du inte riktigt når upp till den ton du vill. Men sen går du högre senare i låten så du kan ju, teknikgrej då. Bra röst iaf!

Men det känns som om låten kan bli riktigt bra, skön låt!

/Åsa

bi2kima:

--- Citat från: pirateKING skrivet 25.08.2008, 11:09:01 ---Tjena. Skriver medans jag lyssnar!

Bra låt. Lite väl mycket reverb på allting. Det blir liksom lite dimmigt i mixen. Jag är själv inget stort fan av reverb, jag gillar närhet. Så gärna mer närhet i mixen. Detta gäller främst gitarrer och sång.

Tycker att låten bra och jag gillar gitarrspelet!

Trummorna låter riktigt bra och passar bra in. Men bort med reverbet. Fixa mer närhet i gitarrer och sång!

Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Bra synpunkter!

Ska tänka på reverbet. Jag gillar egentligen också närhet men är nybörjare när det gäller att mixa. Gitarrerna är det nog inte så mycket reverb på egentligen, det är nog snarare flera spår som ligger på varandra. Ska pilla lite med det också!

Tackar!

:)

bi2kima:

--- Citat från: Åsa skrivet 25.08.2008, 19:54:30 ---Jag är ju inte den som kan ge mixningstips, mer än att hålla med om reverbet, been there done that  ;) insåg till slut att mkt reverb inte ger önskad effekt  :D Kanske testa att ta bort det och lägg pyttelite delay istället? Så kommer du nog fram ur musiken. Sångtips också, slask skrev du, en bra slask tycker jag. Men det känns som om du pressar på vissa ställen så du inte riktigt når upp till den ton du vill. Men sen går du högre senare i låten så du kan ju, teknikgrej då. Bra röst iaf!

Men det känns som om låten kan bli riktigt bra, skön låt!

/Åsa

--- Slut citat ---

Tack för den kritiken!

Håller med om reverbet, ska justera där. Det är lite delay på nu men det blir kanske ännu värre när det redan är mycket reverb. Jo, jag kommer inte riktigt upp i tonerna precis innan refrängerna på den inspelningen. Brukar inte direkt ha problem med det. Problemet då var nog snarare att jag har en lyhörd lägenhet och vågade inte sjunga ut tillräckligt just då.

;)

karl:
nice...annorlunda../  karl

Eddi:
Låter som en bra låt - men den låter lite grov nu på något sätt - kantig - jag kan inte förklara riktigt känner jag, men det handlar om själva ljudbilden - skulle vilja ha den mer utsmetad kanske en matta skulle hjälpa lite svagt i bakgrunden - jag gillar reverbet och din röst, men det är klart dra ner lite så försvinner lite av grovkorningheten också. Ser fram mot nästa version.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion