Kontrollrummet

OceanMusic - Vår Koja (Meie Onn)

gäst · 7 · 1445

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Även om mitt "huvudämne" är avslappningsmusik, kan jag ibland inte låta bli att leka med tanken att även kunna behärska annat. ;) Detta är en liten lek med en preset från Tonelab LE, Big Lead. Då jag extremt sällan låter andra lyssna på annat än det som hamnar på skiva, vore det intressant att få höra er åsikter om det lilla snubblet, trots att det sker helt utan skyddsnät...  :o


LÅTNAMN: Vår Koja/Meie Onn
ARTIST/GRUPP: OM
GENRE: Tröttmusik
LÅTLÄNGD: 3.42
KOMPOSITÖR: Ocean Music
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   
« Senast ändrad: 25.08.2008, 13:50:29 by oceanmusic »


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena Oc.
Jag tycker du snubblar på rätt fint här.Skönt grundbeat i låten,och guran låter kalas.Faktiskt påminner mig soundet och liret om Santana i sina glans dagar,inte lika ekvillibrerat lir givetvis,men känslan finns där helt klart.Viljan är det viktigaste och att försöka fånga en stämning,vilket jag tycker att du klarar med bravur här.Nöter du dagligen på guran i ett år till,så kommer vi att få höra smäktande gura solon det är jag över tygad om.Övriga musikaliska kvaliteer finns det gott om,kul att höra nåt annat än "bara" avslappnings musik - vilket inte är så bara egentligen..där är du chef!

Bra jobbat här.

Mvh
Micael


oceanmusic

  • Gäst
Micael, tack för lyssning, feedback och "utnämningen"!  :)

Träning ja, det är en nyttig aktivitet som dessvärre inte hinns med alltför mycket.  <_< Men visst är det så att jag känner mig mer komfortabel med gitarren idag än när jag köpte den. Kul att du får associationer till Santana då jag är mycket förtjust in hans gitarrljud och -spel. Nåja, ditt svar sporrar mig att ytterligare äska tid för lite fingerövningar på greppbrädan!  ;)


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Du breddar kompetensen minsann. På den här inspelningen finns en snubbe som hanterar guran väl. Låter inte som några tveksamheter alls.
Skönt att höra att basen få arbeta också. På slutet finns vissa ljud jag känner igen, som jag nosat på (från en mjukvarusynt).
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


oceanmusic

  • Gäst
Du breddar kompetensen minsann. På den här inspelningen finns en snubbe som hanterar guran väl. Låter inte som några tveksamheter alls.
Skönt att höra att basen få arbeta också. På slutet finns vissa ljud jag känner igen, som jag nosat på (från en mjukvarusynt).

MaxB, tack för din fina ord!  :)

Jodå, det finns lite m-körer, kändes bra att lägga på. Lite Kore Player dyker också upp.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja Ocean riktigt skönt flyt emellanåt där. Trodde faktiskt att guran var en bra SW-synt men det var det ju inte - bra spelat.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Japp, Kore Playern var det jag kände igen.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google