Tja!
@PirateKing - Du har helt rätt, jag ska inte lämna över mixningen utan försöka själv och lära mig av det.
@Rattlesnake Tack för kritiken! Jag tror ändå inte jag ska släppa den utan göra som du föreslog att lägga nya trummor och bas och sedan lägga på gitarr och sång var för sig. På så sätt blir det nog tightare, hon kan koncentrera sig enbart på sången så hon kan sjunga ut mer och det bli lättare att undvika frekvenskrockar eftersom jag kan mixa spåren försig samt panorera gitarrerna. Kul att du gillade låten och tyckte det kändes något nyskapande.
@MaxB - Tack för att du lyssnade. Ja, visst är det kul att ha en kvinnlig sångare som vän, och en duktig en.

Roligt att du vill höra mer från oss!
@Freddy - Ja, trummorna ja..

Eftersom jag lade på trummorna till gitarren som inte var helt tight fast det var spelat efter klick, så är det svårt att få det tight, blir nog bättre att göra tvärtom, spela gitarren efter trummorna.

Och vi spelade in varje del försig och som jag sedan klippte ihop.. vilket gör att det inte blev helt exakt rätt vid varje ny vers etc. Och jag utgick från en färdig takt som jag justerade vilket därför blev galet.. Ja,.

blev som sagt svårt att få det bra.
@Alla fyra - Tack alla för nyttig och positiv kritik! Jag har bestämt mig för att göra ett nytt försök från scratch. Spela in basen efter klick och sedan trummorna på ett digitalt trumset. Därefter skall jag, eller hon, spela in gitarren (Med nya strängar!

) separat från sången och därefter får hon sjunga om låten och försöka sjunga ut mer vilket förmodligen blir lättare när hon inte behöver tänka på gitarrspelandet.

Sedan ska jag gå in för mixningen och göra det bättre. Tack!
Mvh
Memphis