Kontrollrummet

equality - Autumn - Smoooth jazz

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Tack stajo! Har själv nån slags hat-kärlek till muzak. Cymbalen = apa, som sagt.

Men nu droppar vi denna som för länge sen spelat ut sin roll. Hittar jag en portugisisk text och en brasiliansk sångerska
så plockar jag upp den igen och plågar er ett tag till...  :P
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ingen genre jag går igång på
men väldigt fint spel på gitarr och bas
även pianot låter bra
Tror att jag saknar den gen som behövs för att rätt uppskatta denna typ av musik även om det skulle vara världsklass på sång
Men det visar din bredd!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Positivt:
Jag blir på gott humör av den här.
Allt funkar ihop, speciellt pianot låter bra både till klang och spelande.

Negativt:
Hisskänslan. Men det är kul att åka hiss. Åtminstone i skyskrapor.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Cykeln: Egentligen ingen genre jag går igång på heller men den var ganska kul att koka ihop trots eller pga sin inställsamht. Möjligen ett ålderstecken (från min sida alltså). Tror kanske den skulle göra sig med en cool sångerska à la Astrud Gilberto men sådana växer inte på trän. Thnx hojjen!
Dividend: Alltid kul om nån blir på gott humör  :D! Gröna hissen gillar jag bäst och efter några sådana låter allt bra!  :P
Thnx P-E!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Riktigt avkopplande och skönt det här!
Hoppas verkligen att det blir allvar av pratet om sång med Åsa. Jag är övertygad om att det kan bli hur skönt som helst!
Det första jag kom att tänka på var SimGolf, som jag var helt tokig i att lira för ett antal år sedan av ngn anledning??
Skulle nog också kallat det laidback jazz....men vad vet jag om sådan musik   :blink:

En sak vet jag...det är skönt att strölyssna på, men inget som jag kör ngn aktiv lyssning på annat än här på KR.
Me, Myself & I


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Kornstad: Thnx Andreas! Kvinnlig vokalissa finns på önskelistan. Måste nog möblera om en del i kompet och få till en portugues-text. SimGolf har jag inte hört men skall försöka få fatt i nåt av dom.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Tror inte att du hittar ngt.  Det är ett datalir.   ;)
Me, Myself & I


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Aha! Sims!?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
EQ nu får du lov att slänga in en sång också och byta ut Chinan.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Lådan

  • StaySolid
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 930
    • Visa profil
    • Min sida
mysigt.
akustiska gitarren låter felstämd men ändå:P
Skönt o bahagligt.
Riktigt mysigt!
http://web.me.com/julle128


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Nix inte sims, men det kom i samband med hela den här sim-grejen. sim-city, sim-earth...och så sim-golf.
Gällde att bygga golfbanor och spela turneringar och sådant. Pluttig grafik och grejer, men det var ändå ngt som gjorde att jag fastnade för det.

Fast det var ju din sköna "laid back jazz"-låt vi skulle prata om här!    :)

Tycker den är helskön och ljudbilden är helt rätt för låten. Inget som stör eller sticker ut så att känslan förstörs, utan jag gungas lugnt igenom hela låten.  Den kom förresten väl till pass igår när Nuendo kraschade för mig, innan jag hann spara det jag höll på med. Lutade mig bak, blundade och lyssnade på låten...  Tack!!   Du räddade mitt tangentbord.    ;)
Me, Myself & I