Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - The thruth is hard to find
Harmonica mike:
--- Citat från: Yllet skrivet 03.04.2007, 10:17:34 ---Redan första anslaget på pianot luktar harmonica mike. Du har verkligen hittat din stil och det är ju riktigt skönt.
Breaket runt 1:25 är ju för bövelen lysande, grym sång och skööön kör. Stråkarna gör sig helt rätt, även om de känns lite syntiga, försök att fejda ut dem lite tidigare runt 1:49 så blir det inte lika påtagligt. Dock hade jag direkt skippat basbreaket, eventuellt hittat på något annat där, exempelvis kan munspelet komma in lite tidigare. Det krävs lite mer från basen om den ska göra sig värdig att få spela ensam där :blink:. Lite mer gospelkörer är att föredra, även i verserna. Behöver inte vara så mycket, mer som utfyllnad.
Trummorna vid 0:55 (liksom övriga fills) blir lite stiffa, jag hade nog satsat på vispar istället.Gett låten en mer soft framtoning, vilket jag tror passar bättre. Dock känns det helt rätt med kantslag emellanåt, men gärna lite mer variation önskas. Gitarren funkar för övrigt bra, gillar när det knarrar till sådär äkta som det gör runtexempelvis 2:09.
Angående mixen, så vet du ju redan vad som gäller, pianot låter midi, basen ännu värre, i övrigt är det luftigt och skönt. Ta gärna till dig av user1234s tankar som också verkar vettiga.
Nördinfo: Tycker man hör munspelet pipa i bakgrunden lite här o där, om man lyssnar noggrant t.ex. runt 0,11, 1:45. 1.55, 2:03 etc. Men det kanske är nåt annat som piper till :)
Jag ser verkligen fram emot en fullversion av denna låt. Jobba vidare.
/Jon
--- Slut citat ---
Kanon feedback Jon.
Sitter och lyssnar på låten och föreställer mig de tips jag fått av dig och andra.Tror nog att det kan bli en hyfsad låt så småningom..Nu vet jag i alla fall vad jag ska göra.
Bas sticket ska få en ny kostym med lite utfyllnad av övriga inst. å kanske nån gospel pryl som ebbar ut..Det kan vara nån slask insp. av munspelet som läcker igenom..Ser över alla detaljer när låten har full struktur.By the way..guran är nylonsträngad..svårt att få till ett vettigt ljud på den.Jag har en stål strängad men hunden har fällt den i golvet och den blev sig inte riktigt lik,halsen gick av :(
I och med detta så tackar jag alla,nu ska jag försöka leva upp till den positiva feedback jag fått - och göra låten klar.Det blir jag skyldig er när jag fått så värdefull feedback.
Det var nära att jag gav upp på denna...
Mvh
Micael
Keyllen:
Hej Harmonica Mike,
härlig låt. Återkom bara till versen efter sticket och gör ett hederligt slut så har du ju en färdig låt. Råd om tekniska förbättringar har du redan fått så där har jag inget att tillägga.
Harmonica mike:
--- Citat från: perrra skrivet 03.04.2007, 11:02:26 ---Detta va coolt tycker jag :D
Du har perfekt röst för låten oxo anser jag ;)
Lite countryballad stuk . i like it! bra jobbat
/Perrra
--- Slut citat ---
Tack Perra.
Det blir nog lite till arr/mix mässigt på denna.So hang in there..
Mvh
Micael
Kenta K:
Jag gillar det. Som vanligt älskar jag din röst. Den passar värkligen in i ljudbilden.
Det svänger. :)
user1234:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.04.2007, 09:42:10 ---Däremot drivet under verserna förstår jag inte.Menar du virvel istället för kantslag? Andra instrument?
Pianot sitter väl inte riktigt,det kan ju vara det det beror på..
--- Slut citat ---
Nejdå, kantslag känns helt rätt. Jag tror däremot att det är basspelet som gör att det känns lite tamt. Mer bas; både spel- och frekvensmässigt. Pianot behöver du inte skämmas för, låter bra och stilenligt. Fast det är klart, ett halvt ostämt barpiano hade väl kanske suttit bättre än midi.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida