Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - The thruth is hard to find

<< < (3/10) > >>

stajo:
tänkte först skriva att den var ju ganska tråkig men att trots allt låter det bra just bara för din känsla i rösten etc...

men men sedan dök ju partiet vid 1.25-1.50 upp  :rolleyes:, tycker de 25 sekunderna låter makalöst bra. Arrmässigt är det ju också klart den biten. Kan du inte bygga vidare på det soundet på något vis? Iofs är det kanske brytningen som gör mycket hm men ändå.

missförstå mig inte det andra är ju bra men känns mer som en i mängden medan den andra delen är en del i en kanonlåt.

equality:
Gillar början där gospelanslaget är tydligt och där för som Fidden sa kanske lite för snabb? Tycker också att sticket lyfter väldiga, mycket vackert. Saknar pianokompet på munspelssolot och övergången från sticket förstod jag inte alls vid första lyssningen menblev mer logiskt vid den andra, finurligt! En mellanlåt trots allt från dig men man är ju bortskämd och gör klart för sjutton!

Harmonica mike:

--- Citat från: stajo skrivet 02.04.2007, 21:16:07 ---tänkte först skriva att den var ju ganska tråkig men att trots allt låter det bra just bara för din känsla i rösten etc...

men men sedan dök ju partiet vid 1.25-1.50 upp  :rolleyes:, tycker de 25 sekunderna låter makalöst bra. Arrmässigt är det ju också klart den biten. Kan du inte bygga vidare på det soundet på något vis? Iofs är det kanske brytningen som gör mycket hm men ändå.

missförstå mig inte det andra är ju bra men känns mer som en i mängden medan den andra delen är en del i en kanonlåt.

--- Slut citat ---

Tack Staffan för feedback.
Grunnat länge på hur jag ska gå vidare..förstått att sticket är bra och färdigt.När jag tog ut den på guran så hade jag ett annat upplägg på sticket ackordsmässigt,lite längre och mer text.Bra ide att utveckla det,det anammar jag..Får jag inte till stråk/blås arret så kanske du vill vara med på denna?

En bra låt har ju ett budskap och en stark reff..hör av mig om jag får ihop det.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: equality skrivet 02.04.2007, 21:53:25 ---Gillar början där gospelanslaget är tydligt och där för som Fidden sa kanske lite för snabb? Tycker också att sticket lyfter väldiga, mycket vackert. Saknar pianokompet på munspelssolot och övergången från sticket förstod jag inte alls vid första lyssningen menblev mer logiskt vid den andra, finurligt! En mellanlåt trots allt från dig men man är ju bortskämd och gör klart för sjutton!

--- Slut citat ---

Tack Eq.
Tempot upplever jag också lite forcerat.Texten går ju inte att frisera nåt mer,så det kanske måste till en tempo sänkning - inte bestämt det än.Har testat en hel del olika sång tekniker men kommit fram till att som den nu sjungs -  är bäst.Lägger nog in nån över/under stämma för att göra versen intressantare.Det ska in piano under munspelet,lite soft komp utan finesser. Övergången efter sticket är tänkt för lite sång och stråk,inte riktigt klart dock - skiss i huvudet..Munspel direkt på sedan en runda och 2 vers igen samt avslutande stick/reff dock med en liten modifiering ackords mässigt..Det klarnar så småningom,med lite bra feedback..

By the way,jag fick ett paket idag :D Mycket efterlängtat!

Mvh
Micael

Dividend:
Ofärdig??? Låter som en fullständig låt ju, förutom det abrupta slutet :) Som att hugga svansen av katten
När munspelet kommer in på slutet, får man riktig öh sydstatskänsla...

Tackar för ännu en skitbra låt! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion