Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - The thruth is hard to find

<< < (2/10) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: Fidden skrivet 02.04.2007, 03:11:36 ---Detta var mumsigt tycker jag. Vad är det som är ofärdigt med den?
Har nog inte hört nåt med dig på ett tag, tycker hur som helst att du lagt instrumenten mer sparsamt och luftigare än tidigare, och det gillar jag.
Less is more, den är ju i princip färdig Micael!

Fem av fem till sången vid 1.25 - 1.45. Det är fan världsklass där. Resten är bra det också, men just där jag nämnde ligger du helrätt tycker jag.

--- Slut citat ---

Det var vänligt skrivet Fidden.
Jag har stött och blött denna så jag har väl ledsnat.Det ska givetvis in lite mer sång och kanske ett stick av nåt slag..Tror att jag sänker tempot lite enligt Em:s förslag.

Tack för vänlig feedback.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: mahan skrivet 02.04.2007, 03:12:51 ---Hallåå Micael!
Lyssnar nu...lite fräls armé feelis första takterna :o
På 1:27 har du hittat jättefint sound på sången (o stämmorna). Använd samma sound överlag också i början. Sen kommer vi lite snubblande inpå slutrakan vid 1:48-2:00, basen knegande hittar hem till slut med trummisen. Men sen har vi Micaels munspel som räddar situationen. Låten sluat lite plötsligt i en takt...

Härlig röst som vanligt, lite öververbad i början :)
Skriver mer, men ögonen håller på att gå fast -_- -_-
Potential har du flera kilo, bara att tuta o köra :D

h.  mahan

--- Slut citat ---

Thanx J.
Det är ju en del å fixa,frälsis prylen bla annat..ha ha :D..Pianot lägger jag nog om/snyggar till, också.Det är ju relativt omixat,så det finns lite där också. Ska tota ihop lite mer vers,så på nån dag så kanske det blir en hel låt.Tack för feedback.

Mvh
Micael

tsmalmbe:
Gillar inte det där "combfiltret" på sången. Dubbad och förskjuten? Låter alltid illa i mina öron. Som en misslyckad m/s-kodning.

Försök få nån att spela in riktig bas kring 1:55?

Stämingen var på plats, och munspelet lät igen riktigt bra.

Harmonica mike:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 02.04.2007, 07:36:17 ---Gillar inte det där "combfiltret" på sången. Dubbad och förskjuten? Låter alltid illa i mina öron. Som en misslyckad m/s-kodning.

Försök få nån att spela in riktig bas kring 1:55?

Stämingen var på plats, och munspelet lät igen riktigt bra.

--- Slut citat ---

Thanx tsm.
Jag har nån sorts delay plugg i början,nödlösning innan jag la upp den i natt.Ser över det på slutmixen,skrålar nog in nån stämma i början också..
Låten är ju bara halvfärdig,så jag donar ett tag till..

Mvh
Micael

tsmalmbe:
Mmm-key. Fixa gärna rubriken så den är lite mera informativ oberoende av om detta kommer att utvecklas ett flertal gånger ännu!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion