Kontrollrummet

Ocean Music - Journey through Waters fd Windy Fog

gäst · 14 · 2976

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

oceanmusic

  • Gäst
Fortsätter mitt komponerande till skivan "Lights at the Sea" med den senaste låten, "Windy Fog". Är inte säker på att namnet kommer att förbli det, då jag själv associerar vind och dimma till läbb istället för avslappning. Men lyssna gärna och kom med feedback, om det går.

Låten är i princip omixad, kanske grovmixad är ett bättre uttryck, definitivt inte mastrad men en viss "aktiv" EQ finns på bla spåret som ligger hela låten.

LÅTNAMN: Windy Fog
ARTIST/GRUPP: Ocean Music
GENRE: Relax
LÅTLÄNGD: 12.54
KOMPOSITÖR: Ocean Music
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3   


Uppdatering 21/8.
Ny mix, lite nya ljud, högre upplösning på MP3an och inte minst, nytt namn!

Journey through Waters
« Senast ändrad: 21.08.2008, 22:25:20 by oceanmusic »


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är skönt då pianot kommer in i bilden. Jag gillar inte ljudet från dissonansen jag upplever av det vibrato-ljudande spel, som är genomgående i hela stycket. Jag tycker det är ett hårt ljud, som inte passar in i min meditation. Långa stycken gör du Har visst bara kommit till fjällbäcken som vandrar runt mig id 7 minuter.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag säger bara. GRYMT! grymt grymt!


Det bästa jag hört av dig tror jag :)
https://soundcloud.com/user7789882


oceanmusic

  • Gäst
Det är skönt då pianot kommer in i bilden. Jag gillar inte ljudet från dissonansen jag upplever av det vibrato-ljudande spel, som är genomgående i hela stycket. Jag tycker det är ett hårt ljud, som inte passar in i min meditation. Långa stycken gör du Har visst bara kommit till fjällbäcken som vandrar runt mig id 7 minuter.

MaxB, tack för lyssning och åsikter!  :) Wah pianot är som det är. För min personliga del tycker jag om det men jag kan i viss mån förstå vad du åsyftar. Långa stycken är nog det som behövs för att komma ner i varv. (tror jag)

Jag säger bara. GRYMT! grymt grymt!


Det bästa jag hört av dig tror jag :)

Dividend, jättetack för lyssning och förtjusning!  :) Jag blir jätteglad av dina ord!  :wub:


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det här är bland de mest avkopplande stycken jag hört, jag tycker det vibrerande wah-pianot bara förstärker effekten, man kopplar av ännu mer, det och det porlande ömsom forsande vattenljudet...och måsars skrin...sååå härligt..jag hamnar ute i skärgården direkt:D

Tror det är bra med min. 10 minuter, helst närmare 15, då det är som du säjer, man ska hinna varva ner ordentligt för att nå maximal effekt.
Det här är minst lika bra som den dyra meditationsmusiken jag brukar köra.

Full pott från mej :P

Jag vill gärna köpa skivan sen ;)

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjenare.
Ja visst,mycket mysigt detta.Direkt så infinner sig ett lugn som sprider välbehag i hela kroppen.
Helt klart så passar denna på skivan.Vackert med pianot och stråket som fick mig i rätt stämning..Snyggt disponerat stycke detta.

Kalas Oc,vår okrönte avslappnings kung.

Mvh
Micael


oceanmusic

  • Gäst
Det här är bland de mest avkopplande stycken jag hört, jag tycker det vibrerande wah-pianot bara förstärker effekten, man kopplar av ännu mer, det och det porlande ömsom forsande vattenljudet...och måsars skrin...sååå härligt..jag hamnar ute i skärgården direkt:D

Tror det är bra med min. 10 minuter, helst närmare 15, då det är som du säjer, man ska hinna varva ner ordentligt för att nå maximal effekt.
Det här är minst lika bra som den dyra meditationsmusiken jag brukar köra.

Full pott från mej :P

Jag vill gärna köpa skivan sen ;)

/Marr

Oj Marr, tackar och bockar så hemskt mycket!  :)  :wub: Skivan kan jag nog fixa.  ;)


Tjenare.
Ja visst,mycket mysigt detta.Direkt så infinner sig ett lugn som sprider välbehag i hela kroppen.
Helt klart så passar denna på skivan.Vackert med pianot och stråket som fick mig i rätt stämning..Snyggt disponerat stycke detta.

Kalas Oc,vår okrönte avslappnings kung.

Mvh
Micael

Hepp, HM, tackar och bockar å det väldigaste!  :)  :wub: Gillar speciellt din kommentar om "Snyggt disponerat stycke detta", det är nog så viktigt att det känns. Däremot är jag lite förvirrad om stråkarna för mig veterligen har jag inga stråkar på detta stycke.  :huh:


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Inga stråkar..Men vad är det som låter mot slutet,vid cirka två minuter kvar? Det kan ju vara nåt synt sound som jag förknippade med stråk..Vackert var det dock,ursäkta min förvirring.. :)

Edit:Kollade upp det,flöjt var det ju.. :D

Mvh
Micael
« Senast ändrad: 21.08.2008, 09:25:10 by Harmonica mike »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
äsch. jag kommer verkligen inte på något konstruktivt att säga. Det finns något i detta stycke som trots (tack vare?) monotonin och det sparsamma arret gör att tolv minuter inte känns långt.


Mycket bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


freddy

  • Gäst
Mysigt stycke, gör sig bäst om man bara lägger sig och blundar :)
Enformigt är det, men det ger en väldigt avslappnande effekt. Mixen tycker jag känns helt ok, känns inte "omixad". Bra jobbat. 


oceanmusic

  • Gäst
äsch. jag kommer verkligen inte på något konstruktivt att säga. Det finns något i detta stycke som trots (tack vare?) monotonin och det sparsamma arret gör att tolv minuter inte känns långt.


Mycket bra!

Tack Emulator för lyssning och "bristen" på feedback!  :)  ;) Jag ser det som halvfullt, dvs tack vare.  B)

Mysigt stycke, gör sig bäst om man bara lägger sig och blundar :)
Enformigt är det, men det ger en väldigt avslappnande effekt. Mixen tycker jag känns helt ok, känns inte "omixad". Bra jobbat. 

Freddy, tack för lyssning och feedback!  :) Blunda och lyssna gillar jag!  :)


En ny mix är på G, lite fler grejer, lite nivåpill och annat smått och gott. Denna låt är inspelad rakt igenom i 24bit, har dock inte mastrats på något sätt utan bara exporterats från Cubase, 128 KB/MP3. Kommer att mixa klart, exportera till 24bit wav och in i Wavelab där den kommer att "mastras".



oceanmusic

  • Gäst
En liten puts på låten. Ny mix, lite nya ljud, högre upplösning på MP3an och inte minst, nytt namn!

Journey through Waters


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Gillar verkligen allt utom namnet som jag tycker känns lite krånglit, och på något sätt inte så avslappnande :S


jaja, thats me. gött mos
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bättre balans på ljuden. Uppskattar kompositionen.

Känns klart.

Negativt? Lite långsamt (för mig), men antar att det hör till genren! ;) Är ju olika. Vissa slappar ju till Wagners skräniga valkyrier ;) Andra till porlande vatten...
https://soundcloud.com/user7789882