Kontrollrummet

Stefan Blixt - The Modern Sport

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Antimon

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • november
Satt och lekte med en gitarr stämd till durackord samtidigt som jag kollade på Holms höjdfinal igår. Kom på en slinga, kom ihåg den tills att Stefan hade hoppat ut sig (attans!), fixade en text och lade till lite grejor. Vore intressant att höra vad Kontrollrummet tycker.  :)

LÅTNAMN: The Modern Sport
ARTIST/GRUPP: Stefan Blixt
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 3.33
KOMPOSITÖR: Stefan Blixt
PRODUCENT: Stefan Blixt
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
OMSLAG: -

http://www.df.lth.se/~flash/bakelit/The%20Modern%20Sport.mp3

/Stefan


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lite mysig låt tycker jag.

Trummorna i introt kändes som ett exotiskt inslag, men när dom fortsatte genom hela låten blev det mest jobbigt i mina öron. Blanda upp med "vanliga" trummor kanske?


Utloggad Antimon

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • november
Tack för kommentaren. :)

Du kan ha en poäng med trummorna. Till en sån här grej skulle jag helst vilja jobba med någon som kan trumma på riktigt. Jag har programmerat ibland med naturtrogna ljud och försökt härma hur en levande trummis borde slå, men det skiner alltid igenom att det är programmerat. Då vill jag hellre vara ärlig med det.

/Stefan



Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Låter inte så illa men lite skissartat. Tycker kanske att du borde elaborera harmonierna lite. Det blir lite tjatigt efter någon minut. Saknar ett stick eller något som bryter lite av monotonin. Riktiga trummor är nog en bra idé. Jobba på  :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
går väl at vara helt ärlig att det bara än en trumplug också ? ;)

Kan nog bli bra detta, nu blir det lite blurrigt och monotont. sången låter lite instängd.

Men småmys :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Antimon

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 61
    • Visa profil
    • november
Tack för kommentarerna - uppskattas.  :) Har en del att jobba på, om bara inte semestern var slut.  :(

/Stefan



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Eftersom jag hatar sport och OS kan jag bara lyssna på låtar med sådana här namn, efter kl 16 på fredagar strax efter månförmörkelse.

Sant om sången, lite instängd. Fattar inte med trummorna, är inte trummis, tycker de fyller sin funktion för alla förutom de värsta nördarna som kan skilja EZ från lm-7  :D. Dvs inte jag eller 99% av allmänheten ;). HElheten ger en bild av nice sångmelodi (och bra sång som dock skulle må bättre av andra inspelningsförhållanden som sagt?  :unsure: till en bra följdriktig ackordsföljd.

Nice!
https://soundcloud.com/user7789882