Kontrollrummet

Inspelning i skolan

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jarnis

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 29
    • Visa profil
Hej Bullen!

Min syrra jobbar som musiklärare. Hon vill ha möjlighet att göra enkla inspelningar av sina elever. De spelar i grupp med trummor, gitarr, klaviatur och hela kittet. Hon frågade mig om vad hon behöver köpa in för grejer, men jag har jävligt dålig koll både på programvara och prylar. (Jag satt liksom med Madtracker fram till 2005) Vad är den bästa, enklaste och billigaste helhetslösningen? Dator, Cubase, ljudkort och midikeyboard etc etc eller digitalporta? Om man ska äska pengar av skolledningen bör man ju veta vad man ska ha dem till...

Tacksam för svar
« Senast ändrad: 02.04.2007, 08:36:06 by Jarnis »


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
en porta!!

enkelt och relativt billigt!
om det inte finns ngn som har koll förstås, då gäller de o skaffa schyssta grejjor.. typ sonar, firepod, en bra dator, dubbla plattisar, KRK/tannoy-lyssning, och hela balletten.. men då måste man ju ha lite bra miljöer o sånt aswell.. :)
det slänger rätt fort iväg i priset!! ;)
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Puzzlät

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 185
    • Visa profil
    • www.danielhindrikes.se/