Forum > Färdiga produktioner

1up - Ultramarine

<< < (4/8) > >>

1up:

--- Citat från: valdez skrivet 02.04.2007, 02:04:54 ---
--- Citat från: 1up skrivet 02.04.2007, 00:44:24 ---
--- Citat från: valdez skrivet 02.04.2007, 00:16:12 ---
Låter fint det här! mycket somrigt och känslofyllt... kan skönja stråk av sorgsenhet dock är det lika värdefullt som glädjen då den kikar fram  där i tonerna..
Många stilar ja men på nåt vis passar det och det är ju lite ditt uttryck!..men tycker kanske också att du ska skala lite..du har så många bra idéer så det räcker till många fler låtar.. :)

Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Nämen hej Valdez! Trodde vi tappat bort varann för evigt. Kärt återseende! :)

Du hör en svag underliggande sorgsenhet som finns där och tränger sig på även vid stund av stark vårglädje. :) Det är väl så att man inte kan gömma sina känslor när man uttrycker sig i musik, såväl som i andra medier...

Så du vill också ha lite mer renodlat. Mmm. För visst kommer ett centralt budskap fram lättare då. Låten blir tydligare. Det varierar vad man söker.

hehe Jo många idéer här. Brukar vara mycket torka annars men idag flödade det som en isländsk gejser. :P

Tack för de orden och vad härligt du gillar låten! :) Hoppas allt är bra.

--- Slut citat ---

Nej jag har inte tappat bort dig...det blir julklapp sen! men än är det långt till jul.. :lol:

Angående din låt här nu då...som jag sa så är det ju lite av ditt uttryck att just blanda friskt i stilarna.. och du får alltid ihop det snyggt!..om du skulle skala nåt så tycker jag det är de munspelsliknade toner..inte alla partier men de toner som hoppar utanför så att säga.. :)..annars en härlig fin låt! Lycka till.. :D

--- Slut citat ---

Va bra. :) De har jag drömt om faktiskt! Hoppas inte den vita förbannelsen vi kallar snö faller än på mången månad! ;)

Tack, tack för det! :D

Munspel är äkta munspel som jag spelar själv. :) Och visst hänger det lite utanför. Du är lite klassiskt skolad, va? "Ni" ställer högre krav på harmoni och sånt än enkla hemmapulare från datorvärlden. :) Fast jag gillar att bryta mot konventioner. Fast tyvärr kan det ju då inte låta bra för alla. :P

Tack! Ska försöka med konststycket att förbättra utan att försämra allt för mycket. Alltid den risken man tar. :)

1up:

--- Citat från: Emulator skrivet 02.04.2007, 02:29:30 ---fan så bra! stråkarna mot 3:06 e helt fantstiskt bra.

Störs inte av mängden ljud alls (lyssna på några av mina poster så fattar du direkt) däremot finns nog en känsla att något klirr-synt kunde vara ett mer klasiskt ljud...kanske ett vanligt piano eller hammond. Denna låt är väldigt....funkig, glad...lite småmelankolisk ibland, men som sagt, det gör ont när knoppar brister om våren.

Lite låg bas, höga trummor. trummorna blir lite stela efter ett tag, mer variation där.

sång?

så gott gung....en bra vaya-condios gitarr skulle inte heller skada tror jag. finns bra gitarrister på forumet ;)

svingriden e skum! ändra till rakare komp där kanske.

Gott gung!

--- Slut citat ---

Vad härligt att läsa ditt inlägg att du diggar låten! mmm stråkarna där ja på slutet. Är ju kär i violinens ljud så inspiraitonen kommer lätt och ibland blir det tydligen bra. :)

Vi skulle kunna kompromissa och ha c64-blipp ibland, och kanske orgel då ibland. Så får vi båda som vi vill. :D Mer variation på trummor noterat.

Sång - gärna! Jag kan sjunga. Men pratar hellre än sjunger. Kan du sjunga?

Vad är vaya-candios gitarr? Låter väldigt exotiskt! Gärna sånt i låten :) Tips gärna någon om du känner en som har en sån gitarr - hur den nu låter! :D

Bugar och bockar! Lyckas äntligen få lite sväng i låtarna. :) Lycklig!

God natt nu alla!

valdez:

--- Citat från: 1up skrivet 02.04.2007, 02:53:17 ---
--- Citat från: valdez skrivet 02.04.2007, 02:04:54 ---
--- Citat från: 1up skrivet 02.04.2007, 00:44:24 ---
--- Citat från: valdez skrivet 02.04.2007, 00:16:12 ---
Låter fint det här! mycket somrigt och känslofyllt... kan skönja stråk av sorgsenhet dock är det lika värdefullt som glädjen då den kikar fram  där i tonerna..
Många stilar ja men på nåt vis passar det och det är ju lite ditt uttryck!..men tycker kanske också att du ska skala lite..du har så många bra idéer så det räcker till många fler låtar.. :)

Bra jobbat!

--- Slut citat ---

Nämen hej Valdez! Trodde vi tappat bort varann för evigt. Kärt återseende! :)

Du hör en svag underliggande sorgsenhet som finns där och tränger sig på även vid stund av stark vårglädje. :) Det är väl så att man inte kan gömma sina känslor när man uttrycker sig i musik, såväl som i andra medier...

Så du vill också ha lite mer renodlat. Mmm. För visst kommer ett centralt budskap fram lättare då. Låten blir tydligare. Det varierar vad man söker.

hehe Jo många idéer här. Brukar vara mycket torka annars men idag flödade det som en isländsk gejser. :P

Tack för de orden och vad härligt du gillar låten! :) Hoppas allt är bra.

--- Slut citat ---

Nej jag har inte tappat bort dig...det blir julklapp sen! men än är det långt till jul.. :lol:

Angående din låt här nu då...som jag sa så är det ju lite av ditt uttryck att just blanda friskt i stilarna.. och du får alltid ihop det snyggt!..om du skulle skala nåt så tycker jag det är de munspelsliknade toner..inte alla partier men de toner som hoppar utanför så att säga.. :)..annars en härlig fin låt! Lycka till.. :D

--- Slut citat ---

Va bra. :) De har jag drömt om faktiskt! Hoppas inte den vita förbannelsen vi kallar snö faller än på mången månad! ;)

Tack, tack för det! :D

Munspel är äkta munspel som jag spelar själv. :) Och visst hänger det lite utanför. Du är lite klassiskt skolad, va? "Ni" ställer högre krav på harmoni och sånt än enkla hemmapulare från datorvärlden. :) Fast jag gillar att bryta mot konventioner. Fast tyvärr kan det ju då inte låta bra för alla. :P

Tack! Ska försöka med konststycket att förbättra utan att försämra allt för mycket. Alltid den risken man tar. :)

--- Slut citat ---

:D..okej tycker inte att det är fel, det var bara lite utanför på några ställen där jag tyckte att du skulle ordna till det lite eller skala lite...och jag har inget emot att man går utanför ramarna...så kör på bara!

Klassiskt skolad??....Ställer högre krav?..
Nej verkligen inte..jag har ingen musikutbildning alls...bara mitt egna lärande...och gehör! Jag började nog precis som du..och gör även så än idag...man lär ständigt nytt! Sitter just nu och spelar hejvilt för att lära mig piano.. :D :D

Du har en bra låt iaf.. :)

tsmalmbe:
Läste in vad andra skrivit.

Trummorna är väldigt i otakt. Om det är genomtänkt så tycker jag inte om det. Dessutom låter det mängder EZ-rumseffekt över det hela, vilket jag inte heller tycker om. Låten skulle kräva bas för att fylla ut.. ja basregistret som nu fattas. Skulle lämna bort spelkonsolljudet också totalt.

Lite stressig låt allt som allt, det händer liksom precis allt - och på ett enda spår.

För första gången någonsin säger jag såhär: denna låt behöver INGEN sång!

Light Head:
Låtens längd, 3.37 ser ju väldigt lagom ut. Men ändå när låten tar slut så hade jag önskat något mer. Det är ju en låt som kan hålla på en stund eftersom det är skönt med våren s.a.s.

Jag brukar sällan kommentera hur låtar är mixade. Eftersom jag själv är precis hur dålig som helst själv på att mixa. Gör dock ett undantag. ;-)  Lite hög BD och rim, samtdigt som basen är något för låg. Jag upplever det som om "problemet" är i den ordningen oxo. Kan ju vara så att basen har rätt nivå, bara den tillåts lite mer av det utrymme som BD lägger beslag på?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion