Forum > Färdiga produktioner
1up - Ultramarine
1up:
OBS! Låten finns i ny version i sista inlägget i tråden!
Lite soft vårgung med livekänsla. Gjord i ett sträck nu precis. :)
Vad tycks?
Visst är det lite otajt ibland och så men det är min själ - min musik. Och jag är glaad! :)
Kram,
Daniel
Hellpig:
Med den titeln hade jag förväntat mig något betydligt hårdare samtidigt som tankarna flög iväg någonstans till Warhammer 40K's lätt bizarra värld. Men så fel jag hade... det här en märklig mix av ljud och stil. Personligen hade jag hellre sett lite softare och kanske fetare (snyggt filtrerade) trummor. Basen lite för anonym, den kunde gott få ta lite utrymme. Soft Rhoadspiano (om det nu är det, låter så!) är alltid skönt. Men det känns lite för splittrat för att jag skulle kalla det för en bra låt...
Light Head:
Vicken negativ nisse.... ;-)
Väldigt spännande blandning! Får lite "tango"-vibbar, från någon stans. Café-vibbar?! "Internet-café-vibbar",, höhö...
Det är ett groove som andas vår.
1up:
--- Citat från: Hellpig skrivet 01.04.2007, 22:48:10 ---Med den titeln hade jag förväntat mig något betydligt hårdare samtidigt som tankarna flög iväg någonstans till Warhammer 40K's lätt bizarra värld. Men så fel jag hade... det här en märklig mix av ljud och stil. Personligen hade jag hellre sett lite softare och kanske fetare (snyggt filtrerade) trummor. Basen lite för anonym, den kunde gott få ta lite utrymme. Soft Rhoadspiano (om det nu är det, låter så!) är alltid skönt. Men det känns lite för splittrat för att jag skulle kalla det för en bra låt...
--- Slut citat ---
Lessen att göra dig besviken. :) Ultramarine är ju den blå färgen, en inspiration från BBC:s naturdokumentär "Planet Earth"...
Jaså tankarna tog en vända däråt, till WH40K, det var intressant att höra! UNdrar hur det kom sig de flög just dit? :D
Basen brukar jag alltid ha för stark i mina låtar tycker folk, så kommer du och säger den är för svag helt plötsligt! Jag älskar stark bas så den borde vart starkare.
Förstår dina övriga synpunkter. Bugar och bockar åt kritiken.
Och visst är väl pianot soft! :)
1up:
--- Citat från: Light Head skrivet 01.04.2007, 23:03:09 ---Vicken negativ nisse.... ;-)
Väldigt spännande blandning! Får lite "tango"-vibbar, från någon stans. Café-vibbar?! "Internet-café-vibbar",, höhö...
Det är ett groove som andas vår.
--- Slut citat ---
LightHead min trogne vän! :) Trevligt du tar dig en lyssning!
Du tolkar mig helt på spiken rätt! Vårgroove. Första låten sedan januari för min del!
Ja tango, lite soft cafebakgrundsmusik och sen lite C64-arpeggio. haha Jag tycker väl själv den är på snudden till lite överarbetad men mish mash contach - en skön låt blev de ändå och jättehärligt att du diggar refrängen, Lh! :)
Är låten lagom lång?
Vad tycks om mitt egenhändigt inspelade munspelslir? :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida