Forum > Färdiga produktioner
1up - Ultramarine
mahan:
Jaha du Daniel!
Du e allt en glad gosse du :) för man blir ju på gott humör när man lyssnar på den produktionen.
Påminner mig om min ungdoms glada dar när jag skaffade mitt första ljudkortsliknande grej. Då skulle man ju plocka in alla möjliga nya härliga pigga o dramatiska sound på samma gång. :P
Verkar lite så också i ditt fall, vet int men den glada sillsalladen innehåller grejor o goda ideér för flere låtar, kläm inte in allt i samma låt, det blir overload av det goda.
Låten har ju tydligt en melodi, så om du lite plockar bort av dom många sounden så hittas liksom melodin bättre :)
Förtsätt du att gläda oss :D
h. mahan
1up:
--- Citat från: mahan skrivet 01.04.2007, 23:35:14 ---Jaha du Daniel!
Du e allt en glad gosse du :) för man blir ju på gott humör när man lyssnar på den produktionen.
Påminner mig om min ungdoms glada dar när jag skaffade mitt första ljudkortsliknande grej. Då skulle man ju plocka in alla möjliga nya härliga pigga o dramatiska sound på samma gång. :P
Verkar lite så också i ditt fall, vet int men den glada sillsalladen innehåller grejor o goda ideér för flere låtar, kläm inte in allt i samma låt, det blir overload av det goda.
Låten har ju tydligt en melodi, så om du lite plockar bort av dom många sounden så hittas liksom melodin bättre :)
Förtsätt du att gläda oss :D
h. mahan
--- Slut citat ---
Hej mahan!
Vad härligt att musiken bär känslan av glädje till dig! Blir ju dubbel glädje då :D
Jovisst är det ljudglädje här i Västerås! Du vet man sitter och tänker att: "En stämma till måste jag ha med det fyller ut så nice". hehe Men det grötar ju till det också. Jag ska göra en version imorgon där jag tar hänsyn till allas er kritik så får vi se hur det smakar. :) Jag ska renodla något.
Det hoppas jag på att göra, och tack för ditt trevliga inlägg! :)
valdez:
Låter fint det här! mycket somrigt och känslofyllt... kan skönja stråk av sorgsenhet dock är det lika värdefullt som glädjen då den kikar fram där i tonerna..
Många stilar ja men på nåt vis passar det och det är ju lite ditt uttryck!..men tycker kanske också att du ska skala lite..du har så många bra idéer så det räcker till många fler låtar.. :)
Bra jobbat!
Dividend:
Håller inte med Valdez där riktigt, visst är det varierat men samtidigt sammanhållet. Denna lägger jag i min 1up-katalog och kanske på mp3-spelaren också ;) (Skall bara lyssna några gånger till).... Bäste låten på forumet just nu, i popjazz-genren som du behärskar väldigt bra..
Själv ser jag datorspel och en hoppande gubbe som skjuter ner diverse aliens, men det kanske bara är jag ;)
1up:
--- Citat från: valdez skrivet 02.04.2007, 00:16:12 ---
Låter fint det här! mycket somrigt och känslofyllt... kan skönja stråk av sorgsenhet dock är det lika värdefullt som glädjen då den kikar fram där i tonerna..
Många stilar ja men på nåt vis passar det och det är ju lite ditt uttryck!..men tycker kanske också att du ska skala lite..du har så många bra idéer så det räcker till många fler låtar.. :)
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Nämen hej Valdez! Trodde vi tappat bort varann för evigt. Kärt återseende! :)
Du hör en svag underliggande sorgsenhet som finns där och tränger sig på även vid stund av stark vårglädje. :) Det är väl så att man inte kan gömma sina känslor när man uttrycker sig i musik, såväl som i andra medier...
Så du vill också ha lite mer renodlat. Mmm. För visst kommer ett centralt budskap fram lättare då. Låten blir tydligare. Det varierar vad man söker.
hehe Jo många idéer här. Brukar vara mycket torka annars men idag flödade det som en isländsk gejser. :P
Tack för de orden och vad härligt du gillar låten! :) Hoppas allt är bra.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida