Kontrollrummet

OffTopic

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Egentligen är väl detta ingen big deal men är man snackig så är man va? Right.

Jag blir lätt förvånad över förvirringen över Off Topic-forumdelen som inte bara tycks råda här utan även på en del andra forum. Off topic... som inte har med ämnet att göra. Vad är ämnet? På KR ser jag det lite löst som "musikrelaterat", löst som i att man kan detaljsnacka om senaste mixen, om kreativ kontroll, om vilken gitarr man skall köpa och så vidare.

jag kom att tänka på detta igår kväll när Emulator skicka en KR-länk till mig med en video inbäddad (NiN - Hurt om ngn undrar). Jättebra låt, suveränt framfört men helt plötsligt kom jag på att den ligger i Off Topic. Varför? Min åsikt är, och jag viker inte en tum!, att den skall ligga under allmänt eftersom en musikvideorekommendation är musikrelaterad. En inbäddad video med en man som får ett raseriutbrott på kontoret är inte musikrelaterad. Möjligtvis om han sjunger opera samtidigt.

En tråd om mustascher skulle ligga i OffTopic. En tråd om bandet Mustasch skulle inte ligga i OffTopic. En tråd om Freddie Mercuries mustasch skulle vara svårplacerad. En tråd om Göran Skyttes mustasch och du borde bannas från KR.

Let's go...  B)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Du har nog rätt. Skall bara städa undan efter mig här och givetvis begå harakiri i och med felpostningen.

Tack för tiden alla!


Nejmenvisst :D  Du har rätt. det finns rätt mycket liknande trådar. Kanske skulle man ha en tavla under allmänt som kan heta "inspiration" eller dylikt, där manpostar musikvideos, eller låtar.

Eller bara under allmänt.


Men visst, du har rätt :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad tsmalmbe

Offtopic är menat som "riktigt" offtopic. Allmänt är musikrelaterat "offtopic". Så diskuterades det i tidernas begynnelse. Det är ju upp till envar sedan att styra sina inlägg rätt. Hittils har jag inte poliserat så värst många inlägg till OT-avdelningen, så i regel är väl alla väldigt noga med att inte posta OT inom icke-OT avdelningar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Allrighty, då vet man det. Jag finner det högst märkligt att inte fler medlemmar tycker att detta är något av de viktigaste ämnen som postats här under det senaste året.  :lol:


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Det är nog så att tyngden och den intellektuella höjden i denna tråd avskräcker från postning.

:D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Nä tack.....jag tar hellre en korv  :P


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil

Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Ketchup eller senap?  :rolleyes: ^_^

Ketchup och STARK senap

Sådärja, nu e vi offtopic på det nuvarande topicet....det är vad jag kallar offtopic :)


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Du som är ostälskare borde väl för bövelen vete hur god en vanligt vurre är med en ostskiva som får smälta direkt på korven. sen på med ketchup åå senapen.


:D
https://soundcloud.com/secondary-protocol