Kontrollrummet

karl-in my hands

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
En första skiss i kväll och tror jag vill ha fetkören på denna ...lågmäld men många ...så lyssna och ta ton..om ni vill vara med skicka wav:s till mig nollade och oprocesserade...tnx  /  karl

Körtext:
But I am coming closer
And I can understand
That you are really in me
I can see it in my hands
In my hands
och så skickar du en wav till mig bara på karl@karlmusic.se


in my hands
« Senast ändrad: 15.08.2008, 18:40:05 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Stark låt som absorberar mig och berör! Har inga synpunkter på arr och mix. Tycker det låter klart så här avskalat och lågmält.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx e....nice att den berör...du får gärna köra.../ karl
Stark låt som absorberar mig och berör! Har inga synpunkter på arr och mix. Tycker det låter klart så här avskalat och lågmält.
« Senast ändrad: 15.08.2008, 01:06:17 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
skitbra heltenkelt, röstar åxo för att hålla den avskalad
det känns som att contran snubblar lite ibland, men det gör inget
bra stämmning & grym sång

(Larsson
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
tnx e....nice att den berör...du får gärna köra.../ karl

Vore roligt att försöka. Men för att inte min gamle engelsklärare ska gå i taket:
"But I have come closer" eller
"But I am coming closer" (med samma antal stavelser)
Rent grammatiskt alltså?
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
då kör vi på "But I am coming closer" kör hårt...och tack för lyssningen Larsson  tnx/k.
tnx e....nice att den berör...du får gärna.../ karl

Vore roligt att försöka. Men för att inte min gamle engelsklärare ska gå i taket:
"But I have come closer" eller
"But I am coming closer" (med samma antal stavelser)
Rent grammatiskt alltså?
« Senast ändrad: 15.08.2008, 01:41:50 by karl »
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Stämningen är helt klart Tom Waits. Eller förresten (har kommit till slutet) kanske basen påminner om basen på "Blues på svenska" med Jan Johansson. Bra i vilket fall.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
har inte lyssnat vansinnigt mycket på Tom Waits men gillar det jag hört...basen är en kontra från trilogy...tack för dina öron / karl
Stämningen är helt klart Tom Waits. Eller förresten (har kommit till slutet) kanske basen påminner om basen på "Blues på svenska" med Jan Johansson. Bra i vilket fall.
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Lite Waits, kan jag hålla med om, men Waits har så mycket "fulare" röst. En blandning mellan Waits/Gabriel och Collins?

Sången är aningens småsur till och från. Arr och musik låter väldigt bra! Sången är inte riktigt lika väl integrerad i musiken som den skulle kunna vara. Min tanke är alltså, musiken låter som om den är upptagen med mic vid scenen men sångaren har en egen, eller har t.o.m. lagt sången efter det att låten framförts. (försökte beskriva känslan bara)

Sången är oxo lite i osynk med de olika stämmorna, inte jättemycket men lite.

Över lag, en riktigt fin låt som jag kan tänka mig att lyssna på lite då och då.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
MMMMmmm avskalat är ditt signum och du hanterar det med bravur.

Min förslag:
Ta om sången vid 1:10: And I was "suuuuure" that...  Du är inte så sure på ordet sure  ;)
Ta om sången vid 2:20: The "mooooore" I think of you...  Det är mycket svaj på "more".

Det känns bra att hitta små korn av svaghet i ditt framförande eftersom jag annars bara säger "hurra" då jag hör dina låtar. Och det ger kanske inte så mycket att jag hela tiden säger att det du gör är perfekt...


Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


lnetzel

  • Gäst
Du har ju redan en schysst kör ju... en kvinnlig kör kanske skulle addera något men ytterigare en manlig känns lite onödigt i mitt tycke.

Låter proffsigt och välskrivet, lite för mycket Phil Collins för mig men bra gjort!


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Light head...tack för lyssningen och kul att du ska lyssna då och då... :rolleyes:håller annars med dig överlag, kanske sänker sången och komprimerar ljudbilden aningen till så kanske det kryper ihop :unsure: jag har dålig koll där... :unsure: tnx igen / karl
Max B....det finns alltid grejer att slå ner på i mina alster som kommer till alldeles för fort eller kommer upp här alldeles för tidigt...denna gjorde jag igår kväll och vissa uttal var som du hörde inte riktigt "sure" men jag ska lägga om det någon dag...har du lust att vara med i kören???
/karl

Inetzelär ute efter en lågmäld matta av röster både kvinnliga och manliga..kanske är fel ute men det vore nice att prova ...så fram med micken...jag är inte så väldans förtjust i Collins heller  :o B)  tack för dina öron /  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker det funkar!
Inte sååå mycket Phil collins, mer beatles på jazzklubben... Bra spelat och sjunget.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
tnx....jag vill hellre vara med i Beatles :) / k.
Tycker det funkar!
Inte sååå mycket Phil collins, mer beatles på jazzklubben... Bra spelat och sjunget.
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Känns som jag hört den här förut av dig karl, eller?
Musiken får mig att uppleva det som en nationalsång. Och det har inte med OS att göra. Anthem heter det väl på eng.
Jag fattar inte varför den här låten ligger bland halvfärdiga. Och om den legat bland bland Färdiga fattar jag det inte heller - den borde ligga på en cd i min skivspelare - fast innan dess: lite hjälp av en proffsig producent.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Light head...tack för lyssningen och kul att du ska lyssna då och då... :rolleyes:håller annars med dig överlag, kanske sänker sången och komprimerar ljudbilden aningen till så kanske det kryper ihop :unsure: jag har dålig koll där... :unsure: tnx igen / karl
Max B....det finns alltid grejer att slå ner på i mina alster som kommer till alldeles för fort eller kommer upp här alldeles för tidigt...denna gjorde jag igår kväll och vissa uttal var som du hörde inte riktigt "sure" men jag ska lägga om det någon dag...har du lust att vara med i kören???
/karl

Inetzelär ute efter en lågmäld matta av röster både kvinnliga och manliga..kanske är fel ute men det vore nice att prova ...så fram med micken...jag är inte så väldans förtjust i Collins heller  :o B)  tack för dina öron /  karl

Tack för förfrågan! Hur vill du andra ska köra? Har du idéer på olika stämmor och helt enkelt vill ha annat sound i kören med andras röster eller har du andra tankar bakom frågan?
Och (en ödmjuk fråga!) hur kom jag in i bilden? 
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Hej Max....tänkte att om tillräckligt många körar så spelar det ingen roll hur ...bara man sjunger det man vill och håller sig någorlunda till melodin så ger sig allt självt....så ta micken och sjung och skicka wav:s till mig, du är inte den första utan just nu är det redan fem som kommit in...../  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Nä det låter klart och färdigt karl. Lite mummellågmäld kör skulle kunna funka fint, men det är inte SJÄLVKLART att det blir bättre. Det skevar iväg lite onödigt på ett par ställen som redan påpekats - onödigt på en så strålande insats i övrigt.

Ang den kör du redan har tycker jag att den låga stämman är alldeles för hög.

Annars tummen upp från båda nävarna!
 
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


asti

  • Gäst
Det här är en riktig rysare!  :wub: Det finns som påpekats några ställen där sången "fladdrar" iväg lite, men det här kan bli hur bra som helst om du korrigerar det!
På ett ställe blev det tyst en stund, där behövs något kompletterande! Tycker inte det ska till fler instrument annars, möjligen tromboner, som jag brukar tjata om  :D
Önskar jag hade varit bra på att köra, hade gärna bidragit!
Peter.


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Tokai....kan mycket väl ha hänt att jag gjort något liknande förut...eller så är det bara det vanliga stuket....kul¨att du vill ha den på cd

Bengan....ska lägga om sången då jag ändå var fel ute grammatiskt, ska se över den mörka stämman också...tnx / karl

peter....tnx för dina öron och att du tror den har potential...ska lägga om sången i veckan...det verkar bli tunnsått på körfronten...får väl köra själv då???tromboner...det ligger en tuba i bakgrunden nu.../  karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hej Karl!

Vackert och stämmnigsfullt... riktigt snygga harmonier, lite småfix så är den ju klar! :)


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
tJOU KARL!

Snygg låt, mycket stämning!
och på din begäran om körer...... du har PM :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Tycker verkligen om detta. Skall försöka bidra med kör jag med, när det kan hinnas med.

OM du får bra med körfiler tycker jag du skall fimpa din egen kör, så att det blir du och kören. kommer låta mer...öh..."live" eller något.

Nu är ju dina stämmor bra, men de är samma vox som leaden :)


men verkligen stämningfullt och bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
efter en liten konsultation med Kanada :unsure: så är vissa ändringar i texten aktuella...återkommer med ny text när det är spikat.../ karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
CANADA! :D
Lets hear it from CANADA :)
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Du är unik Karl, fattar inte varför du inte gör en världsturné eller nåt istället för att hänga här på KR.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
Du är unik Karl, fattar inte varför du inte gör en världsturné eller nåt istället för att hänga här på KR.
Eko
kul att du gillar min musik  :wub: / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se