Läste just Metallrobbans dagbok från sitt gitarrbygge - mycket imponerad.
I alla fall jag har ju alldeles nyss köpt en Basgitarr Gold för 1995:- Jag har letat på internet men inte funnit något om den basen. Nån som har testat den - jag kan för lite om basar för att kunna säga mer än att den kändes rätt så bra när jag jämförde med andra basar i högre prisklasser.
Men det lutar väl åt att jag har skaffat ytterligare en gitarr som ingen har hört talas om. Så till min egentliga fråga - någon som känner till Peavey T-60 och min andra gitarr Jedson. Försöker att lägga upp bilder på dom här men jag kan inte riktigt det där med tagsen tror jag.

Det jag vet om denna är att den är från 1978 och att den har en lite speciell mik-koppling så att man kan köra antingen singlecoil (heter det så?) eller humbuck men på något forum så påstås istället att man gör en fasvändning när bägge mickarna är inkopplade?

Denna vet jag mycket lite om jag köpte den begagnad typ 1975. Men en kille jag kände som spelade en sunburst Gibson Les Paul (otroligt duktig) fick mig att lova att aldrig skiljas från den

Vad jag tror mig veta är att det sitter helt fel mickar på den. Någon som har något bra förslag?
Eko