Forum > Färdiga produktioner
Kornstad - Ifrån vår jord
Åsa:
Ja du Kornstad.. det föll en tår kan jag säga..
En väldigt vacker finstämd låt, mycket fint sjunget och en text som man verkligen lyssnar till..
Väldigt fint!
"Jag ser hur hon faller
och håller henne hårt
Trots en längtan att fly
och fastän det känns svårt
Min närhet ger en trygghet
Det vet jag utan ord
Hon känner min värme
när hon vänder, ifrån vår jord"
Precis den känslan hade jag när jag vakade för min pappa som gick bort för några år sedan.. du satte ord till den känslan.
asti:
Väldigt finstämt och vackert! Sången ligger nära och är lagom uttrycksfull.
Man skulle ju kunna tänka sig stråkar en bit in i låten, men det är väl lite väl konventionellt?
En kör skulle också kännas naturligt, men fler instrument känns onödigt, då tappar man lätt intimiteten och känslan. Skön låt!
Emulator:
väldigt sorget, ändå med en positiv grund. Jag kan av någon anledning tycke att det kunde vara en ensam röst här... det är ju et intimt budskap till någon man håller kär.
bara en synpunkt.
vackert.
Wernborg:
Fin låt och en väldigt bra text tycker jag.
Stämman på ifrån vår jord i första refrängen lät skumt.
Sången är supersnygg. Blev lite överrumplad vid första lyssningen, men kalas...
Dubben på "ensam" i sticket kanske du kan kosta på en omtagning.
Pianot tycker jag blir lite tjatigt i längden i sin enkelhet. Kanske lite vänsterhandsackord och figurer med högern ibland?
Mollackordet på slutet ja... hmm. Sådär tyckte jag. Varför inte köra en klassiker och gå till subdominanten och sedan lägga den i moll för att avsluta med tonikan igen.
Exempel i C-dur: F Fm C
Lite sorgset ett tag ( F Fm ), men ändå tillbaka till dur igen ( C ) när första sorgeperioden är över och livet återfår något av sin vardag.
Bra bra bra detta!!
Emulator:
Japp, bra ide på avslut!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida