Forum > Färdiga produktioner
Kornstad - Ifrån vår jord
Kornstad:
LÅTNAMN: Ifrån vår jord - Version 2
ARTIST: Kornstad
GENRE: S/SW
LÅTLÄNGD: 3:24
KOMPOSITÖR: Kornstad
PRODUCENT: Kornstad
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Hmmm vet inte riktigt vad jag ska skriva om denna. Hade tänkt mig mer instrumentering i början när jag skrev låten, men tyckte att det blev såpass bra känsla i låten med bara piano och sång att jag bestämde mig för att behålla den så.
Ett försök att spegla en uns av de känslor som överväldigar en när någon nästående är allvarligt sjuk och tynar bort ifrån en.
Har dock medvetet valt att lägga den i dur för att samtidigt spegla det positiva i situationen som de nära bidrar med genom sin närvaro.
Det är ej något egenupplevt lyckligtvis, så det är bara att tycka på.
"Jag ser hur hon faller
och håller henne hårt
Trots en längtan att fly
och fastän det känns svårt
Min närhet ger en trygghet
Det vet jag utan ord
Hon känner min värme
när hon vänder, ifrån vår jord
Jag känner mig maktlös
Så liten och svag
En omöjlig önskan att skydda
att ge henne ännu en dag
Men min närhet ger en trygghet...
Trots att de finns omkring mig
Trots att de tar mig till sig
Ensam....
När du faller ifrån min värld "
equality:
Bara att kunna skriva om det oerhörda är en prestation. Mycket starkt och berörande som att höra Tears in Heaven för första gången. Inte ett ackord eller
ord känns omotiverat. "När du faller ifrån min värld" - väldigt vackert! Kan inte tänka mig ett annat arr än detta. Sången med stämma som alltid suverän. Det avslutande, försiktigt nedslagna mollackordet håller mig kvar som när blicken dröjer vid stearinljuset.
perrra:
Skiitiiititiirbra tycker ja !
Älskar piano . och detta är skitbra ..
Får fan en vibb av "som vinden river öppet hav" eller va heter den? susanne eller nåt :D
skitfin låt!!
/Perrra
Kornstad:
Oj tack! Det var inga dåliga jämförelser.
Equality: Vad kul att du lade märke till det sista ackordet., Ville att det skulle ge den där sista bitterljuva smaken efter låten. Kändes fel att avsluta den helt i dur trots allt.
Upptäckte nu att jag sjunger "vår värld" på stämman, men "min värld" på lead-sången på ett ställe.
Jag lovar..det skall fixas å det snaraste.
Eddi:
Kornstad - lyssnade igår och den är bra låten - (men) den berör väldigt mycket, alla har vi mist någon nära så jag kände inte för att skriva något då. Med lite distans nu - väldigt "vacker" låt som visar mycket känslor och tankar.
Jag skulle nog aldrig kunna vara bli en riktig artist som kan framföra något sådant här i en svår situation, skulle nog bryta ihop snarare. Bra med DAW i dessa lägen.
Du lyckas verkligen sätta känslorna här Kornstad.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida