Forum > Färdiga produktioner

Kornstad - Ifrån vår jord

<< < (5/6) > >>

freddy:
Fin låt och fin sång, bra text. Vackert!

Kenta K:
Vackert, enkelt, genialt... :mellow:

jonnerstone:
Jag stämmer in i lovorden. Detta är verkligen fint. Rent prod mässigt så skulle jag vilja ha pianot lite närmare. Det känns som om pianot och sången är flera meter från varandra och så långa armar har man inte.

Trumpet.........nån?

Mycket fint!!

Tack för att du delade med dig!!

Tokai:
Det låter rätt allting här. Sången har bra närhet utan överdrivet reverb, pianot har den rätta dova klangen, som från ett vanligt piano (inte en flygel). Försökte tänka mig in nåt annat instrument som kommer in men kunde inte hitta nåt. Visst en cello, kanske nån oboe eller dyl. men - nej. Det är som det är, inget att tillägga. Ang slutets moll eller dur upplever jag det lilla svaga duret som en dålig kompromiss. Vill helst ha ett mollackord som avslutning. Ska det va ett durackord vill jag ha det tydligt. Bra sjunget och bra spelat på pianot. Jag är också rätt förtjust i dom tonerna som sas skär sig lite på ackorden. Toppen!

Kornstad:
Fan vad mysko det känns. Killen som var orsaken till att jag skrev denna fick strupcancer för ett antal år sedan, men han klarade sig från denna och efter flera tester friskförklarades han. Hade detta i tankarna när jag försökte föreställa mig hur det egentligen måste kännas att förlora någon nära.

Nyligen dog han av cancer iallafall och vi var på begravningen idag. Denna låten är en av morsans favoritlåtar, det är min morbror som dog och vi lyssnade på låten ihop innan begravningen. Kändes.....ja...sorgligt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion