Kontrollrummet

Presentation - ChromaWoods

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Drar en liten snabb presentation bara..

Mitt namn är Andreas, är född jan -81 och bor i en förort söder om Stockholm. Här spenderar jag min fritid med att ständigt utveckla mitt musicerande, och att moderera detta forum. Om dagarna jobbar jag som Operations Technician/Branding Engineer/Technical Support (coolt va?) inom IT/Telekom.

Vad min musik beträffar så verkar jag ha väldigt svårt för att bestämma mig vilken typ av musik jag vill pyssla med. Men det är nog lika bra, omväxling förnöjer ju. Tonvikten ligger nog iaf på elektroniskt, chillout, lite beats och Dn'B.. Försöker även med rock och lite singer/songwriter-aktigt. Som sagt, allt möjligt.

Det var jag det. Är det något ni undrar över så är det bara att hojta. Hoppas att vi alla kommer att trivas med varandra här inne framöver. Ha det bra!

/Andreas


EDIT 080424: Förtydligade vad jag jobbar med. Samt tog bort länken till mina studiobilder, eftersom det inte alls ser ut så hos mig längre.
« Senast ändrad: 24.04.2008, 10:29:28 by ChromaWoods »


Utloggad djonas

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 625
    • Visa profil
    • www.jonasekestubbe.com
Hej ChromaWoods! :)
HP m8191.sc-a, Intel Core 2 Quad Q6600, 4GB RAM, 820GB HD, GeForce 8600 GT 512MB

Hemsida
Cullooden
Promemoria


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Tjena! Jodå det skall nog bli bra det här :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil


KromTrä :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Kul att få lite "riktiga" namn på folk också. Så: Hej Andreas!!! (Det vore rätt coolt om du hette Andreas Chroma Woods, du får nog byta efternamn faktiskt).
 B) B) B)

Bra intitiativ det här :-)
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com


KromTrä :)
Ja. :) Såhär kan kromträ ut, på riktigt! ----->



Citat från: stensdotter
Kul att få lite "riktiga" namn på folk också. Så: Hej Andreas!!! (Det vore rätt coolt om du hette Andreas Chroma Woods, du får nog byta efternamn faktiskt).

Heeej..... du! (vet ju inte vad DU heter!) Jaamen jag kanske heter Andreas Chromawoods på riktigt, det vet du inte.. ;) Fast nej, inte riktigt så exotiskt är inte mitt efternamn........ jag är en Larsson. Yey... vad spännande.


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Hehe. Då blir min retoriska fråga: Hur många Andreas Larsson finns det och hur många Stensdotter?  ;)

Vad jag heter får du veta när vi börjar jobba ihop  :rolleyes:
Lyssna på http://www.stensdotter.com


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Vad jag heter får du veta när vi börjar jobba ihop  :rolleyes:

Du sa när, inte om. Låter bra. Ser fram emot det. B)


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Tjenare!
och ...passar på att tacka för att man kunde hitta hit.. ;)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Hej och välkommen fast du var här långt före mig.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
hejsan andreas..
min remix på din dnb-låt börjar arta sig.. jag har ställt in alla synthljud, fått ett rätt schysst arr, fått en bra mix, samt fixat lite automationer.. nu är det resterande automationer kvar, lite småjusteringar av trummorna, samt lite harmonier som ska rättas till.. upptäckte även att jag behöver en snäll-pad med i leken. har ngra pads, fast dom är ganska elaka... :)

ska låten upp här sen när den är färdig??

püss!!!
Jonas
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad ChromaWoods

  • Sladdertacka
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 954
  • Every day is exactly the same
    • Visa profil
    • www.chromawoods.com
Tjenare!
och ...passar på att tacka för att man kunde hitta hit.. ;)

Jaa ähum... du kan ju alltid tacka genom att ge mig lite karma... :rolleyes: ingen har gett mig ännu.. jag som är så snäll. :(


Citat från: idf
hejsan andreas..
min remix på din dnb-låt börjar arta sig.. jag har ställt in alla synthljud, fått ett rätt schysst arr, fått en bra mix, samt fixat lite automationer.. nu är det resterande automationer kvar, lite småjusteringar av trummorna, samt lite harmonier som ska rättas till.. upptäckte även att jag behöver en snäll-pad med i leken. har ngra pads, fast dom är ganska elaka... :)

ska låten upp här sen när den är färdig??

püss!!!
Jonas

Fasen vad gryymt! Ska bli asfett att få lyssna på den när den är klar. Jaa förfan, släng upp den här sen. B)


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
Tjenare!
och ...passar på att tacka för att man kunde hitta hit.. ;)

Jaa ähum... du kan ju alltid tacka genom att ge mig lite karma... :rolleyes: ingen har gett mig ännu.. jag som är så snäll. :(


Citat från: idf
hejsan andreas..
min remix på din dnb-låt börjar arta sig.. jag har ställt in alla synthljud, fått ett rätt schysst arr, fått en bra mix, samt fixat lite automationer.. nu är det resterande automationer kvar, lite småjusteringar av trummorna, samt lite harmonier som ska rättas till.. upptäckte även att jag behöver en snäll-pad med i leken. har ngra pads, fast dom är ganska elaka... :)

ska låten upp här sen när den är färdig??

püss!!!
Jonas

Fasen vad gryymt! Ska bli asfett att få lyssna på den när den är klar. Jaa förfan, släng upp den här sen. B)
ahh.. de börjar bli färdigt.. dubbade basen med en sinuston vid typ 80hz och neråt.. :P MINA HÖGTALARE klarar inte av o spela de .. :LOL:
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


DåligtGehör

  • Gäst
Hej och välkommen!

Fast du var väl här bland de första. Dvs du fanns innan jag fanns.


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Hej och tack för arbetet med detta nya trevliga forum! :)


Florian le Sage

  • Gäst