Kontrollrummet

mahan - Bumpy Glimme

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
OKei, firar lördagskväll med nostalgi :rolleyes: Denhär låten e gjord innan jag steg in i guitarrvärlden, Tänkte piffa upp den, om ni, OBS! NI mina vänner tycker att de e jobbet värt. Slet en hel del med denna låt 2004, utrustningen var inte så utvecklad då i min lilla widehomestudio 3x3 :)

Sången är tydligen sjungen på krångelska! :o Men detta har varit en färdig låt en längre tid, skall den tillbaks på hyllan eller ska vi göra nåt at den....   TYCK! :)


LÅTNAMN: Bumpy Glimme
ARTIST/GRUPP: mahan
GENRE: hmmm
LÅTLÄNGD: 2:38
KOMPOSITÖR:  Johan Malmberg
PRODUCENT:  Johan Malmberg
EV. MEDVERKANDE: husflugan
INSPELNINGSÅR:  2004
FORMAT: mp3


« Senast ändrad: 05.05.2007, 01:57:13 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Varför for Elvis till Las Vegas och lämpade Scotty Moore och Bill Black längs vägen och de jordnära grabbarna i ZZ Top for samma väg??  :angry: Money talks eller vad!? Och nu även du min Brutus...? Varför detta svulstiga sound som en Janne Lukas i paljettkostym och rouletten snurrar snabbare är nånsin?  :blink:
Överdriver lite och det är både kul och skickligt att få på detta L V-sound men rockens mylla förlorades redan när du lämnade Tennessee.  :rolleyes:
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Varför for Elvis till Las Vegas och lämpade Scotty Moore och Bill Black längs vägen och de jordnära grabbarna i ZZ Top for samma väg??  :angry: Money talks eller vad!? Och nu även du min Brutus...? Varför detta svulstiga sound som en Janne Lukas i paljettkostym och rouletten snurrar snabbare är nånsin?  :blink:
Överdriver lite och det är både kul och skickligt att få på detta L V-sound men rockens mylla förlorades redan när du lämnade Tennessee.  :rolleyes:

Åålrait EQ!
Herrans fin text du skrev, många stjärnor nämnda..men..
...betyder att....min lilla låt...
åker tibaks upp på hyllan, glöm och förlåt :)

Ville ju bara visa min "mångsidiga" kreativitet, för jag uppfann ju krutet på nytt tydligen :D


h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............