Så. Ändrat från "blivande" till en faktisk tråd

Eftersom tråden bytt fokus fortsätter jag med frågor senare i tråden, här:
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=11662.msg87669#msg87669***************
Har tankar på en studio, eller mer ett "lite bättre rum" än vad jag har nu. jag har tillgång till ett rum jag kan ta en del av.
De tre befintliga väggarna är lättbetong, och uppåt/utåt är ljudisoleringen väldigt god. Jag kan fläska på hur högt som helst och grannar (bor i radhus) resp. fru/barn/katt (?) andra, hör inte mycket på övervåningen.
Har försökt coola ner mig lite vad gäller ambitionsnivå, och bygger "lite lagom". Dock vill jag ha hyfsade förutsättningar för att kunna förbättre akustik mm framgent.
Det blir en s.k "double leaf" mot andra halvan av rummet (kommer vara nåt slags förråd). Dubbla väggar med 50 mm (?) luft mellan. monterade på gummiremsa, kan nog få tag i skummad polyuretan av olika hårdhet osm kan funka bra.
Ett lager plyfa, samt ett/två lager gips. Tätat så gott det går i fogar med latex.
Absorber gör enligt lee's "lightweight corner absorber", samt ramar med glasfiber. 120 mm tjock, 60 mm luftspalt mot vägg.
Ev takhängs på skenor så jag kan flytta dem om jag får behov?
Lyssning placeras vid 38% av rummets längd, vilket verkar vara gängse tips man får på studiobyggarforum. (johnlsayers tex).
Framme vid lyssning sitter absorbers på frontvägg, hörnabsorbenter, och förstastudsen tas på väggar samt i tak med 120 mm glasull i ramar.
Baktill har jag funderingar på diffusor i form av en elliptisk vägg, med isolering bakom. tänkt att man kan göra typ spant av plyfa, och sen välva en plyfa runt?
I taket ovan diffusorn en hörnabsorbent.
Dimensionerna på rummet är ca 3,2 x 5,2
Möbeln får plats för dator, mitt (nåja, kommer i morrn....) 88 tangenters keys, två monitorer samt två vinklade racktravar med 4-6 platser i varje.
Datorns tangentbort på en makrolonskiva så det kan dras ut över midikeyboardet, och det i sig står på ett litet "bord" som kan rullas iväg, eller in under det stora bordet.
så. Verkar det vettigt alls? SOm sagt, det behöver inte vara perfekt, men jag vill ha förutsättningar att få till det hyfsat.
Viktigast ändå är nog att man får ett dedikerat rum som kan skapa inspiration....kreativitet etc

Ideer/tankar?
snabbskiss:

3D-vyer:

borde.

EDIT: bilden blev rätt usel ser jag..försöker uppdatera snart