Kontrollrummet

Sonny Who - Kashan

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lenlagher

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
LÅTNAMN: Kashan
ARTIST/GRUPP: Sonny Who
GENRE: Pop/Rock
LÅTLÄNGD:4:00
KOMPOSITÖR:Philip Bonn/Anton Dimitrov
PRODUCENT:"Stefan"
EV. MEDVERKANDE:Sonny Who
INSPELNINGSÅR:2006
FORMAT: mp3

En av låtarna från vår demo One Way. Ge gärna konstruktiv kritik, vad vi kan göra bättre nästa gång osv.. gärna både positiv och negativ feedback.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Schysst, börjar som en gammal Stoneslåt. Låter rätt ösigt i övrigt men melodin lite platt och ljudkvaliten sådär men livekänsla och charmigt. Bra riff!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Första reaktionen ... wow
Riffen e genial. går över många tonsteg, funkar som bara den :D.
Gissar att det är på sensidan att inverka på slutmixet, men löite mera botten sku inte göra nån skada :)

Härligt grepp!

h.  mahan


EDIT: Solisten e helt hemma här! Så är även resten sv bämdet. werrry werry nais!

« Senast ändrad: 31.03.2007, 22:45:52 by mahan »
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Skönt halvelakt ljud på sologitarren. Sångare med bra attityd även om det är lite, lite svengelskt uttal ibland. Bryggan är skön med stämsången på rätta stället. I refrängen låter det som ni glömmer byta ackord på ett ställe, där ni går över från dur till moll. En sån lite finess missar man lätt i detta mangel. (manglet postivt menat alltså)

Bra jobbat!! / W


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Nice intro!

Jag tycker prodd är riktigt bra! Låten i sig är kanske inte unik, men ni gör den till eran, och det är bra. :)


Jäkla coolt ljud på lead guran. :)  Skulle vilja höra en sångare med lite "dirtyare" röst. Inte så "oskuldsfull" som rösten på killen som sjunger nu. Han hade passat perfekt in i en beatles låt ell något. :)  så jag menar han sjunger skitbra, men låten blir lite för rockig för honom...

Annars tycker jag det är ganska perfekt!  :wub:


Sparar denna. .. .





Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Introt är stencoolt, leadgitarren som kommer in sedan lirar på bra men jag tycker den blir för mufflig och saknar topp. Nej, förresten hela mixen saknar topp :huh:. Låter också lite sönderkomprimerad.
Basen och trummorna känns inte bra, låter lite nybörjaraktigt om spelet. Virveln låter fjösig. Sången och gitarrerna är av betydligt högre klass. "Återkomsten" mot slutet är fräck, det gillar jag.
DON'T PANIC


Utloggad lenlagher

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
tack för all feedback :)

När det kommer till mixningen finns det som någon nämnde tyvärr inget mer vi kan göra då vi spelade in den hos en proffesionell (nåja) producent.

Rattlesnake : Du har alldeles rätt ang bas och trummor.. de är jag som spelar bas och jag kan direkt säga att jag själv inte är världens bästa bassist, men jag utvecklas hela tiden vilket förstås alltid är positivt.

Mer feedback uppskattas!

jag kan även lägga upp andra av våra låtar om så önskas?


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Helt klart en skön låt.

Framförallt trummorna, men även soundet i allmänhet låter väldigt replokal, visserligen inget fel med det... :blink: Det som dock imponerar är sångljudet som fungerar riktigt bra, lika dant med stämmorna. Ligger bra i ljudbilden.

Det känns live, och det känns lagom skitigt. Det e bra.

Tjo
« Senast ändrad: 01.04.2007, 21:52:23 by Yllet »
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Produktionen ger väl inte låten riktig rättvisa, tycker jag. Lite tyngre/fetare gitarrer, fläskigare bas och mer distinkta och tunga trummor hade livat upp det en del. Det halvdistade kompet på verserna känns -i mina öron- lite oinspirerat, plinke-plonk lixom. Gitarrerna hade lite kört-via-transistorradio över sig. Det är kanske ett popsound som eftersträvas och då kanske det är ok, men för mig låter de lite för rassligt utan varken stick eller bett. Basen låter rätt anonym, mer fläsk som sagt. Trummorna är väldigt flåffiga och bastrumman har ingen riktigt attack.

Låter negativt kanske men du frågade ju vad som kunde förbättras... och så låter det i mina öron, för någon annan kanske det är helt rätt, vad vet jag!


Utloggad lenlagher

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 3
    • Visa profil
bara bra med konstruktiv kritik, det uppskattas verkligen!

problemet med själva produktionen är väl att ingen av oss i bandet är tillräkligt kunniga om studios för att själva kunna påpeka vad vi skulle vilja ha och inte ha. Även om vi så smått börjar vänja oss vid dom efter att ha varit i några stycken så har det alltid varit en producent som varit "in charge" så att säga.

Angående livekänslan så är de inte så konstigt att den infinner sig då vi spelade in det väldigt live. Vi spelade kompgitarr, trummor och bas live.. vilket i våra öron snarare blev positivt än negativt eftersom vi var ute efter den känslan när vi spelade in den.


Utloggad tsmalmbe

Trummorna är urdåliga jämfört med resten av produktionen. Det är synd för låten har potential. Synd att trummisen inte rymdes in i lokalen, utan hamnade spela på gatan (du förstår säkert poängen?). Sången låter bra, bästa sounde i produktionen.

Överlag händer det en hel massa imellanregistret. Grundriffet som är bra har lite tendens att gröta ihop sig med en massa annat i mellanregistret också. Kanske beror på att allt ligger panorerat i mitten, utom virvelns rumsljud?

Jag tror lite aktivara baslir skulle ge mera struktur. Nu är det liksom balladbas till rocklåt?

.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.