Hej maxen.
Gillar gitarrljudet (kanske lite bright men ok) men basen känns ihålig. Snyggt intro, som fångar stämningen väl men när trummorna kommer in blir det lite "hårdrocksfeeling", tycker inte det passar alls. Här hade jag hellre sett vispspel och mycket mildare anslag/dynamiskt spel.
Försök gärna göra synthstråkarna lite mer verklighetstorgna, det låter vääääldigtmycket synth nu. Snyggare är då hammondorgeln som kommer in.
Trevlig melodi och bra sång. Kanske att gitarrerna kan bli lite enformiga mot slutet, men då slänger du in ett brejk, helt rätt!
Sen att låten är lång kan man ju diskutera i oändlighet, jag lyssnade i alla fall igenom hela, vilket torde vara ett gott betyg i alla fall 
Det sista först - Ja, låten är (för) lång => kommer aldrig spelas i radio.
Jag tror jag har en viss "hörselskada" som leder till att jag ökar mer än nödvändigt i diskanten. Har märkt det förut.
Basen ihålig - hade tidigare en Hofner elbas liknande Paul McCartneys men "Les Paul"-modell. Den såg halvakustisk ut och var ihålig. Jag önskar verkligen jag hade en ihålig bas idag men den sålde jag tyvärr till en liten kille för några hundra.
Basen går via en Behringer-mixer till Line in på ljudkortet...
Trummor passar inte? Kanske skulle smyga in vispar som trummor istället för det där?
Det är inte syntstråkar utan Mellotron-samplingar. Har inte tänkt ersätta dessa. De är liksom en del av mig. Men jag har vid senare lyssning tänkt på att ha mer naturtrogna stråkar nånstans så jag är nog inne på samma idé som du. Har tänkt på att lägga om delar av hammondorgeln också, så att den på några ställen är mer vaken på sångens melodi och svarar på den, på några ställen.
Sången i min studio (i förrådet på baksidan av huset) är oftast bullrig - pga liten lokal med hårda väggar utan dämpning. Den här sången la jag som omväxling efter att ha placerat en solstolsmadrass bakom mikrofonen och en solstolsmadrass på huvudet (som vek sig ner på sidorna om mig, som långa flätor). Tycker det är en bra arbetsmetod att stå i en grön solstolsmadrass-tunnel. Framför allt är det väldigt snyggt med "grönt långt hår". Undrar om jag vågar fotografera arbetsmetoden nån gång. Ser nog dråpligt ut...
Tack för kommentarer och tips!