Vi har inte nått dit där vi vill dela med oss av våra vedermödor än...

Men det kommer så småningom. Det är så många bitar som ska på plats i låtarna. Alltid är det nånting som blir fel. Det är jäkligt roligt i alla fall. Juste terapiverksamhet för ett gäng ungdomliga gubbar

Ni hade en fin samling instrument när det begav sig. Låter som en seriös satsning.
Vår bassist spelar Fenderbas i nuläget men är på jag efter en Rickenbacker. 12.a på stativ och Roland-pedal till en 1080. Jag ska programmera lite Taurusliknande ljud i Nord Modular till honom har jag tänkt. En dubbelhals med bas och 6 eller 12 är svårt att få tag på och de som finns är ganska tunga att bära, antar jag.
Gitarristen spelar också 12:a + vanlig elgura. Han har en jäkla massa pedaler och plattor med knappar på golvet. Sångaren håller på att försöka lära sig spela flöjt

Jag spelar flöjt själv men bägge händerna och oftast åtminstone en fot är upptagen mest hela tiden.
Jag kör Pianoteq, M-tron och Logics elpiano i Mainstage. Jag har försökt att programmera RMI-ljud med ES2 och Sculpture men får inte till det riktigt. Orgeln är en Nord C1 och jag använder en Wavestation som kontroller till Prodesseyn. Med den kan jag stega presets med en fotpedal. En SL880 och undre manualen på orgeln används som kontroller till datorn. Dubblerat, så att jag kan välja vilken klaviatur jag ska använda. På en del ställen är det svårt att hinna byta. Jag vet inte om du såg hur M.B. keyboardisten spelade sista tonen i pianointrot på Firth of Fifth med vänsterhanden medan han vände sig mot orgeln för att ta första ackordet. Det finns några såna ställen där man har jäkligt bråttom. Ett ändå besvärligare ställe är bytet mellan pianosolo / syntsolo där växlingen måste ske på en bråkdels sekund. Man hinner inte spela färdigt och vända sig. Jag har valt att spela sista delen av pianosolot på orgelklaviaturen. Då hinner jag upp med bägge händerna till syntsolot.

Att ha en lätt och minimerad rigg har varit en prioritet då jag måste öva hemma på i stort sett samma uppställning som i replokalen. SL880 och Wavestation får stå kvar i lokalen och jag flyttar bara orgeln, laptoppen och syntmodulen.
Vad hett bandet ni hade? Är det något man känner igen?