Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Im in a sideshow - REMIX

<< < (2/5) > >>

max:
Gillar båda versionerna men ver 2 är nog den som jag fastnar mest för. Riktigt snygg produktion, blir lite avis :)
Kul med xylofonen (eller är de det?) som följer sångmelodin, snyggt och lite annorlunda.
Gillar inte riktigt filtret på sången tror jag. Eller jo kanske på några ställen men inte för ofta :)
Bra jobbat!

Harmonica mike:
Tjena.

Ja första verren på denna har man ju hört några gånger via en skiva som anlände med posten.. :)

Den nya verren då,hör att du har distat virveln lite,rätt fräckt men undrar om det passar till genren och en i övrigt så snygg/ren produktion..? Filtret på rösten, lite färre svar på leaden kanske,ja jag vet inte,är nog mest ovan vid den typen av effekter ..
Basen låter underbart! Sången,jovisst har du utvecklats som sångare,det håller jag med om.
Några ess på sången hör jag emellanåt,kan ju bero på reverbet eller för kraftigt höjd i diskanten.Testa mer botten,mixen i övrigt är ju rätt ljus så lite mer mörka frekvenser i sången skadar inte.

Då så,då har jag oxå två verrar av denna :D

Mvh
Micael

Yllet:
Max Tackar tackar. Filtret ska bort helt på vers 1 och endast komma in vers 2 tror. Ska ta tag i det i eftermiddag. Kul att det gillas!

Mike Ska kolla på virveln, den är lite överstyrd nu, helt medvetet, men kanske tog i för mycket. Annars kan det vara att den är lite diskantig? Basljudet blev bra ja, testat ny inställning på basen samt ny kompressor. Essen på sången kan vara reverbet som inte är skuret i high, eller att jag helt enkelt har för lite de esser, ska kollas.

Mer botten i mixen vet jag inte? Tycker själv den är ganska diskantfattig. MEN, ska till doktorn idag och suga ut vax ur öronen, så vi  får väl se sen :)

Tax!

EDIT Nu har jag blåst öronen hos herr doktor, så j*vla skönt :) Nu ska det mixas

Yllet:
Version 3
Allmänt mixfix. Bort med filterröst i vers 1. Mer de-esser, annan kompressor på sång, baskagge/virvel-fix + lite annat

P.S Medveten om det lilla "klicket" precis i början, ska kolla upp vad det är sen... D.S

Yllet:
Nya trummor och ny mix.

Ska fippla med överhänget i morgon, för mycket hihat går igenom i stereo nu...

mvh Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion