Så.. nu har jag lyssnat ett par gånger. Lyssnar igen och skriver lite tankar:
Det börjar bra, gillar de melodiska temat i starten. Slagverket känns lite högt mixat.
1:18 och en bit framåt, pizzicato-stråket känns lite omotiverat stötigt, rakare hade varit mer passande kan jag tycka.
Sen kommer ett mäktigt tema vid 1:24 som låter hollywood.
Del 2 börjar bra, lite kaos-betonat för att sedan går över till vackrare tongångar. Det känns naturligt och fint , inget att klaga på här.
Del 3 känns lite mer naken och hattig, vet inte om jag gillar den riktigt. Känns mer oklar än del 2.
Överlag vill jag vill gärna ha något mer instrument som spelar på markeringarna med slagverket, nu blir det lite tomt.
Del 4 känns som en blandning av 2 och 3. Gillar vissa bitar, sen är det vissa bitar som känns lite hattiga igen, du anspelar mycket på dynamiska skillnader. Flera instrument -> ett ensamt litet instrument.. osv, det blir liksom ryckigt om det blir för mycket, som jag tycker det blir nu. Snyggt - men det används en aning för mycket ibland tycker jag.
Del 5 - börjar riktigt bra. Detta gillas skarpt, känns mer som en helhet än del 3 och 4. Snyggt jobbat.
Del 6 - Känns lite tråkig, tycker inte alls om körljudet du använder, förstör en annars bra helhet av realism.
Del 7 - Vackert, cellon låter bra. Melodiskt snyggt, gillar instrumenteringen i denna del med, förutom staccato-flöjten eller vad det nu är som kommer in, den var för hög och lät konstigt, kan nog med fördel tas bort helt

En värdig avslutning på hela kalaset. Mäktigt.
--------------------------------Sammanfattningsvis--------------------------------------------------
Vissa delar funkar bättre än andra. Ibland stannar det av för ofta och går ner till enstaka instrument, tappar lite av flytet i musiken tycker jag. Det låter asiatiskt som alltid om dina verk, men i denna har du en snyggare melodisk struktur tycker jag, än vad jag hört tidigare. Melodier som träder fram och det mesta känns naturligt och motiverat.
Fixa lite mix, kanske se över om du möjligtvis kan använda lite staccato-basar på vissa betoningar i slagverket för att fylla ut. En aning jämnare dynamik och lite mindre avstannade skulle jag gilla med.
Men helt klart en av dina bättre orkestrala verk enligt mig. Snyggt jobbat!