Forum > Färdiga produktioner

mahan - Sky To Fall

<< < (2/5) > >>

Dividend:
Nämen! Anden i (whisky)flaskan hörs i musiken! Fan vad jag avundas dig att du kan sätta ihop något så bra mitt i natten efter en flaska whisky! Kan bara lyssna, inte göra, musik drucken.

Låter dock lite som en gammal (kanske country) låt.. (Minns inte vilken)

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 31.03.2007, 09:54:57 ---Nämen! Anden i (whisky)flaskan hörs i musiken! Fan vad jag avundas dig att du kan sätta ihop något så bra mitt i natten efter en flaska whisky! Kan bara lyssna, inte göra, musik drucken.

Låter dock lite som en gammal (kanske country) låt.. (Minns inte vilken)

--- Slut citat ---

Tackar!
Du Dividend, när en gammal musiker dricker gammal whisky, spelar på en gammal guitar, så är alltid risken stor att läten får lite "gamla" inslag :)

h.  mahan

equality:
Åhhh vad bra! Irländskt och kanske Aussie-sound to my ears. Gillar verkligen att det ligger nära folkmusiken men ett modernt och stort ljud passar så himla bra. Skön melodi, bra sång och stämmor. Hur får du på det läckra megaakkeguraljudet? Ovation eller vad?
Föll pladask för detta!  :D

mahan:
OO ja tackar ödmjukast :rolleyes:

Guitarren den skööna...jaa, Verkligen ingen Ovation :) Inhandlade den för några veckor sen, blev kär i den redan i affären :wub: TENSON heter han. En äkta Chinalådda från den billigaste sidan. (ca 150€)Inbyggd mic med eq. Hade aldrig hört om nånting sånt förut, men efter test i affären....såld! :)

http://www.woodbrass.com/product_info.php?products_id=14820&af=35

h.   mahan

EDIT: Guitarren bandad 2 kanaler, en med Rode NT-1 och den andra lainad direkt, lite comp o verb, that´s it!

DåligtGehör:
En whisky, en timma, en låt!

Vad skall man säga mer än bra! Cool dansant känsla. Kanske är gitarren lite, lite för stor i ljudbilden.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion