Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Beautiful days

<< < (6/6)

Dividend:

--- Citera ---Ang OT funder jag på att lägga upp en tråd med rubriken: Vad är pop? Vad rock är vet man väl med koppling till bluesen, osv. Men vad är pop - bortsett från populär musik. Vad kännetecknar en poplåtlåt? Och varför är bra poplåtar bättre än dom sämre?

--- Slut citat ---

Tror din utgångspunkt är felaktig. Det är väl ändå människan som är måttet för vad som är vackert? Inte konsten/musiken eller vad en kille tycker är "oöverträffbart"?
Sedan notskriften uppfanns har musiken varit ett sätt att skapa något beständigt i en värld där saker verkar obeständiga. (Liksom litteraturen och annan kultur.)
Pyramiderna vid Giza kommer att stå i ca 50000 år till, sen sägs de vara omöjliga att skilja från tre sandhögar.

Bättre låt nu! Som kommer till sin rätt med nya sången tycker jag. :)

Yllet:

--- Citat från: Dividend skrivet 29.07.2008, 23:50:37 ---
--- Citera ---Ang OT funder jag på att lägga upp en tråd med rubriken: Vad är pop? Vad rock är vet man väl med koppling till bluesen, osv. Men vad är pop - bortsett från populär musik. Vad kännetecknar en poplåtlåt? Och varför är bra poplåtar bättre än dom sämre?

--- Slut citat ---

Tror din utgångspunkt är felaktig. Det är väl ändå människan som är måttet för vad som är vackert? Inte konsten/musiken eller vad en kille tycker är "oöverträffbart"?
Sedan notskriften uppfanns har musiken varit ett sätt att skapa något beständigt i en värld där saker verkar obeständiga. (Liksom litteraturen och annan kultur.)
Pyramiderna vid Giza kommer att stå i ca 50000 år till, sen sägs de vara omöjliga att skilja från tre sandhögar.

--- Slut citat ---

Med nya trummorna menar du... sången har alltid varit samma :)

Dividend:

--- Citat från: Yllet skrivet 30.07.2008, 00:16:05 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 29.07.2008, 23:50:37 ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Med nya trummorna menar du... sången har alltid varit samma :)

--- Slut citat ---

Ah yes. My mistake.. Det var egentligen kritik av artikulationen i början av den andra låten du har uppe ("I thought I...") där det låter (lät?) konstigt precis i början..
Blandade ihop låtarna, trodde du hade fixat det (för här låter det bra!).

Markus Broberg:
Lite slö men cool som fan, och allting låter ju som vanligt skitbra:)

Kornstad:
Nu var det väldig många fullträffar i rad här på KR känner jag, så även denna.
Svinbra alltihop och jag gillar verkligen din sång.  Lite för "tung" virvel är väl det enda som jag kan reagera på. Skulle velat skära bort en liiiiiiten aning bas så att den inte dunkar till mig fullt så mycket genom hela låten.  Men det är ju bara i mina öron...det kanske är så det skall låta om det låter rätt :unsure:

I vilket fall....super!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion