Kontrollrummet

equality - Sommarsol ver 2e (trubadurköret)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad karl

  • tónleikari
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 138
    • Visa profil
trodde jag redan svarat i denna men  :unsure: :mellow: låtar med ritardando känns ovanliga nowadays ...vad använder du för stråkplugg? en lite jämnare övergång från introt önskas, gitarrspelet underbart ( du får visa ngn gång hur fasen du gör  B) ) "varför tåren väljer just din kind" bra ord och bra modulation...du har ett riktigt bra feel i det du gör....vet inte varför men jag tror på en kvinnoröst i denna också....faan du är bra..... / karl
Ny Cd "Wash Away The Past" free download at www.karlmusic.se


freddy

  • Gäst
Fin låt, gillar gitarrljudet. Inte så mycket mer att säga. Det låter bra detta. Snyggt jobbat ;)


Utloggad 91:an

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 914
    • Visa profil
Har endast lyssnat på senaste versionen så det är den som är första intrycket och det är bara att gratulera igen. Dessutom fungerar dom sparsmakade trummorna bra! Gitarrerna lyckas du ju aldrig missa högsta poäng med  :) däremot känns du osäker på melodin bitvis, vilket lätt kunde åtgärdas med fler övningsvändor! Snyggt med den stora dynamiken i melodin som gör dykningar i riktiga källartoner i ett omväxlande harmonispel med tillika tempoväxling.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
karl: Jo, för lite ritardando i dagens samhälle. Stråkarna är Dan Deans Cello i gig-format samt en Duk-duk och en Middle East - fiddle. Tror första gitarrtransienten blir obehaglig efter introt, skall försöka fixa den. Glad att du gillar detta.
freddy: Tack för lyssning och comment!
91:an: Tjena Janne. Tack för lyssning och bra comments. Sångmelodin är ett kapitel för sig men problemet redan löst, återkommer om hur. Tror också att det går att öva upp sången och hoppas på att komma med någon kör till hösten.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Härligt att basen är "tillbaka"
Introt supernice - dock fortfarnade ett litet ljudsprång när gitarrerna börjar (petitessnisse)
Sången flera snäpp bättre
ett liten anm på "..sommarsol i havet sänkt sej" - "sej" låter först lite som ett tyst eko innan man uppfattat texten
Allt annat Härligt!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 391
    • Visa profil
    • SoundClick
Thnx cykeln! Innan Åsa visade var skåpet skall stå hann jag göra ytterligare några justeringar. Kanske lyssnade du på näst senaste? 2e skall vara den senaste men skit i den lyssna på Åsas ljuva stämma HÄR!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves