Kontrollrummet

Sopiaka - Går Varsin Väg

gäst · 11 · 2400

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ejremar

  • Gäst
Raderat på begäran av upphovsmannen.
« Senast ändrad: 30.10.2008, 18:33:02 by tsmalmbe »


freddy

  • Gäst
Låter som en Dilba-kopia :) Det är bra framfört, bra sång. Övergången från pianot kändes lite konstig. Sen skulle väl låtet ha mått bra av lite variation i kompet efter ett  tag. Blir lite tradigt.


freddy

  • Gäst
Vart hör du ett piano ?
Tackar iaf, låten ska byggas på med fioler och trummor!

Haha jag tyckte det var lite piano i början. Men det var ju gitarr faktiskt.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Låter riktigt bra om denna (också). En riktigt bra sångerska du har där, men hela produktionen i sin enkelhet lyser ändå proffsighet.

Jag hänger också upp mig på övergången från det lilla klippet i början. Låter som att en liten del av en ur-demo absolut skulle vara med... Sedan funderar jag på om inte den akustiska guran är lite ostämd? Den var väl säkert helt rätt stämd från början, men med capot på låter den lite skumt. Eller om den är pitchad? Ja, nåt mysko är det. Men det är bara en liten skitsak, det låter bra redan om detta, och med lite mer instrument på blir det super.
DON'T PANIC


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej.
Låter som en bra början på en riktigt bra låt.Tror det blir kanon med ett mera utbyggt arr..
Stämmorna drar och sliter,har du/ni stereo förskjutit dom? Nu kanske detta bara är ett första utkast..Jobba vidare med denna,för detta är riktigt bra som sagt.

Lysande sånginsats,hade gärna hört leaden utan pålägg.

Mvh
Micael


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
Väldigt fin röst och bra låt. Stemman borde kanske ha en lite annan klangfärg o vandra lite längre i från leaden. Men bra utkast till en bra låt.

Hägge


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
Hej! Jättemysig låt o skön sång! Snygg gitarr med för den delen.  :)
Jag skulle dock vilja ha upp volymen aningen på sången i förhållande till gitarren.
Plinkar på en låt...


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Håller med alla föregående talare! ;)

Allvarligt, mysig låt och bra sång. Kanske mjukare gitarrljud? Fick också för mig att det var piano först :D Kanske nåt med micen...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Tony & Sofia!

Intron var ju inte så lyckad precis, låter liite som ett misstag men det ska väl fixas ;)
Snyggt guraspel och sång, lite osäker på stämman stundom men förstår att detta är ett utkast så kan bara bli bättre.
Vet ju inte om ni har tänkt köra unplugged eller kankse bygga på nåt.... låter kalas så här redan. Ska bli intressant att höra hur denna diamant låter när den är slipad! :)


h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
ja fanken. lite mer jobb kring denna så sitter den nog :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag har lyssnat några gånger på den här nu men nä jag får inte ihop det riktigt. Introt låter fel, varning för jöingeflickorna finns där också, gitarren är jäkligt snygg men det ska väl till andra instrument. Stockholmskan är för mycket påminner om Alex, den går bara runt runt - kan den nå mainstream? Samtidigt som jag hör att det finns en proffsighet bakom alltihop - nä jag får inte ihop det som sagt - men vill gärna höra utvcklingen för något finns ju där :)

Eko (kluven som en banana split)
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se