Kontrollrummet

Wernborg - Home safe

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Bläddrade igenom en pärm med gamla låtar. Denna skrevs nog 1991 eller 1992 tillsammans med lumparkompisen Hanns Kucer som gjorde texten, men har aldrig lämnat pärmen sedan dess. Tänkte att den skulle få komma ut och lufta sig. Undrar om jag mindes kompositionen korrekt, fast det spelar ju ingen roll. Nå, så här blev det i alla fall.

LÅTNAMN: Home Safe
ARTIST: W
GENRE: Hårdrocksballad? (Egypto influerad monosynthsschlager enligt Emu.)
LÅTLÄNGD: 4,28
KOMPOSITÖR: Wernborg/Kucer
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: Icke sa Nicke
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: ja

Grilla på!

*********************************************************
Version 2:
Börjat om helt från början med mixen. Nollat reglagen helt och endast komprimerat "ohörbart" på sångbussen. Lagt compressor och limiter på mastern, också med ganska försiktiga inställningar. Även eq-at master lite. Tryck på lite bas där, samt ett pyttelitet rum.

Gallrat lite i arret också för att göra verserna mer dynamiska.

Sänkt solosynthen en oktav på vissa ställen.

Försökt göra basen mer strängig.

Höjt sången och automatiserat mellan verserna och refrängen.

Tunnat ut pianot.

Skruvat om trummorna till lite mjukare sound.

Klippt bort lite missljud från sångtagningarna.

*********************************************************

« Senast ändrad: 02.05.2011, 18:35:59 by Wernborg »


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Örontrött som jag är... spelat in o mixat hela dan ska ja försöka ge ett första intryck.

Det viktigaste, låten har en bra känsla och har för det mesta sköna ljud o harmisar.

Mixen känns balancerad men vid 2:02 jobbar kompressorn för hårt, om det är sången eller på mixbussen vet jag inte, troligen mixbussen, den duckar i alla fall fult. Överlag känns det ganska odynamiskt och jämntjockt och produktionen är tämligen low-middig. Detta är ju en smaksak och behöver inte betyda att det är dåligt mixat, men mer tydlighet är i alla fall önskvärt.

Sen tycker jag nog att verssången är i otydligaste laget. Sen vid 1:07 är det ganska jobbig hård diskant på synten.

Låter som jag klagar, men det var bara mina spontana tankar eften en lyssning. Ta det med en nya salt då jag är ganska örontrött som sagt.

MEN... Det var en helt ok låt, inget som satte sig för mig vid en första lyssning men den kanske växer med tiden...

/Jon
« Senast ändrad: 18.07.2008, 02:01:14 by Yllet »
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjabba Wernis.

Härlig utveckling i mixeriet Stefan! Jag tycker det låter riktigt bra om mixen,möjligen skulle jag vilja ha upp sången lite till i volym.Gurorna låter helt underbart,så även synthar å drumsen.Solo guran kanske upp ett litet snäpp...mest för att den är så satans grymt lirad! Pianot snyggt lirat mot solo guran,men kanske panna/sänka den lite för att undvika att den snor lite av showen från guran..?

Lite sido funderationer:
Testa att lägga nästa låt du komponerar ett eller två hela tonsteg nedåt,för att få ett annat tryck i ditt sång register.Inget fel på prestationen här,det låter bra - men du vet ju hur jag är - jag vill alltid att det skall låta lite bättre/fetare :) Skojade lite där,menar att jag vill höra lite mer av ditt register,uppåt har du resurser helt klart - nu vill jag också höra lite botten..

Mycket bra detta,och låten går hem här! 4/5

Mvh
Micael


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Skön låt och bra ljud (fast jag har inte Yllets öron förstås) :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


freddy

  • Gäst
Lyssnar som hastigast nu, tycker det låter bra. Gillar pianospelet speciellt. Jag tycker det är lite fegt att avfärda allt som schlager :D Gillar när du trycker på lite med rösten, blir skönt rockig då. Snyggt jobbat Wernborg, mysig låt.


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Som sagt tidigare, upp med sången. Känns som att det behövs automatisering i sångens ljudspår.
Tycker det är en bra låt. Lite easy hårdrock som väl inte är mitt val av musik, dock.
Men det blir lite grötigt. Kan ibland inte riktig urskilja instrumenten. Annars jättebra spelat, trummorna, gurorna och pianot. Basen ligger tämligen anonym nånstans.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul trumintro som låter som 4/4 och sedan vidare i 6/8. Snitsigt. Fin låt i en genre med en fot lite överallt, gillar den lite irländska anstrykningen. Bra lir som alltid. Ljudkvaliteten undrar jag över. Är inte allt för mycket i mellanregistret. Låter lite grumligt och saknar skärpa. Kanske för många instrument som trängs? Sången behöver komma fram mer. Men som sagt, riktigt skön låt, bra att den här kom upp ur byrålådan!
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Örontrött som jag är... spelat in o mixat hela dan ska ja försöka ge ett första intryck.

Det viktigaste, låten har en bra känsla och har för det mesta sköna ljud o harmisar.

Mixen känns balancerad men vid 2:02 jobbar kompressorn för hårt, om det är sången eller på mixbussen vet jag inte, troligen mixbussen, den duckar i alla fall fult. Överlag känns det ganska odynamiskt och jämntjockt och produktionen är tämligen low-middig. Detta är ju en smaksak och behöver inte betyda att det är dåligt mixat, men mer tydlighet är i alla fall önskvärt.

Sen tycker jag nog att verssången är i otydligaste laget. Sen vid 1:07 är det ganska jobbig hård diskant på synten.

Låter som jag klagar, men det var bara mina spontana tankar eften en lyssning. Ta det med en nya salt då jag är ganska örontrött som sagt.

MEN... Det var en helt ok låt, inget som satte sig för mig vid en första lyssning men den kanske växer med tiden...

/Jon

Tack för feedback. Tänkte ta och mixa denna enligt dina tips i din tråd.

Citat från: Harmonica Mike
Tjabba Wernis.
Härlig utveckling i mixeriet Stefan! Jag tycker det låter riktigt bra om mixen,möjligen skulle jag vilja ha upp sången lite till i volym.Gurorna låter helt underbart,så även synthar å drumsen.Solo guran kanske upp ett litet snäpp...mest för att den är så satans grymt lirad! Pianot snyggt lirat mot solo guran,men kanske panna/sänka den lite för att undvika att den snor lite av showen från guran..?
Lite sido funderationer:
Testa att lägga nästa låt du komponerar ett eller två hela tonsteg nedåt,för att få ett annat tryck i ditt sång register.Inget fel på prestationen här,det låter bra - men du vet ju hur jag är - jag vill alltid att det skall låta lite bättre/fetare  Skojade lite där,menar att jag vill höra lite mer av ditt register,uppåt har du resurser helt klart - nu vill jag också höra lite botten..
Mycket bra detta,och låten går hem här! 4/5
Mvh
Micael
Sången blev lite låg hör jag också. Främst i versen. Sen är det mitt sångregister igen som du kommenterar.  :lol: Alltså - visst skulle jag kunna sänka just denna låten ett par steg, men något botten har jag inte. Kanske med träning, men hittills har jag inte hittat den.  :lol:
Härligt att du diggade. Tack.

Citat från: Eko
Skön låt och bra ljud (fast jag har inte Yllets öron förstås)
Eko
Tack.  :)

Citat från: Freddy
Lyssnar som hastigast nu, tycker det låter bra. Gillar pianospelet speciellt. Jag tycker det är lite fegt att avfärda allt som schlager  Gillar när du trycker på lite med rösten, blir skönt rockig då. Snyggt jobbat Wernborg, mysig låt.
Jag avfärdar inte detta som schlager. Jag frågade helt enkelt Emu vad detta var för genre och det blev hans svar. Förmodligen halvt på skämt? Nädå, jag står för låten och gillar den själv. Jag tycker också min röst kommer till sin rätt när jag pressar den hårt. Problemet är bara total avsaknad av sångteknik. Helt slut efter ett sångpass.... Tack för kommentar.

Citat från: Tokai
Som sagt tidigare, upp med sången. Känns som att det behövs automatisering i sångens ljudspår.
Tycker det är en bra låt. Lite easy hårdrock som väl inte är mitt val av musik, dock.
Men det blir lite grötigt. Kan ibland inte riktig urskilja instrumenten. Annars jättebra spelat, trummorna, gurorna och pianot. Basen ligger tämligen anonym nånstans.
Automatisering var ordet. Ska bli! Gröt var också serverat och jag vete tusan varför det blir så. Det är ju ungefär samma sättning jag har på alla låtar liksom. Bas, piano och ett par gitarrer. Ska försöka separera lite. Tack tack.

Citat från: equality
Kul trumintro som låter som 4/4 och sedan vidare i 6/8. Snitsigt. Fin låt i en genre med en fot lite överallt, gillar den lite irländska anstrykningen. Bra lir som alltid. Ljudkvaliteten undrar jag över. Är inte allt för mycket i mellanregistret. Låter lite grumligt och saknar skärpa. Kanske för många instrument som trängs? Sången behöver komma fram mer. Men som sagt, riktigt skön låt, bra att den här kom upp ur byrålådan!
Visste väl att just du skulle märka att loopen gick i annan takt än själva låten.  :D Det är en smutsig liten 4-taktsloop som snurrar i bakgrunden genom hela låten. Tycker själv det ger en ganska levande känsla tack vare att låten är 6/8-takt så virveln från loopen kommer på lite olika ställen genom låten. Sen har jag för ovanlighetens skull också gjort ett extra spår med trumfills på ak.trumsoundet. Brukar glömma bort det, men den här gången fick jag med det.
Ljudet ja..... tyckte det lät som vanligt tills jag plockade ut låten till stereon i vardagsrummet. Burksound javisst. Får försöka öppna locket lite. Tack för kommentar.


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Riktigt skön låt, gillar monosynthen, den piggar upp rejält. Bra sång också, ligger mixat i nivå som det vore ett band utan direkt frontfigur snarare än soloartist. Basen för låg och luddig, anar schyssta basgångar men hör dem inte riktigt.
För mycket kompressor på mastern, jag tror det är den som grötar till det hela. Lite ensamt i högsta frekvenserna, bara s-sljuden från sången, allt annat verkar nästan ha avrullad topp.

Men vilket lir, underbart piano -gitarrsamspel!

Slutet känns lite tvärt. Skulle nog ha föredragit en låångsam fade på en sånglös ref.
DON'T PANIC


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Mycket bra låt! Spännande harmonier och växlingar
Säker traktering av instrument.  :) typ skitbra
Önskar upp med sången och bort med den gälla synten som dyker upp ibland
Något med ljudet som jag inte kan sätta fingret på - men det låter inte riktigt klart
Bra att du tog fram den här ur garderoben, flåt byrålådan vareju
« Senast ändrad: 20.07.2008, 18:55:21 by cykeln »
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Hägge@Clonework

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 546
    • Visa profil
    • clonework.com
Bra fiilis i låten som vi säger i här. Känsloladning  altså. ;) Riktigt ok mix också.

Lite kommentarer.:

Dublingen i sången borde vara mycket taittare. Slutena på ordena kommer nu i otakt o de bidrar till råddighet särskilt när du panorerat dem. Sången har för mycket kompression, när du skriker blir det riktigt flat. Också symbalerna distar av för mycket kompression.

De största problemet är att du miksat alla instrument som leadinstrument med fin presens osv UTOM själva lead instrumenten. Du borde absolut göra sången och soolot STÖRRE (och volymmessigt högre också) och fundera på att göra särkilt pianot (som i sig låter fint) mindre. Sen kunde du kanske ta bort lite elemet i mellan. Nu kommer alla instrumnet in efter loopen i början o öser på till slut.

Men fint jobbat o fin låt.

Hägge


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Stefan.
Återvände för en ordentlig lyssning..Konstaterar att låten håller riktigt bra.Skitbra helt enkelt.Testade lite sång,jo jag "tror" att jag kan göra denna trovärdig om du är intresserad.
Jag åter erövrar min studio till veckan..Så tror du att min pipa kan vara nåt till denna,så pm:a..
Och ja,jag har både botten och topp :P :D

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Detta är rätt cool, avslappnande musik även om första gitarrackordet/n fick mitt humör att dippa ;) (Hört många gånger ;). Det blir dock bättre, lysande som lugn gitarrlåt! Gillar också monologa synthljudet :)

Jäpp, släng på Mike på denna! Kan bli lysande!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Wernis!

Lumparvisor var det ja, riktigt mysare detta!
Framförallt imponerad av din sång, visste inte att det fanns såna resurser i dig, SNYYGT och rätt attityd!
Nånstans på vägen kunde låten dra andan med bara ett snyggt pianolir eller acke kanske, kunde hända lite mer.
Och kompressorknappen har du suttit på igen, dra lite tebaks, vet att du diggar men pressa inte ihjäl en god låt :D

Snyyggt jobb, internationellt intryck, 4/5  :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
men hallå där, du sjunger ju jättebra!
Riktigt bra låt också, riktigt bra.
-Men sången, upp upp och så är den vass på refrängerna tycker jag..
Annan mix och volym på sången så är det kanon.

/Åsa



http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Citat från: Rattlesnake
Riktigt skön låt, gillar monosynthen, den piggar upp rejält. Bra sång också, ligger mixat i nivå som det vore ett band utan direkt frontfigur snarare än soloartist. Basen för låg och luddig, anar schyssta basgångar men hör dem inte riktigt.
För mycket kompressor på mastern, jag tror det är den som grötar till det hela. Lite ensamt i högsta frekvenserna, bara s-sljuden från sången, allt annat verkar nästan ha avrullad topp.

Men vilket lir, underbart piano -gitarrsamspel!

Slutet känns lite tvärt. Skulle nog ha föredragit en låångsam fade på en sånglös ref.
Tack. Sången är nog mixad lite som du resonerar ja. Basen håller jag också med om nu när du påpekar det. Ska försöka få den tydligare sedan. Kompressor är jag värdelös på. Jag ska göra en version (igen) utan kompressorer, eller väldigt mycket mindre hoppressat i alla fall. Kul att du diggar liret.  :)

Citat från: cykeln
Mycket bra låt! Spännande harmonier och växlingar
Säker traktering av instrument.   typ skitbra
Önskar upp med sången och bort med den gälla synten som dyker upp ibland
Något med ljudet som jag inte kan sätta fingret på - men det låter inte riktigt klart
Bra att du tog fram den här ur garderoben, flåt byrålådan vareju
Fräckt att ackord helt inom tonarten kan uppfattas som spännande. Det finns alltså hopp för rocken. Ljudet suger. Jag vet.

Citat från: Hägge
Bra fiilis i låten som vi säger i här. Känsloladning  altså.  Riktigt ok mix också.

Lite kommentarer.:

Dublingen i sången borde vara mycket taittare. Slutena på ordena kommer nu i otakt o de bidrar till råddighet särskilt när du panorerat dem. Sången har för mycket kompression, när du skriker blir det riktigt flat. Också symbalerna distar av för mycket kompression.

De största problemet är att du miksat alla instrument som leadinstrument med fin presens osv UTOM själva lead instrumenten. Du borde absolut göra sången och soolot STÖRRE (och volymmessigt högre också) och fundera på att göra särkilt pianot (som i sig låter fint) mindre. Sen kunde du kanske ta bort lite elemet i mellan. Nu kommer alla instrumnet in efter loopen i början o öser på till slut.

Men fint jobbat o fin låt.

Hägge
Kanonfeed. Tack
Ska prova allt. (Kanske inte sjunger om dock)

Citat från: Harmonica Mike
Hej Stefan.
Återvände för en ordentlig lyssning..Konstaterar att låten håller riktigt bra.Skitbra helt enkelt.Testade lite sång,jo jag "tror" att jag kan göra denna trovärdig om du är intresserad.
Jag åter erövrar min studio till veckan..Så tror du att min pipa kan vara nåt till denna,så pm:a..
Och ja,jag har både botten och topp 

Mvh
Micael
Kul att du diggar.
Du tycker inte att min sång är trovärdig? Jag tycker det själv, men visst, det hade varit kul att höra hur du tolkar den också. Jag skickar över en sånglös version vid tillfälle. Tack så länge.

Citat från: Dividend
Detta är rätt cool, avslappnande musik även om första gitarrackordet/n fick mitt humör att dippa  (Hört många gånger . Det blir dock bättre, lysande som lugn gitarrlåt! Gillar också monologa synthljudet

Jäpp, släng på Mike på denna! Kan bli lysande!
Jo första gitarrackordet var nog ett A-moll om jag inte minns fel och det används ju alldeles för ofta. Hade varit mycket bättre med ett C#m säkert  ;)
Mike får som sagt ovan gärna sjunga en stump.

Citat från: Mahan
Tjou Wernis!

Lumparvisor var det ja, riktigt mysare detta!
Framförallt imponerad av din sång, visste inte att det fanns såna resurser i dig, SNYYGT och rätt attityd!
Nånstans på vägen kunde låten dra andan med bara ett snyggt pianolir eller acke kanske, kunde hända lite mer.
Och kompressorknappen har du suttit på igen, dra lite tebaks, vet att du diggar men pressa inte ihjäl en god låt

Snyyggt jobb, internationellt intryck, 4/5
Jag rodnar av din kritik och blir ju nästan tårögd när någon gillar min sång, hihi. Och visst, det är autobahn från start till mål. Ska testa att sovra i arret lite och låta pianot resp. gitarren vila i varsin vers. Sedan tänkte jag också ta bort alt. sänka monosynthen i tonhöjd där det ligger sång. Kompressor. Can't live with em, can't live without em. Äsch, ska backa lite där. Lovar!!

Citat från: Åsa
men hallå där, du sjunger ju jättebra!
Riktigt bra låt också, riktigt bra.
-Men sången, upp upp och så är den vass på refrängerna tycker jag..
Annan mix och volym på sången så är det kanon.

/Åsa
Hallå själv. Sjunger jag jättebra....  :wub: Håller med om att sånger ska upp något. Tack tack.




Strålande feedback alla!!! Tack så hjärtligt.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Låt med skön känsla, bra komposition och juste mix - har inget att klaga på. Snyggt gitarrsolo förresten. Låter inte tvunget som från just den tidsepoken heller (menar varken negativt eller positivt om det!), bra låt. Tackar för att du delade med dig.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låt med skön känsla, bra komposition och juste mix - har inget att klaga på. Snyggt gitarrsolo förresten. Låter inte tvunget som från just den tidsepoken heller (menar varken negativt eller positivt om det!), bra låt. Tackar för att du delade med dig.
Hihi. Tack va?  :D




Ny version längst upp. Har trixat och donat efter alla goda råd i denna tråd samt efter Yllets minimixskola i denna tråd.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag rycker forfarande att det är en väldigt bra låt - ger mig lite Genesisvibbar - men jag skulle önska att rösten i början var centreread likaså efter det  första "vilda temat" i övrigt tycker jag att allt sitter som en smäck. Helt enkelt jävligt bra!
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Det låter ju fantastiskt mycket bättre. Som natt och tag mellan version 1 och 2... Från hård gröt?! till silkeslen mjukrock ;)

Ljudbilden är mer öppen och dynamisk och känns inte så pressad. Man kan urskilja de olika instrumenten och ljuden verkar ha funnit sin plats.

Rent spontant kanske du skulle kunna slipa på nåt tjusigt delay på refrängdelarna, inte så att det blir "galet" men så att sången studsar lite o blir större där.

Bra trumljud också. Tycker det blivit en helt annan låt. Skitkul att du fick användning för mina idéer. Hänvsar till mitt inlägg här

Ett annat tips nu när du börjar komma igång är att automatisera verserna (i förhållande till refrängerna) för att skapa mer dynamik. Dvs. du kan tex se till att kompinstrumenten är mer centrerade i verserna (kanske är gitarrerna pannade L20 R20, för att bli L50 R50 för att bara ta ett exempel hämtat ur luften), samt har lite lägre volym. Även tex baskagge o virvel kan må bra av att tonas ner lite i verserna, och kanske tom sången, om du sjunger lika starkt hela vägen. På detta sätt kommer refrängen automatiskt låta större och fetare, utan att man behöver vräka på med massa extra skit, vilket man iofs också kan göra, men det blir mer som grädde på moset :)

Bra jobbat i alla fall.

mvh Jon
« Senast ändrad: 22.07.2008, 02:02:48 by Yllet »
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad Larsson

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 169
    • Visa profil
    • Larsson´s Musik
lyssnar på v2 nu..
tycker det låter bra det mesta ligger bra i volym & det låter rent & lagom ihoptryckt
dvs det låter bra, & låten är skön,speciellt verserna
bra sång, men jag tycker du har ett problem som jag brukar ha,när jag har dubbla sångspår.
och det är att det blir tomt i mitten om man har 2 som man lägger ut åt sidorna
jag tror att det skulle bli bättre om du drog dem båda närmare mitten
kanske L4/R4 typ, i min smak skulle det funka bättre iaf.

annars skönlåt & bra framförd..hare gott!
/Larsson
:)
http://www.soundclick.com/bands/page_music.cfm?bandID=122284


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjena igen.

Jo visst tycker jag du gör denna bra,absolut inget fel på din sång prestation här.Jag menar att jag gillar låten och vill gärna göra ett försök.Om det blir trovärdigt återstår att se,så skicka en sånglös verre när du har läge.. :)

By the way,mixen låter kanon nu!

Mvh
Micael


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Det här är en jätteskön låt, pianot och gitarren förhöjer ytterligare...och mycket bra refräng som fastnar :D

Jag tycker som Åsa, du sjunger ju väldigt bra här, impad!!

Bra att den kom fram.

Tack för det!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Klart bättre. Intrumenten är nu urskiljbara på ett helt annat sätt. Schysst pianolir. Bra att voxen kom fram ur byrålådan också.
Händelserik låt. Kul att lyssna på. Skön blandning av folk, rock och lite jazzig anstrykning som har ditt signum.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Det var en förbättring som heter duga
Allt låter bättre - tom den ljusa synt-slingan jag inte gillade alls i första är nu bra
Pianot går fram tydligt - nu hör man hur bra det är
Gitarren behöver man inte orda om
Det enda lilla skulle vara sången som kan upp ytterligare något
Huruvida akord som håller sig inom tonarten kan vara spännande
är kanske en musikteoretisk diskurs
- men känslan är det inte  :)
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
FAAAN! Wernis, nu låter din röst skitbra!!! Fimpa mike ;) (no offence mike ;)

Skön sång nu ju! Allt låter bättre!

Får fixa mig en wernborgmapp här på datorn :) (Har 4 för lika många andra personen här :)


Tai hao la!

/Per

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Eko:
Tack så mycket.

Yllet:
Som dag och natt var ordet. Tack för god hjälp förresten. Skojiga tips om panoreringar också. Tar dom till mig till en annan låt. Tycker själv jag är nöjd med denna nu.

Larsson:
Bra synpunkt på sången. Kanske vridit för långt ut. Hmmm.
Tack.

Harmonica Mike:
Absolut skickar jag en sånglös version till dej. Kanske en med mina körer också så har du lite att gå på. Ja, jag är nöjd med mixen också.

Marr:
Stort tack. TACK!

drloop:
Allt kanske är sagt, men jag säger tack igen.

equality:
Kul att du hör en jazzig anstrykning, den hör nämligen inte jag.  :lol:

cykeln:
Skoj att kunna omvända en gammal räv till syntnisse också.... hihi.  :)

Dividend:
FAAAN! Tack. Jodå, Mike får nog köra ett frest ändå på denna. Låten får leva i två versioner i så fall. Wernborgmapp liksom.  :wub:


asti

  • Gäst
Låter väldigt bra det här, men en sak stör tyvärr! Sången försvinner nästan i vissa partier, och är generellt för "hård" i mitt tycke!
Annars låter detta som sagt jättebra!
Peter.


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
equality:
Kul att du hör en jazzig anstrykning, den hör nämligen inte jag.  :lol:

Gör du inte?  :ph34r: Nja, inte så mycket men öppningsackordet då? Med betoning på lätt jazzighet.  :D
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves