Örontrött som jag är... spelat in o mixat hela dan ska ja försöka ge ett första intryck.
Det viktigaste, låten har en bra känsla och har för det mesta sköna ljud o harmisar.
Mixen känns balancerad men vid 2:02 jobbar kompressorn för hårt, om det är sången eller på mixbussen vet jag inte, troligen mixbussen, den duckar i alla fall fult. Överlag känns det ganska odynamiskt och jämntjockt och produktionen är tämligen low-middig. Detta är ju en smaksak och behöver inte betyda att det är dåligt mixat, men mer tydlighet är i alla fall önskvärt.
Sen tycker jag nog att verssången är i otydligaste laget. Sen vid 1:07 är det ganska jobbig hård diskant på synten.
Låter som jag klagar, men det var bara mina spontana tankar eften en lyssning. Ta det med en nya salt då jag är ganska örontrött som sagt.
MEN... Det var en helt ok låt, inget som satte sig för mig vid en första lyssning men den kanske växer med tiden...
/Jon
Tack för feedback. Tänkte ta och mixa denna enligt dina tips i din tråd.
Tjabba Wernis.
Härlig utveckling i mixeriet Stefan! Jag tycker det låter riktigt bra om mixen,möjligen skulle jag vilja ha upp sången lite till i volym.Gurorna låter helt underbart,så även synthar å drumsen.Solo guran kanske upp ett litet snäpp...mest för att den är så satans grymt lirad! Pianot snyggt lirat mot solo guran,men kanske panna/sänka den lite för att undvika att den snor lite av showen från guran..?
Lite sido funderationer:
Testa att lägga nästa låt du komponerar ett eller två hela tonsteg nedåt,för att få ett annat tryck i ditt sång register.Inget fel på prestationen här,det låter bra - men du vet ju hur jag är - jag vill alltid att det skall låta lite bättre/fetare Skojade lite där,menar att jag vill höra lite mer av ditt register,uppåt har du resurser helt klart - nu vill jag också höra lite botten..
Mycket bra detta,och låten går hem här! 4/5
Mvh
Micael
Sången blev lite låg hör jag också. Främst i versen. Sen är det mitt sångregister igen som du kommenterar.

Alltså - visst skulle jag kunna sänka just denna låten ett par steg, men något botten har jag inte. Kanske med träning, men hittills har jag inte hittat den.

Härligt att du diggade. Tack.
Skön låt och bra ljud (fast jag har inte Yllets öron förstås)
Eko
Tack.

Lyssnar som hastigast nu, tycker det låter bra. Gillar pianospelet speciellt. Jag tycker det är lite fegt att avfärda allt som schlager Gillar när du trycker på lite med rösten, blir skönt rockig då. Snyggt jobbat Wernborg, mysig låt.
Jag avfärdar inte detta som schlager. Jag frågade helt enkelt Emu vad detta var för genre och det blev hans svar. Förmodligen halvt på skämt? Nädå, jag står för låten och gillar den själv. Jag tycker också min röst kommer till sin rätt när jag pressar den hårt. Problemet är bara total avsaknad av sångteknik. Helt slut efter ett sångpass.... Tack för kommentar.
Som sagt tidigare, upp med sången. Känns som att det behövs automatisering i sångens ljudspår.
Tycker det är en bra låt. Lite easy hårdrock som väl inte är mitt val av musik, dock.
Men det blir lite grötigt. Kan ibland inte riktig urskilja instrumenten. Annars jättebra spelat, trummorna, gurorna och pianot. Basen ligger tämligen anonym nånstans.
Automatisering var ordet. Ska bli! Gröt var också serverat och jag vete tusan varför det blir så. Det är ju ungefär samma sättning jag har på alla låtar liksom. Bas, piano och ett par gitarrer. Ska försöka separera lite. Tack tack.
Kul trumintro som låter som 4/4 och sedan vidare i 6/8. Snitsigt. Fin låt i en genre med en fot lite överallt, gillar den lite irländska anstrykningen. Bra lir som alltid. Ljudkvaliteten undrar jag över. Är inte allt för mycket i mellanregistret. Låter lite grumligt och saknar skärpa. Kanske för många instrument som trängs? Sången behöver komma fram mer. Men som sagt, riktigt skön låt, bra att den här kom upp ur byrålådan!
Visste väl att just du skulle märka att loopen gick i annan takt än själva låten.

Det är en smutsig liten 4-taktsloop som snurrar i bakgrunden genom hela låten. Tycker själv det ger en ganska levande känsla tack vare att låten är 6/8-takt så virveln från loopen kommer på lite olika ställen genom låten. Sen har jag för ovanlighetens skull också gjort ett extra spår med trumfills på ak.trumsoundet. Brukar glömma bort det, men den här gången fick jag med det.
Ljudet ja..... tyckte det lät som vanligt tills jag plockade ut låten till stereon i vardagsrummet. Burksound javisst. Får försöka öppna locket lite. Tack för kommentar.