Forum > Färdiga produktioner

Wernborg - Home safe

<< < (3/6) > >>

Hägge@Clonework:
Bra fiilis i låten som vi säger i här. Känsloladning  altså. ;) Riktigt ok mix också.

Lite kommentarer.:

Dublingen i sången borde vara mycket taittare. Slutena på ordena kommer nu i otakt o de bidrar till råddighet särskilt när du panorerat dem. Sången har för mycket kompression, när du skriker blir det riktigt flat. Också symbalerna distar av för mycket kompression.

De största problemet är att du miksat alla instrument som leadinstrument med fin presens osv UTOM själva lead instrumenten. Du borde absolut göra sången och soolot STÖRRE (och volymmessigt högre också) och fundera på att göra särkilt pianot (som i sig låter fint) mindre. Sen kunde du kanske ta bort lite elemet i mellan. Nu kommer alla instrumnet in efter loopen i början o öser på till slut.

Men fint jobbat o fin låt.

Hägge

Harmonica mike:
Hej Stefan.
Återvände för en ordentlig lyssning..Konstaterar att låten håller riktigt bra.Skitbra helt enkelt.Testade lite sång,jo jag "tror" att jag kan göra denna trovärdig om du är intresserad.
Jag åter erövrar min studio till veckan..Så tror du att min pipa kan vara nåt till denna,så pm:a..
Och ja,jag har både botten och topp :P :D

Mvh
Micael

Dividend:
Detta är rätt cool, avslappnande musik även om första gitarrackordet/n fick mitt humör att dippa ;) (Hört många gånger ;). Det blir dock bättre, lysande som lugn gitarrlåt! Gillar också monologa synthljudet :)

Jäpp, släng på Mike på denna! Kan bli lysande!

mahan:
Tjou Wernis!

Lumparvisor var det ja, riktigt mysare detta!
Framförallt imponerad av din sång, visste inte att det fanns såna resurser i dig, SNYYGT och rätt attityd!
Nånstans på vägen kunde låten dra andan med bara ett snyggt pianolir eller acke kanske, kunde hända lite mer.
Och kompressorknappen har du suttit på igen, dra lite tebaks, vet att du diggar men pressa inte ihjäl en god låt :D

Snyyggt jobb, internationellt intryck, 4/5  :)

h.  johan

Åsa:
men hallå där, du sjunger ju jättebra!
Riktigt bra låt också, riktigt bra.
-Men sången, upp upp och så är den vass på refrängerna tycker jag..
Annan mix och volym på sången så är det kanon.

/Åsa

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion