Harmonica mike Lite halvkomiskt att du tycker att denna är bland mina bästa, om du förstår

Jo det känns verkligen som jag utvecklat mitt mixande på senaste tid vilket såklart är roligt. Men ännu roligare är att du uppskattar låten. Och som sagt, lyssna gärna i lurarna sen o skriv lite.
Dividend Jo det kändes rätt att låta den växa sig starkare hela tiden, för att tillslut explodera och sen sluta lugnt o skönt. En klassisk cirkelkomposition helt enkelt
Larsson Skitsnyggt är bra... en bra låt är bättre

Får se över det här med telefonrösten. Ville åt effekten av att vara avlägsen (not close enough), men det finns kanske nåt annat förslag på vad man skulle göra. Skriv gärna om du har nån idé.
Angående det "distade elpianot" i ref, är det faktiskt en vanlig orgel från B4-pluginen. Rhodes i verserna dock, som låter lite distat sen blir en lite skitigare orgel . Hemligheten i denna låten var att jag mixade orgeln tillsammans med trummor, bas, och sång först tills det lät fett. Sen la ja på gitarrerna tills de smälte in bra i ljudbilden, men hela tiden med orgeln i centrum för att få en sammansmält ljudbild. Sen är alla kompinstrument lätt komprimerade (URS kanalstrip, mixbuss glue preset) tillsammans ca -1 db bara, för att få en helhetsbild.
På mixbussen ligger även (förutom några ess i rockärmen

SSL stereokompressor o trycker ner materialet ca 2-3 db med 2:1 ratio. Det gör susen för helheten och baslyftet.
Angående den kasserade låten så finns det säkert något parti man kan sno från den nån vacker dag, den ligger ju kvar på hårddisken.

Stort tack
stajo Ska se över telefronrösten, se svaret på larsson och kom gärna med förslag. Nä det är väl inte direkt någon sorglig låt, mer en självkritisk lite ironisk låt kanske, om man nu tvunget ska katigorisera

Fint att du gillar upplägget, det är väl genomtänkt, med allt från harmisar till uppbyggnad.
Må väl
Plinka 
Ska kolla mitt mail. Men jag har inte tid förrens på lördag, söndag.
Tack alla!