Kontrollrummet

Per Rosqvist - The Mind of Women

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
LÅTNAMN: Mind of Women
ARTIST/GRUPP: Per Rosqvist
GENRE: pseudoklassiskt eller är det postmodern klassisk musik eller är det bara musik?
LÅTLÄNGD: 7:26
KOMPOSITÖR: Per Rosqvist
PRODUCENT: Per Rosqvist
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2006
FORMAT: mp3

Ï slutet av förra året i ett kaos av inspiration satte jag ihop detta wagnerian-beethovianska  stycke.  ;) Åsikter och så?
« Senast ändrad: 31.03.2007, 04:42:26 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

Mix: Väldigt grötigt med alla reverb. Blir ingen stereobild alls, bara bred mono. De tystare partierna fungerar bra.

Låt och arr: du är en fascinerande kompositör.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Det har änna blivit så att jag håller utkik efter dina låtar. Så fort de dyker upp måste jag lyssna!

Börjar jättefint, gillar inte klockspelet, att det repeteras så tätt inpå varandra, det låter för mycket "sampling". (Höhö,,, sam-pling.... uj uj skall kanske satsa på att bli komiker)

Det låter som om det är rätt bra ljudkavlitet.

Väldigt bra, som vanligt, men det är nog det där klockspelet som jag hänger upp mig på lite. Det som är härligt med dina stycken är att det känns som om det faktiskt skulle kunna vara "på riktigt", det finns en känsla som man inte hittar på många ställen i demosamanhang.


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Vår tids Beethoven/Mosart,det är allt jag säger.Samt JIZES! I Like it!

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Ett enormt jobb du har gjort Per!

Kvälls konsert i Cathedralen, wow. Är egentligen ingen vän av sån hår typs musik, men här blir man fången av kompositionen och utförandet :)

Tycker att mixen sitter bra, mono instrument i stort utrymme, mycke verb hör ju till saken!

Tusan också, låten slut redan, otroligt, sjuochenhalvminut går underligt fort :rolleyes:

Måst lyzzna en gång till,

Fint jobb, like it!

h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Jag måste nog vara lite mer negativ än övriga.  :mellow:

Det mesta percussiva låter ganska statiskt o ibland felplacerat i kompositionen. (inte ur takt alltså, utan konstigt arrat)
Ibland låter valet av samplingstyp ogenomtänkt, vilket får det att låta onaturligt. En del mjuka partier har forte samplingar, ibland när det kommer nån snabb slinga så är det en räcka med crescendo-samplingar som lirar.

Jag hittar inget tema. Kanske inte är meningen heller, men det blir på nåt sätt ett stycke som pågår utan riktning eller mål. Efteråt minns jag inte hur det gick, bara ungefär hur det lät... :huh:

Tyvärr.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jag börjar med det negativa :)

Jag måste nog vara lite mer negativ än övriga.  :mellow:

Ok, vi börjar:

Citera
Det mesta percussiva låter ganska statiskt o ibland felplacerat i kompositionen. (inte ur takt alltså, utan konstigt arrat)
Ibland låter valet av samplingstyp ogenomtänkt, vilket får det att låta onaturligt. En del mjuka partier har forte samplingar, ibland när det kommer nån snabb slinga så är det en räcka med crescendo-samplingar som lirar.

forte och mjukhet är onaturligt enligt vilket regelverk?
F ö är det skitskönt med trumpeter som spelar crescendo, snabbt efter varandra! Mycket genomtänkt!  :D

Citera
Jag hittar inget tema. Kanske inte är meningen heller, men det blir på nåt sätt ett stycke som pågår utan riktning eller mål. Efteråt minns jag inte hur det gick, bara ungefär hur det lät... :huh:

Tyvärr.

Synd att du inte hittar temat...

Dessustom synd att du inte dissar hårdare, nu blir jag ju inte ens arg  :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Mix: Väldigt grötigt med alla reverb. Blir ingen stereobild alls, bara bred mono. De tystare partierna fungerar bra.

Låt och arr: du är en fascinerande kompositör.

Tack
Hmm, hade för mig att jag använde ganska lite reverb här. :) Skall skriva upp det på listan!
Funderat på att överlämna mixandet till andra i fortsättningen. Av flera anledningar, bl a så har jag en lätt hörselskada på höger öra, och inte heller har jag särskilt bra högtalarutrustning där jag befinner mig
« Senast ändrad: 30.03.2007, 17:04:46 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Alla gillar inte sånt här,och det är lugnt..Här har du en som gör det och förstår det geniala i dina låtar.Keep`em comin´...

Mvh
Micael


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Det har änna blivit så att jag håller utkik efter dina låtar. Så fort de dyker upp måste jag lyssna!

Börjar jättefint, gillar inte klockspelet, att det repeteras så tätt inpå varandra, det låter för mycket "sampling". (Höhö,,, sam-pling.... uj uj skall kanske satsa på att bli komiker)

Det låter som om det är rätt bra ljudkavlitet.

Väldigt bra, som vanligt, men det är nog det där klockspelet som jag hänger upp mig på lite. Det som är härligt med dina stycken är att det känns som om det faktiskt skulle kunna vara "på riktigt", det finns en känsla som man inte hittar på många ställen i demosamanhang.

Lovar att ta bort sam-plingen i nästa verre :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Alla gillar inte sånt här,och det är lugnt..Här har du en som gör det och förstår det geniala i dina låtar.Keep`em comin´...
Mvh
Micael

Micael, klart det är lugnt! JAg förstår på samma sätt att du är ett bluesgeni! Den enda jag hellre lyssnar på om jag vill lyssna på blues är Duke Ellington! (Och det säger en hel del)
Man kan ju inte gilla allt, och jag vet inte heller vem MrPhil är och vad han gillar att göra för musik. Det enda som stör mig med hans brev är att han förklarar att genomtänkta saker är ogenomtänkta. Ogenomtänkt musik gör jag bara om jag är full, och jag håller på att nyktra till och gör inte musik nu....
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Jag börjar med det negativa :)

Jag måste nog vara lite mer negativ än övriga.  :mellow:

Ok, vi börjar:

Citera
Det mesta percussiva låter ganska statiskt o ibland felplacerat i kompositionen. (inte ur takt alltså, utan konstigt arrat)
Ibland låter valet av samplingstyp ogenomtänkt, vilket får det att låta onaturligt. En del mjuka partier har forte samplingar, ibland när det kommer nån snabb slinga så är det en räcka med crescendo-samplingar som lirar.

forte och mjukhet är onaturligt enligt vilket regelverk?
F ö är det skitskönt med trumpeter som spelar crescendo, snabbt efter varandra! Mycket genomtänkt!  :D

Citera
Jag hittar inget tema. Kanske inte är meningen heller, men det blir på nåt sätt ett stycke som pågår utan riktning eller mål. Efteråt minns jag inte hur det gick, bara ungefär hur det lät... :huh:

Tyvärr.

Synd att du inte hittar temat...

Dessustom synd att du inte dissar hårdare, nu blir jag ju inte ens arg  :D
Handlar inte om något regelverk, utan bara om vad jag tycker. ;) Och lite hur det låter i "verkligheten" när en orkester spelar. Att spela en snabb slinga på trumpet med upprepade likadana crescendo-toner låter.... sampling.
Forte kontra mjukhet blir underligt när man använder en sampling som låter fullt blås, fast man drar ner volymen på den för att man spelar något mjukt, men det är fortfarande forte-sound. Om en trumpet ska spela mjukt så blåser han ju inte på för fullt men går iväg för att höras mindre. Han spelar istället svagare. Det är här det krockar ibland tycker jag - styckets intensitet kontra valet av samplingar.


Utloggad tsmalmbe

Handlar inte om något regelverk, utan bara om vad jag tycker. ;) Och lite hur det låter i "verkligheten" när en orkester spelar. Att spela en snabb slinga på trumpet med upprepade likadana crescendo-toner låter.... sampling.
Forte kontra mjukhet blir underligt när man använder en sampling som låter fullt blås, fast man drar ner volymen på den för att man spelar något mjukt, men det är fortfarande forte-sound. Om en trumpet ska spela mjukt så blåser han ju inte på för fullt men går iväg för att höras mindre. Han spelar istället svagare. Det är här det krockar ibland tycker jag - styckets intensitet kontra valet av samplingar.

MrPhil är nog i kärnan av saken här. Egentligen är beskrivningen ovan inte bara relaterad till samplingar, utan framförallt till det som vi menar när vi beskriver nånting att "det låter som MIDI". Att kunna programmera ett instrument korrekt, betyder att du bör kunna spela instrumentet i fråga - eller åtminstone känna till hur instrumentet fungerar.

Nu så tycker jag inte det var så värst störande att jag skulle ha brytt mig om att påpeka om det just i den här låten - men det är en smaksak. Beskrivningen på fenomenet är ypperligt bra i varje fall. Plus i boken för det.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Man kan ju inte gilla allt, och jag vet inte heller vem MrPhil är och vad han gillar att göra för musik. Det enda som stör mig med hans brev är att han förklarar att genomtänkta saker är ogenomtänkta. Ogenomtänkt musik gör jag bara om jag är full, och jag håller på att nyktra till och gör inte musik nu....
Hoppla hoppla, min gode man.... :lol:

Jag sa så här: "Ibland låter valet av samplingstyp ogenomtänkt, vilket får det att låta onaturligt."

Oavsett om det är hur genomtänkt som helst så låter det inte genomtänkt. Nu när jag vet att det ÄR genomtänkt, så låter det fortfarande onaturligt o konstigt i mina öron. Det blir inte ens en ball effekt - tycker jag.

Om du bara kan ta hyllningar, ska du nog skriva det när du vill bli recenserad här - om det nu var din tanke.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
Handlar inte om något regelverk, utan bara om vad jag tycker. ;) Och lite hur det låter i "verkligheten" när en orkester spelar. Att spela en snabb slinga på trumpet med upprepade likadana crescendo-toner låter.... sampling.

Låt säga att jag har 12 noter i den snabba slingan? Då behöver jag 12 trumpetsektioner, för att det skall funka att de spelar snabbt och crescendo. Det onaturliga här skulle vara då att så jäkla många trumpetare vanligtvis inte ingår i orkestrar... Men det är MÖJLIGT!


Citera
Forte kontra mjukhet blir underligt när man använder en sampling som låter fullt blås, fast man drar ner volymen på den för att man spelar något mjukt, men det är fortfarande forte-sound. Om en trumpet ska spela mjukt så blåser han ju inte på för fullt men går iväg för att höras mindre. Han spelar istället svagare. Det är här det krockar ibland tycker jag - styckets intensitet kontra valet av samplingar.

Kan du ange tidpunkt? JAg drar aldrig ner volymen, utan sätter noterna, så får cubase fixa "den mänskliga faktorn", också kallat anti-midifiering... Jag kör alltså samma volym, men sätter naturligtvis forte-samplingen till en viss volym med pluggen. Han har ALLTSÅ inte vandrat bort.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hoppla hoppla, min gode man.... :lol:

Jag sa så här: "Ibland låter valet av samplingstyp ogenomtänkt, vilket får det att låta onaturligt."

Oavsett om det är hur genomtänkt som helst så låter det inte genomtänkt. Nu när jag vet att det ÄR genomtänkt, så låter det fortfarande onaturligt o konstigt i mina öron. Det blir inte ens en ball effekt - tycker jag.

Om du bara kan ta hyllningar, ska du nog skriva det när du vill bli recenserad här - om det nu var din tanke.

Hoppla hoppla hoppla, visst faktum är att jag gillar dissningar! Det får en att tänka till lite extra. Ditt extranummer här var dock meningslöst som jag precis förklarat...
(Om du nu kan ta att bli emotsagd? )  :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
MrPhil är nog i kärnan av saken här. Egentligen är beskrivningen ovan inte bara relaterad till samplingar, utan framförallt till det som vi menar när vi beskriver nånting att "det låter som MIDI". Att kunna programmera ett instrument korrekt, betyder att du bör kunna spela instrumentet i fråga - eller åtminstone känna till hur instrumentet fungerar.

Nu så tycker jag inte det var så värst störande att jag skulle ha brytt mig om att påpeka om det just i den här låten - men det är en smaksak. Beskrivningen på fenomenet är ypperligt bra i varje fall. Plus i boken för det.

Håller med till 50% vad gäller forte (franskt horn) tror jag det var. DEt verkar jävligt skumt att han vandrar iväg. HAr jag sänkt volymen så som MrPhil påpekar så får jag skämmas litegrann. Noll håller jag med om cresc-trumpeterna. Man får ju vidga vyerna lite. Och visst har jag kollat upp (antingen ytligt eller grundligt) hur de olika instrumenten fungerar.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tsmalmbe

Man får ju vidga vyerna lite. Och visst har jag kollat upp (antingen ytligt eller grundligt) hur de olika instrumenten fungerar.

Bör noteras att mitt inlägg var egentligen helt OT, eftersom det inte hade att göra alls med din låt, utan endast med hur nånting "låter MIDI", och att MrPhil lyckades beskriva det på ett ganska bra sätt.

Din låt låter för övrigt inte MIDI i mina öron.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Man får ju vidga vyerna lite. Och visst har jag kollat upp (antingen ytligt eller grundligt) hur de olika instrumenten fungerar.

Bör noteras att mitt inlägg var egentligen helt OT, eftersom det inte hade att göra alls med din låt, utan endast med hur nånting "låter MIDI", och att MrPhil lyckades beskriva det på ett ganska bra sätt.

Din låt låter för övrigt inte MIDI i mina öron.


OK, nä vi lägger ner det här.
MrPhil: Jag är inte arg, eller ledsen eller något.... Bara det att du väl har rätt och fel på samma gång. ATt det låter onaturligt med 12 trumpetsektion håller jag med om. Det händer inte ofta....
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Hoppla hoppla, min gode man.... :lol:

Jag sa så här: "Ibland låter valet av samplingstyp ogenomtänkt, vilket får det att låta onaturligt."

Oavsett om det är hur genomtänkt som helst så låter det inte genomtänkt. Nu när jag vet att det ÄR genomtänkt, så låter det fortfarande onaturligt o konstigt i mina öron. Det blir inte ens en ball effekt - tycker jag.

Om du bara kan ta hyllningar, ska du nog skriva det när du vill bli recenserad här - om det nu var din tanke.

Hoppla hoppla hoppla, visst faktum är att jag gillar dissningar! Det får en att tänka till lite extra. Ditt extranummer här var dock meningslöst som jag precis förklarat...
(Om du nu kan ta att bli emotsagd? )  :D
Vad jag tycker när jag lyssnar o upplever kan jag ju inte ändra, oavsett om du förklarar att med 12 trumpetare så går det att uppnå effekten du beskriver. Det låter fortfarande sampling. Ibland är inte frågan vad som går att uppnå, utan om det är önskvärt.
Du ville höra åsikter på ditt verk. Din åsikt på min åsikt kan jag bara rycka på axlarna åt - om det inte är så att du tycker jag är otrevlig, eller otydlig så det behövs förklaring på vad jag menar.

Jag tror att du skulle uppnå bättre resultat om du styrde mer av tonernas styrka själv istället för att överlåta det till Cubase att lite slumpvis ändra.


Utloggad MrPhil

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 350
    • Visa profil
Man får ju vidga vyerna lite. Och visst har jag kollat upp (antingen ytligt eller grundligt) hur de olika instrumenten fungerar.

Bör noteras att mitt inlägg var egentligen helt OT, eftersom det inte hade att göra alls med din låt, utan endast med hur nånting "låter MIDI", och att MrPhil lyckades beskriva det på ett ganska bra sätt.

Din låt låter för övrigt inte MIDI i mina öron.


OK, nä vi lägger ner det här.
MrPhil: Jag är inte arg, eller ledsen eller något.... Bara det att du väl har rätt och fel på samma gång. ATt det låter onaturligt med 12 trumpetsektion håller jag med om. Det händer inte ofta....
Bra :)
Tanken var inte alls att vara otrevlig.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
fascinerande läsning, väldigt itnressant och med kloka kommentarer från alla tänkbara håll.

Jag tycker detta låter fantastiskt bra, det är egentligen kärnan. Jag kan hålla med någon som skrivit tidigare att någon blåsning (hihi) kan låta lite stark...på nåt sätt.

Men hur som helst, detta är något av de bättre verken när det gäller att apa efter en orkester tycker jag.  Ingen melodi som fastnar på mig likt dina andra verk, men under lyssningen sitter man och surfar vidare i tron att P2 spelar i bakgrunden.


Snyggt!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Jag brukar inte kommentera demos som jag inte gillar, men nu kan jag inte låta bli eftersom du gick igång så efter MrPhils inlägg  ;)

Kompositionsmässigt så tycker jag det är rätt könlöst och trist, mycket för att det är väldigt pentatoniskt (det kanske är dina asiatiska influenser iofs). Men jag saknar spänningar som växer fram och upplöses. Jag vet inte om det är klassisk musik du vill göra, men om det är det så låter det här mer "melodi ovanpå ett ackord" än stämmor och kontrapunkt - en melodi som jag dessutom har otroligt svårt att följa och få grepp om.

Ljudmässigt/tekniskt så håller jag i stora drag med MrPhil. Det är alltid en balansgång när man jobbar med realistiska ljud, och om man väljer att tänja på gränserna så får man nog tåla lite stryk.



Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Hej!

Jag brukar inte kommentera demos som jag inte gillar, men nu kan jag inte låta bli eftersom du gick igång så efter MrPhils inlägg  ;)

Ja, nu jävlar blir jag förbannad!!!!!! (Eller kanske inte  ;)

Citera
Kompositionsmässigt så tycker jag det är rätt könlöst och trist, mycket för att det är väldigt pentatoniskt (det kanske är dina asiatiska influenser iofs). Men jag saknar spänningar som växer fram och upplöses. Jag vet inte om det är klassisk musik du vill göra,

Jag vet inte om jag vill kalla det klassisk musik. PSeudoklassiskt brukar jag använda som benämning, låter ödmjukare och är lättare att skriva ner än "Klassisk orkester med knepiga melodier och massa massa saker som skiljer det från "klassisk" klassisk musik." Framförallt är det lättlyssnat, det jag brukar göra.

Citera
Ljudmässigt/tekniskt så håller jag i stora drag med MrPhil. Det är alltid en balansgång när man jobbar med realistiska ljud, och om man väljer att tänja på gränserna så får man nog tåla lite stryk.

Tja, det är väl för att jag inte gillar stryk för att man tänjer på gränserna som det blev sån diskussion? Men han/du har rätt och fel på samma gång. Jag säger bara att det är möjligt för en attans massa trumpetare att spela så, medans någon som är lite ehumm inskränkt inte förstår "hur det går ihop"....

Tack för feedback!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
fascinerande läsning, väldigt itnressant och med kloka kommentarer från alla tänkbara håll.

Jag tycker detta låter fantastiskt bra, det är egentligen kärnan. Jag kan hålla med någon som skrivit tidigare att någon blåsning (hihi) kan låta lite stark...på nåt sätt.

Men hur som helst, detta är något av de bättre verken när det gäller att apa efter en orkester tycker jag.  Ingen melodi som fastnar på mig likt dina andra verk, men under lyssningen sitter man och surfar vidare i tron att P2 spelar i bakgrunden.
Snyggt!

Tackar. Kul med folk som förstår sig på det hela. Det FINNS faktiskt en genomtänkt melodi som går genom hela låten. Jag hör den åtminstone  ;), och hört av folk att de fått lyssna iaf 5-8 ggr (kanske färre) innan de uppfattar hur det hela hänger samman....

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Jag gillar Pers musik. Den är mysig. Ibland väldigt rörig. Ibland underbar. :)

>> Jag söker också en flickvän! <<

Låt min musik berätta för dig vem jag är och läs gärna nedan ;)

Glad och sprittande datorspelsmusik! Som jag är ibland.

http://www.aurells.com/1up

Mjuk, känslig & näring för själen! Som jag också är ibland.

http://www.aurells.com/1up/audio/Daniel%20Aurell-The%20Piano%20Man%20(Instr).mp3

Kram,
Daniel

(Vem är då jag? Jo en 26-årig känslosam arbetslös mångkonstnär (musik, foto, oljemålningar) med veritabel akademisk bakgrund. Jag är mycket duktig på att kommunicera i tal och skrift. Jag är en person att lita på och är älskar att diskutera grejer och lära mig nya saker. Friluftsliv och äventyr hellre än krogen, som definitivt inte är min arena. Näe, på tu man hand och jag kommer mest till min rätt. Lugn till sinnet. Balanserad och jordnära. Skrattar gärna och flummar ännu hellre. :D)



Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
detta blir min godnatt visa i dag du håller flaggan högt per ,, inte illa att få det så levande o målande ...njuter vidare... tony
att leva är att dö


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Citera
>> Jag söker också en flickvän! <<

Låt min musik berätta för dig vem jag är och läs gärna nedan

Glad och sprittande datorspelsmusik! Som jag är ibland.

http://www.aurells.com/1up

Mjuk, känslig & näring för själen! Som jag också är ibland.

http://www.aurells.com/1up/audio/Daniel%20Aurell-The%20Piano%20Man%20(Instr).mp3

Kram,
Daniel

Ja, alla söta tjejer. Jag kan intyga att allt stämmer Ladda nu ner Daniels musik, och vill ni ha den riktiga varan, skicka ett meddelande till honom här på forumet!  :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
detta blir min godnatt visa i dag du håller flaggan högt per ,, inte illa att få det så levande o målande ...njuter vidare... tony

Hela Sverige går och lägger sig, när jag precis stigit upp! God natt och hoppas på fler sånger (speciellt sång ;) och mästerverk i framtiden för oss alla!


Mahan: Glömde nästan dig! Tack så mycket!

Mike: Vi kanske skall dra ner på geniförklaringarna, det triggar de som läst mer musikteori än mig   :lol:
(Lyssnar på Duke)
« Senast ändrad: 31.03.2007, 05:20:29 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Tja, det vanliga soundtrack-stuket  :P. Nehe då skönt att lyssna till, tankarna far iväg som de vill och märker inte att sju minuter passerat. Funkar bra som det låter nu. Inget behov av mer markerade teman i mina öron. Din egen genre som sagt....
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tja, det vanliga soundtrack-stuket  :P. Nehe då skönt att lyssna till, tankarna far iväg som de vill och märker inte att sju minuter passerat. Funkar bra som det låter nu. Inget behov av mer markerade teman i mina öron. Din egen genre som sagt....

Detta är ett stycke som nog skulle fungera sämre som soundtrack till nån film, pga bristen på markerade teman som du säger. Jag gillar nog det här verket mest av alla jag gjort. Mest för att det inte låter som något annat, men ändå är jävligt skönt (tycker jag)... Innovativt brukar annars betyda avantgarde....

https://soundcloud.com/user7789882