Tycker att det kändes ansvarsfullt att ta sig an någon annans musik. Ändå slarvade jag ihop det på slutet...

Lattjade med lite olika idéer ett bra tag i början. Sen fick det vara...ett bra tag. Deadlinen närmade sig och jag tänkte avstå från att vara med denna gången men på kvällen den 15.e fick jag ett ryck och snodde i vart fall ihop det jag gjort.
Skulle egentligen gjort några omtagningar och gjort en engagerad nermix men det fanns ingen tid. I vanlig ordning hade jag kunnat jobba vidare med trummorna. Ett forum bli aldrig aktivare än vad medlemmarna bidrar till! Nu hoppas jag slippa hets om att jag är passiv!

Det hade gått att utveckla och finslipa det här mycket mer, men de som har synpunkter på soundet får skruva lite med EQ:n!
/Jocke
Edit 080719. Känner att jag behöver komplettera lite...tydligen väcker denna lilla truddelutt en del känslor - för eller emot. Så är det för mig med. Jag har inte spelat in sång förr och sjunger motvilligt, därför är det särskilt kul att få uppskattning!

Wadling, Bowie, Lether nun...
WOW! Det betyder mycket för mig att få höra det här. Jag lirade i band för många år sedan och "fick" inte sjunga så ni ska veta att
det här bygger mitt självförtroende!

Däremot behöver jag lära mig både sångteknik och inspelningsteknik för att få till det. Hade väldiga problem med att rösten lät så basigt. Till slut slängde jag bara in ett par pluggar med standardinställning och drog ner EQ:n i basen så visst blev det lite "lekstuga".

Brukar jobba med rytmen i USM, för den inte belastar datorn något vidare, medans jag jobbar med arrangemanget och byta ut ljuden innan mix. Nu fanns det inte tid till det när den 15:e började ta slut. Brukar lägga mer tid på mixen än på "inspelningen" annars men nu blev det bara kompression och reverb. Får väl med den bakgrunden ta "virvel som låter glaskross" som en komplimang!

Gitarrslingan är lirad på min gamla Gibson L6S med flera tagningar genom POD och rörstärk. Brukar kalla mig för "återfallsbassist" och det är lite svårt att leva upp till när jag bara slängde in en midibas i villervallan på slutet. Skäms lite.

Nåja, jag kanske skulle följa min första tanke och jobba vidare på den här. Egentligen vill jag ju göra låtar och tanken på cover var lite främmande i början. Då, när jag lekte med harmonierna hittade jag det "ödesmättade" syntljudet i början och kom direkt att tänka på Twin Peaks

. Hade tänkt att lägga en Dire Straits gitarr (precis som låt 6) på inledning och vers.
Tänk er Twin Peaks möter Brothers in arms! Men som sagt jag slarvade ihop det på slutet,
lovar att försöka skärpa mig nästa gång!
Än en gång - tack för uppmuntran!/J