Kontrollrummet

L. Netzel - Testar Stråkar

gäst · 10 · 1690

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lnetzel

  • Gäst
LÅTNAMN: Testar Stråkar
ARTIST/GRUPP: L. Netzel
GENRE: Filmmusik
LÅTLÄNGD: 3,36
KOMPOSITÖR: L. Netzel
PRODUCENT: L. Netzel
FORMAT: mp3

Detta gjordes utan klaviatur i Cubase (alltså rent midi programmerat) med NI Kontakt och en samplingsskiva från Akai med stråkar. Jag vet inte riktigt vad jag skall göra med den eftersom jag inte alls gör sådan här musik egentligen men jag är rätt nöjd så jag täntke dela med mig av den. Tempot på låten fick bli bestämt av hur långa stråkljuden var för att det skulle låta bra:)

Om ni råkar ha en halvfärdig film liggades som saknar just den här typen av filmmusik så är det fritt fram att kontakta mig:)
« Senast ändrad: 15.07.2008, 13:10:22 by lnetzel »


jay thomas

  • Gäst
Snajdigt!  :)
Snyggt och hög impfaktor då det inte är spelat utan ritat.  :)

Jag ser en film med bilder från ett storslaget landskap i slow motion. Kanske även ett slag precis har ägt rum. Sådan film har jag icke tillgång till.  ;)


freddy

  • Gäst
låter nice, mysigt stycke och bra stråkljud. Lyssnar i mina datorhögtalare nu, men det låter mäktigt här ändå :D


lnetzel

  • Gäst
Tackar Tackar, blir sugen på att göra mer men jag vet som sagt inte rikigt vad man kan ha det till, var skickar man demot för film musik? Filmbolag?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
...var skickar man demot för film musik? Filmbolag?

Fina ljud!
Nästa omärkligt att det inte är riktiga stråkar. Det är nog längden på vissa toner och när tonerna spelas, som avslöjar det taktnära - som skiljer från "the real thing". Jag tycker du har fått till det bra.

Slutligen, var skickar man demo för ... filmmusik.
Jag vet inte, det är en stor värld. Det finns ju bolag, bl.a. i England (kanske även i Sverige) som har en hel del kompositörer knutna till sig och som får förfrågan från filmbolag (som litar på deras omdöme) och som levererar det dom tror passar just den filmen och den förfrågan. Men hur man kan knyta sig till sådana bolag vet jag inte, misstänker att konkurensen är stor.

Reklamfilm är kanske en lättare väg in men då ska det kanske vara annan instrumentsättning förstås.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


freddy

  • Gäst
Vad heter samplingskivan då? Kanske något man ska kolla upp.

Angående filmmusik så ska du nog ha en ganska bra katalog att bjuda på till att börja med. Ett litet stråkstycke kommer du ingenstans på är jag rädd.


lnetzel

  • Gäst
Nej det har du troligtvsi rätt i. Får nog slita ihop lite fler stycken i så fall...

Tror det var en ur Kirk Hunter serien jag lånade och sedan skapade ett multiset i Kontakt av med några av ljudet jag gillade. Men jag är inte säker... var ett tag sedan jag hade skivan i handen.


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Inetzel!

Jäkkelen va snyggt detta låter, hittar stundom fader Sibelius tongångar!
detta varker du behärska , väldigt pompöst och dynamiskt, bara att köra vidare!
Välvalda harmonier får nackhåren på ända, BRA JOBBAT!  :)


h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Våldsamt snyggt detta Inetzel
 :P
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


lnetzel

  • Gäst
Oj tackar, Sibeliues... jag tror ni tar i lite väl mycket men jag suger åt mig:)