Tjenare,
Kul att höra låten färdig

Blir ju stor skillnad helt klart, men jag fastnade iallafall direkt för låten redan på den första lilla snutten du gav mig med bara piano ich trummor. Kul att va med!

Jag får ändra mitt inlägg en aning. Upptäckte att någon av ungarna varit och skruvat på datorn så det var inte konstigt att ljudbilden lät fel tidigare. Kanske borde gjort ett nytt inlägg, men det känns inte rätt att ha kvar kommentarer som jag inte tycker stämmer heller...
Fortfarande tycker jag att "stråk" och bas är en liten aning för höga i volym. Även sologuran som kommer i första delen upplevs något hög, men jag tror faktiskt att det delvis är orgeln som får det att kännas så. Prova å sänk den lite en gång och se. Dock tycker jag att distade kompguror känns dämpade och låga.
Kornstads perfekta röst....jo jag säger då det...Jag bugar och tackar även om jag själv inte riktigt kan höra det där.

Sången "försvinner" (som tidigare sagts) på några ställen i låten och skulle nog behöva höjas där en aning. Sedan är jag ju väldigt kluven vad det gäller det här med AT (som Ante vet) och jag ville helst inte ha det, men det ger ändå en skön effekt i den här låten. Jag har faktiskt kommit att sakna den i versionen som jag har utan detta. Jag ger mig Ante...du hade rätt.

Dock tycker jag att den "dubbade" stämman ligger lite för högt i volym i versen. Tror den hade gett mer effekt om den kom in så tydligt bara i refrängen och där gurorna trycker på lite mer. Håller med MaxB om 2:18. Kände det också när jag fick höra låten med Djonas grymma guralir. Vill trycka på mer med rösten.
Riktigt snyggt mixat där vid 1:97 nästan allt försvinner i refrängen och visksången kommer fram lite mer. Me like!!
Ante, Djonas, Hellpig, Ajax och Johan....grymma lirare helt klart och inte minst....en riktigt bra låt!