Forum > Färdiga produktioner

Yllet/Sweet Water Pirates - Take me away... v.2

<< < (2/5) > >>

Larsson:
bra som f-n..
gillar sången verkligen, lite travis stil
skitsnygg reffräng, även om jag skulle vilja ha ett moll ackord som ligger på tonen mellan C & D (vet inte vad den heter), iaf på "on a plane" istället för e-dur..
inte för att jag tycker att du ska ändra egentligen, men varge gång det kommer tänker jag att där borde det vara så istället.. (intresse klubben antecknar) :P

skitsnygg låt iaf., och svinbra sång
gillar åxo trumljudet, har en skön vasshet i sig..
bra jobbat!

/Larsson
:)

Markus Broberg:
Funkar väl hur jävla bra som helst. Det är ju trots allt en demotråd:)

Låten är skitbra.

Yllet:
freddy Det värmer alltid med dina kommentarer :)

Larsson Fina ord från "akusti-master" himself! Jag blockar och bugar. Mollackordet får du köra om du gör en cover på låten ;)

Markus Broberg Tackar, så snäll!

Version 2
Mer balancerad botten, basregistret under 80hz ligger numer i mono. Tamburin på virvelslag under hela låten, orgel på ref, balancerat piano och annat reverb. Lite större ljud på supergitarren. Ja det var nog det hele...

Om jag ska vara kritiskt mot min egen mix så är den kanske lite "för" tydlig och ljus. Får smaka på det ett tag...

Mycket nöjje och stort tack till alla som skrivit.

Memphis:
Proffsigt o snyggt! Du är väldigt produktiv Jon, ofta nya o bra låtar. kanske inget som satte sig på hjärnan men klart en helskön låt. :)

Mvh

Memphis

Harmonica mike:
Hej Jon.
Missat version 1 så jag går på 2:an..

Hittar inget jag skulle vilja ändra direkt så här vid en snabb lyssning..Basen är väldigt tydlig numera i dina låtar,passar min lyssning perfa..Något dominant/hög bas i mina sennhizer hd 280 pro..men i monitorerna kanon!

Debatten om din bästa låt..Ja jag kan säga att här har du nåt riktigt bra på gång,det här föll verkligen i god jord.Gillar låten helskarpt!
Framförandet på sången ja det är också bra..Men jag kan inte sluta att fundera på hur det skulle låta om man/du tog i från tårna nån gång i låten..En liten intensitets ökning så att säga,då skulle denna lyfta ett par snäpp till.Jag tycker det blir lite,törs jag skriva detta..? Lamt/mesigt..när det går i samma hela tiden,ja du fattar..Kanske värt en test för rätta lyftet..

Annars mycket starkt jobbat här Jon!

By tyhe way,testade lite munspel på mellan spelet..Jo,det borde du höra!

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion