Forum > Färdiga produktioner

Yllet/Sweet Water Pirates - Take me away... v.2

<< < (4/5) > >>

karl:
Visst...hör att du kommit beyond "million people"tiden...detta känns bra, först tänkte jag att den går i för lågt tempo men efter ett tag funkar det bra, bra stämmor och bra melodier om än lite förutsägande men bra..kanske två för mycket av "back home" på slutet...men inalles good...
/  karl

Yllet:

--- Citat från: karl skrivet 16.07.2008, 14:31:46 ---Visst...hör att du kommit beyond "million people"tiden...detta känns bra, först tänkte jag att den går i för lågt tempo men efter ett tag funkar det bra, bra stämmor och bra melodier om än lite förutsägande men bra..kanske två för mycket av "back home" på slutet...men inalles good...
/  karl

--- Slut citat ---

Jo visst har jag passerat 20 million people-tiden. Då tänkte jag mest ur ett produktionsmässigt perspektiv, nu tänker jag mer: Hur kommer detta funka live?

Får se om ja kapar bort 2 st i slutet, hehe

Ha det fint. Gillade förresten din näst senaste post, den jag skrev i.

/Jon

Tokai:
Jag verkligen gillar detta som det är. Men spontant när jag lyssnade första gången på detta tyckte jag detta :
tycker trumkompet är helt fel i denna låt. Ska inte vara så styltigt och så hårt, dessutom för höga, skulle vilja göra dom lättare. Tycker kompet (allt utom drumsen) ska gå i ett snabbarae tempo  - utan att tempot i låten ökar. Kanske om man plockar fram gurorna mer och lättar upp trummorna så blir det rätt?
Annars skön låt, mycket bra sång, med lite vibbar av Paul Simon + Garfunkel :rolleyes:

Yllet:

--- Citat från: Tokai skrivet 18.07.2008, 20:35:43 ---Jag verkligen gillar detta som det är. Men spontant när jag lyssnade första gången på detta tyckte jag detta :
tycker trumkompet är helt fel i denna låt. Ska inte vara så styltigt och så hårt, dessutom för höga, skulle vilja göra dom lättare. Tycker kompet (allt utom drumsen) ska gå i ett snabbarae tempo  - utan att tempot i låten ökar. Kanske om man plockar fram gurorna mer och lättar upp trummorna så blir det rätt?
Annars skön låt, mycket bra sång, med lite vibbar av Paul Simon + Garfunkel :rolleyes:

--- Slut citat ---

Hejs, möjligen kan det funka med ett softare trumkomp, det ska ju på riktiga trummor framöver så det blir säkert mer dynamiskt då. Det här med att dubbla komptempot är en intressant tanke som inte slagit mig, känns onaturligt när jag tänker på det, eftersom jag vill ha en "slö" låt, men jag ska testa din idé.

Härligt att det uppskattas hur som helst.

/Jon

Hägge@Clonework:
Fin fin produktion här också. Fokusen på basgitarren kunde ligga högre, nu e de lite bumligt. Gitarerna kanske lite tunna o de e kanske därför mixen blir lite ljus. Basen o gitarrerna borde komma in på varandra. Håller med att de e lite för tydlig.

Men en fin fin prestation igen.

hägge

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion