Kontrollrummet

Dividend - A bunch of Imps Rejoicing on Burial Ground v1, 080713

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nån som har idéer och förslag om denna korta sak? Eller skall det förpassas till papperskorgen? :)

En tanke jag har är att göra HM till viljes 1 år efteråt ang. gamla London Dawn (om nån nu minns den ;), och förlänga London med detta jox. Samma stämning ungefär...

/Per
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Låter lite som inledningen till akt 2 i någon opera - när detta slutar kommer en mörk stämma in och sjunger något dramatiskt - som "I buryed him in restless ground .."
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tackar, kul att det kanske kan fås att bli något av det!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jag tycker att titeln var mer lovande än själva stycket. Men med det sagt så har jag svårt för den motsägelse fulla genré som kallas "modern klassisicm". Vem kallar den så? Jag, för jag har svårt för den. Jag tycker att det mesta vissnar rätt snabbt när man jmf det med de gamla mästarna. Sorry men så är det... känns som jag är oavsiktlig överhård mot dig nu men det är mer genren i sig själv som inte riktigt tilltalar mig. Tycker att det mesta av det som spelas in passar bättre som bakgrundsmusik i film än ren lyssning.


jay thomas

  • Gäst
Jag gillar detta men jag måste hålla med Hellpig att den inte riktigt står på egna ben. Den skulle passa utmärkt till rätt film misstänker jag.  :)

Av någon anledning har jag börjat tycka att det är för mycket "prutt" i blåset från EWQL, det blir lite för mycket av det goda bitvis. Stråkarna är grymma liksom andra blås men vissa är det för mycket "dist" eller prutt i.

Men som sagt, ut med videokameran och filma vyer och lägg till musiken, sen är du hemma, tror och tycker jag.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Tycker att det mesta av det som spelas in passar bättre som bakgrundsmusik i film än ren lyssning.

Lungt, det är olika åsikter om det där, som det mesta..

Jay T: Det är bara ett utkast :) Framplonkat på nån timme, vet inte ens varför det ligger här i detta skick :)

Ang. blåset så är det nån trombon där ja...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Hej Per.
Så oväet tycker inte jag detta är,visst skulle det passa i en film.Svårt att säga om det passar in i London dawn som är ett litet mästerverk i sig..Testa vetja..

Partiet från 1.07 cirkus och fram till 1.38 är riktigt bra tycker jag,där har du nåt! Utvecklar du det så står nog stycket på egna ben helt klart.

Ingen sågning alltså :)

Mvh
Micael