Kontrollrummet

Cykeln - Lukten av ett lyckligt liv (v2 med Marre på kör)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Asti:Tack du :wub: Fina Anders F. Rönnblom-vibbar..håller med!!Du blev glad..igen..det gläder mej :lol:
Markus:Härliga tider, Cykeln rules!
Lådan:Tur att man ännu så länge lever i fildelningstiden..det kanske blir "streaming" framöver..vem vet? ;)
Hackeman:Smaken är som baken..it's a free world..och tur är väl det!!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Humm... här sitter jag och lyssnar på denhär låten igen. Efter första lyssningen tänkte jag kommentera men kom bara liksom inte på nåt att säga... och nu efter att ha lyssnat till denna ett antal gånger kommer jag fortfarande inte på nåt... bara att jag finner mig själv lyssnande (kan man säga så) gång efter gång på låten.... fascinerande...

h. Krister
Life is too short to remove USB safely


freddy

  • Gäst
Cykeln är nog den som är mest personlig här på KR, det går liksom inte att missta detta med något annat. Ofta tycker jag texterna i dina låtar är behållningen, du kan det bra.

Tror jag har hört denna förut, låter bra! Detta luktar klart tycker jag :D


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Kul låt.

Tycker att du ska minska mixen reverb/torr på rösten till förmån för det torra. Alltså inte förändra själva reverbet utan bara mängden på rösten.

Marre smälter in fint som kör. Bra.

Trumarrangemanget känns något slumpartat ibland i brist på bättre ord. Hihatfigurer och andra saker på trummorna som förändras på "fel" ställen. I ett arr av denna art där ambitionen är att låta akustiskt så tycker jag soundet på trummorna förändras för mycket under låtens gång ...  :unsure:

Basen stressar också på lite onödigt, speciellt i början av låten. En distinkt pickbass istället kanske?

Gitarrerna riktigt snygga.

Gott jobbat!


Utloggad martinm

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 684
  • What you hear is what you get
    • Visa profil
  • Soundcloud: osbreborn
Riktigt bra arrangerat med körer och allt. Finurlig och bra text.
Vänjer mig t o m vid basljudet som jag inte riktigt gillar bara för att allt passar så bra ihop.
 :P
Mina projekt 'the fat martin' och 'Herr Hundhufvud Metal Orchestra' kan man hitta på Spotify, Youtube o typ alla andra streamingtjänster. Var unik o lyssna idag - nästan ingen annan gör det.


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Partiet efter

Och allting rinner bort
Men jag    är    fri

är störtskönt!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Efter två heldagar med liveinspelningar av 15 låtar med bandet och ett omfattande snöskottande - orkade jag inte svara igår kväll när jag kom hem - men nu.

Marre
 :wub:

Spacetrucker
Intressant - tack för den skrivningen - stimulerar tanken!

freddy
Oj, tack för det, det var väldigt snällt sagt!
Kul att texterna är bra men musiken är ju ändå viktigast - så där får jag jobba på!

Wernborg
Tack!
Du har både skarpa och kunniga öron så jag ska kolla de saker du tar upp.

martinm
Tack ska du ha!
Där kom det där basljudet igen - måste kolla.

MaxB
"Störtskönt" tar jag åt mig inför denna måndag
Tack!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Tycker att det låter bra och instämmer väl med resten av hyllningskörerna. Lite aversion mot det där AD virveltrummeljudet, men det är egentligen bara en smaksak.
Sångljudet är också lite svårbedömt. Å ena sidan så gör det sig väldigt bra i låten med det där kalla lite distanserade ljudet. Jag skulle kanske kapat diskanten lite i svansen av reverbet eller nåt.

Annars var det skitbra.  :)


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Men..så glad jag blir..för att denna låt uppskattas så mycket, och som jag verkligen gillar...bra gjort Cykeln!

MaxB:...kul att du oxå diggar, för det gör ju jag oxå, så härligt att lägga lite sköna stämmor här, lite fritt sådär..me like :P

Wernborg:Tack!

Martinm , Spacetrucker, Freddy , och Egghuvud: Jag gillar det här originella som Cykeln gör, en speciell text ihop med en snygg melodi, då blir åtminstone jag helt såld..och det tycks vara fler som blir här! Kul!

/Marr
« Senast ändrad: 25.02.2009, 03:34:20 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Även jag vill tacka
egghuvud
och jag ska vid tillfälle kolla sångdiskanten
Så AD är inte allas preferens då?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Även jag vill tacka
egghuvud
och jag ska vid tillfälle kolla sångdiskanten
Så AD är inte allas preferens då?

Njaee jag är själv medst förstjust i Superior drummer alternativt tycker jag att nashville expansionen till ezdrummer låter riktigt kul. Skulle köra BFD om min dator orkade med det, men då måste jag först köpa ny dator. Ad är bra trumljud, men som sagt var, det finns bättre.  :)