Forum > Demolåtar

Monsarl - In a new wave

<< < (2/4) > >>

ynot:
jag saknar
ett dansgolv o fetare bashögtalare
avslagen i mitten lite tveksamma tempon mellem dem sitter inte helgjutet.
men det svänger skulle plattsa på mitt dj pass ialla fall med lite koll på mittenpartet..

mr topp

Emulator:
lyssnat igen. lite hjalvskumt är nog introt..men funkar.
1:29 :9 ahh, låter koto..mysigt sound :)

blipphysterin 1:58 e finfin.

glömmer bort att lyssna för att det låter så bra. Gillar inte utro och intro annars är det skitbra.

Jag skulle nog ta det supertrevliga partiet vid 1:29 och bygga intro/utro.

...för att det är en av höjdpunkterna i låten :)

bra jobbat, mycket bättre nu!

mahan:
ÅLyzznar....

Tempogrejen i början tänder fortafarande inte... B)
Annars löper låten som en villig älg... :) :D :)
Personlig touch,  likit!
Vid 1:42-1:53  behövs nåt som uppehåller den goda takten...hihat typ grej...eller djupare
Samma vid 2:19-2:30. something :)

Tonhöjdarna vid 3:18 passar ej.... inte bra....Don´t know why......funkar ej i mitt tycke B)

annars ett helv....gott drive, fin låt.....likeit!

h.  Johan

Hellpig:
Introt är häftigt... tänkte direkt Mario Bros av någon anledning. Taktökning hör man inte så ofta! Sedan blev det tyskdiscosväng. Kan inte låta bli att undra när kommer "shake yooor aaaahzz" eller något liknande kommer inflygande. Kommer inte ihåg vad de heter... jo, Scooter va? Jag har inte lyssnat något vidare på dem men det är ett namn som direkt kommer flygande när jag lyssnar. Kan ju vara helt ute och cykla men men. Det är väl bara att köra vidare så har du en hit für die tanzanta. Fast jag vill höra någon form av vocals.

Bassebas:

--- Citat från: Emulator skrivet 09.04.2007, 01:26:48 ---lyssnat igen. lite hjalvskumt är nog introt..men funkar.
1:29 :9 ahh, låter koto..mysigt sound :)

blipphysterin 1:58 e finfin.

glömmer bort att lyssna för att det låter så bra. Gillar inte utro och intro annars är det skitbra.

Jag skulle nog ta det supertrevliga partiet vid 1:29 och bygga intro/utro.

...för att det är en av höjdpunkterna i låten :)

bra jobbat, mycket bättre nu!

--- Slut citat ---

Kul att du gillar den!  :D
Introt och outrot kommer nog att stanna tror jag, är inte helt säker ännu.
Schysst att du tar dig tid att lyssna/svara  :)

--- Citat från: mahan skrivet 09.04.2007, 02:41:06 ---ÅLyzznar....

Tempogrejen i början tänder fortafarande inte... B)
Annars löper låten som en villig älg... :) :D :)
Personlig touch,  likit!
Vid 1:42-1:53  behövs nåt som uppehåller den goda takten...hihat typ grej...eller djupare
Samma vid 2:19-2:30. something :)

Tonhöjdarna vid 3:18 passar ej.... inte bra....Don´t know why......funkar ej i mitt tycke B)

annars ett helv....gott drive, fin låt.....likeit!

h.  Johan

--- Slut citat ---

Nice att du tycker det är personlig touch, må hända att det blir så när jag inte ens egentligen lyssnar på elektronisk/trance musik eller vad nu man vill kalla det.  :)

Tonhöjningar mot slutet är jag lite tveksam med om. Jag vill ha dem dem där men ändå inte. Får väl se vad som händer om nån annan nu har lust att berätta att det låter bra/dåligt  :)
Tackar för bra feedback!

--- Citat från: ynot skrivet 08.04.2007, 19:43:24 ---jag saknar
ett dansgolv o fetare bashögtalare
avslagen i mitten lite tveksamma tempon mellem dem sitter inte helgjutet.
men det svänger skulle plattsa på mitt dj pass ialla fall med lite koll på mittenpartet..

mr topp

--- Slut citat ---

Dj pass?  :o :)
Har du något bra tips om hur jag skulle förbättra mittenpartet? Som mahan skrev, att det skulle vara tex en hihat som håller upp takten?

Tackar för ditt tycke!  :)

--- Citat från: Hellpig skrivet 09.04.2007, 16:39:02 ---Introt är häftigt... tänkte direkt Mario Bros av någon anledning. Taktökning hör man inte så ofta! Sedan blev det tyskdiscosväng. Kan inte låta bli att undra när kommer "shake yooor aaaahzz" eller något liknande kommer inflygande. Kommer inte ihåg vad de heter... jo, Scooter va? Jag har inte lyssnat något vidare på dem men det är ett namn som direkt kommer flygande när jag lyssnar. Kan ju vara helt ute och cykla men men. Det är väl bara att köra vidare så har du en hit für die tanzanta. Fast jag vill höra någon form av vocals.

--- Slut citat ---

Mario bros is the shit!
När jag gjorde låten från början var det egenligen meningen att jag skulle göra typ nintendo/sega musik typ.
Men så provade jag lägga på en lite trevligare synth på melodin och oj, det här kan jag ju göra en "seriös" låt av  :)
Tysk disco sväng har jag ingen aning om vad är men det är säkert bra, hehe  :blink: :D
Vocals skulle vara ganska fränt egenligen, men det är nog inget för mig tror jag!  :D

Kul att höra att du tycker att introt är häftigt och jag tackar för ditt tycke  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion